Inlägg från: caramia |Visa alla inlägg
  • caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Nykär15 skrev 2020-06-30 13:25:36 följande:

Men nej!! Vad är det som händer i tråden med alla fina plus?! Var så lycklig att vi var flera som lyckades under våren :( och så blir det blod för oss...usch!! Hoppas ändå det är ofarliga blödningar! Ska du försöka få någon koll med vul? <3

Ja, tusan också! Vi var ju flera som kommit en bra bit också. Kommer nog be om att få ett ultraljud för att få veta säkert. Läser massa solskenshistorier om hur andra haft blödningar och det gick bra ändå. Googlar alltid ihjäl mig i jakten på hopp när jag får missfall, men jag vet ju innerst inne att det här är kört. Det sorgliga är att det var sista chansen, min sambo vill inte mer, och jag hade börjat tillåta mig att glädjas och tro att det skulle gå vägen. Å min son skulle blivit så himla glad, tur vi inte så nåt. Men, vi glädjs åt honom och det underbara liv vi har tillsammans. Det får bli bra ändå.
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-06-30 21:47:39 följande:

Hur har det varit under dagen? <3

Jag har som kraftig mensvärk hela tiden. Än så länge bara lite blod, men jag vet ju att det brukar ta någon dag innan det kommer igång, så bara väntar.
  • caramia
    gunbran skrev 2020-07-02 18:39:57 följande:

Idag var jag på inskrivning på MVC. Så himla stort och lite läskigt, blev mer verkligt på något sätt då jag förskjutit alla positiva känslor runt den här graviditeten ganska effektivt. Nu gick det inte att värja sig längre.

Det gick jättebra hursomhelst! Jag är i tip-top form. Alla värden låg perfekt, inväntar bara några till provsvar.

Fick jättebra mottagande och nästan inget prat om min ålder, förutom då vi gick igenom fosterdiagnostik.

Hon önskade att det skulle funka att gå direkt på NIPT med tanke på min ålder, med remiss från läkare enbart, men nej, man måste göra KUB först och får bara NIPT om sannolikheten hamnar på 1:200 eller sämre. Annars är det bara att betala de 5000 kr för privat.

Hursomhelst blir det läkarbesök v 32 och KUB förmodligen veckan efter.

Har även bokat tidigt UL privat om 12 dagar för att få se om allt ser ok ut. Tanken är, om allt går som vi tänkt oss, att vi sedan ska tillbringa 2 veckor i sambons hemland och vill då gärna avslöja graviditeten för hans föräldrar när vi ändå är där.

Jag är fortfarande i livrädd-att-något-dåligt-ska-hända-läget, så jag ser ödmjukt på framtiden, tar en dag i taget, men hoppas naturligtvis att allt ska gå fint och försöker unna mig att drömma mig bort ibland. :)

Ha det så fint alla! Jag hejar på er och hoppas på många fina guldägg framöver!

Vilken härlig milstolpe, så underbart att allt har gått bra :D Vilken vecka är du i nu?
  • caramia
    gunbran skrev 2020-07-05 16:39:01 följande:

Jag är i v 7+3 idag. Det segar sig fram verkligen och jag kastas mellan alla möjliga känslor. 9 långa dagar kvar till UL. :)

Ja, det kan verkligen vara en berg- och dalbana av känslor. Hoppas att tiden går snabbt ändå så att du kan få se det lilla hjärtat där inne.
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-07-08 19:47:04 följande:

Hur går det för dig? Har du varit inne på någon koll?

Ja, jag var inne på en koll för en vecka sen. Då fanns bara moderkakan kvar. Har slutat blöda nu och tror att allt är ute. Hur mår du?
  • caramia

Ja, jag var inne på en koll för en vecka sen. Då fanns bara moderkakan kvar. Har slutat blöda nu och tror att allt är ute. Hur mår du?
  • caramia

• caramia

• caramia
    Nykär15 skrev 2020-07-08 22:05:55 följande:

Nä usch vad tråkigt :( ledsen för er skull. Ja hur jag mår...ännu i limbo känner jag eftersom hcg är kvar. Blöder knappt, mest rosa flytning nu. Tror det blir mer känslor sen när man börjar försöka igen...och man förmodligen kommer mötas av negativa test. Så just nu är jag nog lite avstängd och vet inte vad jag ska våga tro om framtiden...

Ska ni försöka igen?

Nej, jag tror inte vi kommer försöka mer. Det här var mitt nionde missfall på raken och just nu orkar vi inte mer. Min sambo känner sig för gammal och vill inte. Det känns ok, vi är så glada för att vi har ett barn i alla fall. Kommer ändå att följa er alla och hoppas så innerligt att det ska gå bra!
  • caramia

Läste precis detta om E-vitamin och missfall. kurera.se/vill-du-undvika-missfall-at-e-vitamin/

Tycker det är intressant då jag sporadiskt började äta Mitt Val med E-vitamin under senaste graviditeten. Slarvade tyvärr och åt inte varje dag, men denna gång var jag gravid längre än jag varit tidigare innan jag fick missfall.

Har beställt hem E-vitamin och är sååå sugen på att bara prova en sista gång till innan vi ger upp helt. Får säga till sambon att det är viktigt för vetenskapen att testa igen hehe.

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?