Fler över 40 som planerar barn?
Jag äter en multivitamin då den innehåller folsyra som man ska äta om man planerat att bli gravid. Är rätt säker på att e-vitamin finns där också.
Äter du folsyra vid sidan om?
Jag äter en multivitamin då den innehåller folsyra som man ska äta om man planerat att bli gravid. Är rätt säker på att e-vitamin finns där också.
Äter du folsyra vid sidan om?
Jag äter 100 mg kapsel E-vitamin, fick ordination på det efter utredning på privat klinik så åt det graviditeten som gick bra och även nu sist, fortsätter med alla tillskott nu:
E-vitamin 100 mg
D-vitamin
2 st Mitt val kvinna
Folsyra
Magnesium
Jaha, då.är även jag tillbaka hit igen. MA konstaterat idag i v. 8+5. Fostret hade dött omkring 7+1, så nu väntar jag på att få en tid till gyn så de kan ge mig piller att avsluta graviditeten.
Jag har anat litegrann senaste dagarna att det kanske inte står rätt till, men man hoppas ju ändå! Slaget blev lite extra hårt då detta kanske var sista chansen.
Tror vi kommer försöka igen, men nålsögat känns smalare och smalare. Det ska verkligen till ett mirakel.
Nu hoppas jag bara att kroppen sköter det här på ett snyggt sätt när det väl kommer igång.
Är väldigt ledsen, men samtidigt tacksam att vi upptäckte det så tidigt och framförallt att jag har min fina sambo vid min sida. Han är min klippa i allt det här.
Hej hörni! Jag har följt hur det går för er alla, även om jag inte varit så aktiv. Vi bestämde oss nämligen efter förra missfallet att det får vara bra nu och jag skulle sätta in spiral. Skulle bara vänta på mensen, som nu är en vecka sen. Jag har inte känt NÅGONTING, vilket jag har gjort alla andra gånger, så jag var helt övertygad om att den bara var sen. Men idag testade jag och till min förvåning är jag gravid!
Det är svårt att känna glädje efter alla missfall, men Hurra!!! Här käkat E-vitamin ett tag och ska fortsätta med det, så det bli spännande att se om det gör skillnad! (Greppar halmstrån, jag vet).
Hej har alla här inne försökt länge?
Vi har ej tagit ut spiralen ännu . Vi har velat ha ett tredje länge men pga väldigt mycket extra med barn nummer två har vi inte vågat tänka tanken fullt ut förrän nu för ngn månad sen.
Jag tog äl test förrförr månaden vilket var positivt. Ville mest kolla att det jag känner stämmer. Känner tydligt de månader jag har äl och de jag ej har.(ingen smärt blöder mindre...) När jag har ägglossning viker jag mig av smärta. Har flera ggr haft besvär och sett på vul att det "bara" är Äl på gång.
Ska bli så spännnade att se om det funkar att bli gravid även nu när jag är äldre. Jag har haft jättemkt besvär med pms typ sucidtankar sen kom mensen och livet var toppen och längtade efter klimakteriet för några år sedan. gjort flera kontroller och fått höra att det är lääänge tills din nedläggning startar.
Har bägge graviditeter känt när ägget fäst med sviiinont och nidblödning. Mina gravtest har vista positivt från typ 7 dagar för bim. Jag längtar efter att faktiskt börja på riktigt väl medveten om att det kan ta lååång tid nu 7 år senare. Men också beredd på att det kan gå fort oxå. Haft två oskyddade samlag i mitt liv och blivit gravid bägge gångerna (haft fler oskyddade som gravid men ja ni fattar). Så vågar inte börja försöka förrän vi verkligen helt bestämt att nu kör vi.
Men nu är vi nära att dra den dära spiralen. Så ja hur länge har ni här inne försökt?
Wow, Grattis!! Hoppas det går hela vägen nu!
Jag äter också lite extra E vitamin nu, hoppas det är en framgångsfaktor. :)
Hej alla!
Jag skrev ett inlägg här för ett tag sedan och har inte varit inne sen dess. Imorse tog jag ett test och det visade två fina streck, alltså GRAVID!! Jippiiiii! Vi trodde inte att det skulle ta sig den här gången, men det lyckades på fjärde försöket. Vi hade tänkt ge det en månad till och sen lägga ner allt. Jag fyller 42 om några veckor, min man är 46 och detta blir mitt femte barn, vårt tredje gemensamma. Jag är glad, lite chockad, orolig och allt möjligt på en och samma gång.
-Jaa vad roligt, varmt grattis och lycka till!! <3
Jag hoppas att allt ska gå hur bra som helst och håller tummarna för Er! :)
Stort Grattis!! E-vitamin säger du, jag ska genast beställa det. Vilket märke äter du?