Fler över 40 som planerar barn?
![](https://www.familjeliv.se/gallery/image/5365261/full_600/phpKWmY5994306.jpg)
Testade idag i alla fall, mest för att sambon ville veta. Det råder ingen tvekan om att jag är gravid i alla fall. Bara att hoppas på mirakel denna gång!
Grattis !
Åh grattis!!! :D
Det var tydligt! Inget tvivel där inte. Stort grattis och många lyckönskningar om att det går hela vägen!
Kram!
Andra IVF ultraljudet idag för att kolla äggblåsorna, 10 st fanns det så i övermorgon är det dags för ägguttag! Så fruktansvärt nervös. Livrädd för smärtan... håll alla era tummar att vi får många fina befruktade ägg. :)
Hur har ni det allihop och vart i cykler, graviditeter befinner ni er? <3
Har inte kommit något blod inatt, men nu kom det mer rött än rosa på pappret nu på morgonen. Precis som när en mens börjar. Jag har lite molvärk men inget mer. Får se hur det utvecklar sig under dagen. Men magkänslan säger nu att det är kört. Fan så besviken och ledsen jag är :(
Efter mitt första missfall kunde jag räkna det som mens och äl kom på dag 14 efter första blödningsdagen på missfallet.
Nu är vul gjort och jag fick se en otroligt söt liten böna med pickande hjärta som satt på plats som hen skulle i livmodern <3 så lättad!
Svårmätt så hon fick allt från 6+3 till 7. Det oroade mig såklart då jag räknat 7+5 enligt äl men är eg 7+2 enligt sista mens sa läkaren. Så hon var inte orolig över det och sa att jag inte skulle tänka så och att det är lättare mäta mer korrekt längre fram. Så jag får släppa det nu och njuta av bilden i huvudet av det lilla pickande hjärtat <3
Det var tomt, så missfallet är bekräftat. Har lämnat blodprov idag och ska göra det på måndag igen för att verkligen se så HCG sjunker.
Så ledsen, så besviken. Läkaren sa att jag ändå var bra att jag kan bli gravid och att det i min ålder är 50 % risk för missfall. Han var supertrevlig och beklagade missfallet flera gånger.
Tur att jag har min lilla stjärna på ett år här hemma. Vi får kramas lite extra idag.