• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Emilix

Hej hallå! Hoppar med här ????

Hade glad gubbe på cb digitalt äl test den 12:e, BIM 26:e.

Det är vårat första försök med bebis nr 2, storasyskonet kom i Oktober - 18 efter att vi försökt i 4 år.

Hoppas verkligen att det inte ska ta så lång tid den här gången ????

• amandakollb
    s0ff skrev 2020-01-16 16:42:45 följande:
    Jag hade ÄL på dag 48 i min förra cykel, cykeln blev 61 dagar lång..... den här månaden testade jag Bidrottninggelé (Apiforce) och fick ÄL på dag 23 istället! Tempar också med NC, har oregelbundna cykler men den har aldrig ballat ur så som den gjorde förra cykeln...
    skönt att höra att fler också har väldigt långa cykler, känns som det är något fel på mig då de flesta verkar ha ÄL på typ dag 15 :(
    har läst lite om apiforce, tycker du den funkar bra? har du fått några biverkningar av de? 
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-16 18:50:04 följande:
    Glömde tillägga att jag då fick positivt äl test i flera dagar innan kroppen lyckades släppa ägget:)
    tack för svar! jag har läst lite om att man kan få positivt ÄL-test men att det ändå tar flera dagar tills ägget släpper, idag fick jag en till blinkande smiley så verkar vara flera dagar bort med positivt :/ vi ligger varannan dag nu så får hoppas att det räcker och att vi inte missar ÄL! 
  • ally01
    amandakollb skrev 2020-01-17 08:53:16 följande:

tack för svar! jag har läst lite om att man kan få positivt ÄL-test men att det ändå tar flera dagar tills ägget släpper, idag fick jag en till blinkande smiley så verkar vara flera dagar bort med positivt :/ vi ligger varannan dag nu så får hoppas att det räcker och att vi inte missar ÄL! 

Hur var det, hade du kollat med graviditetstest? Hört att vissa även får utslag på ältest vid graviditet:)
  • Queenofspades
    s0ff skrev 2020-01-16 21:09:05 följande:

Så häftigt!

Hoppas min molvärk också är pga graviditet och inte mens!! Tror du det är någon idé att testa imorgon igen? Om nu tempen fortsätter vara hög alltså.. livrädd för störtdyk i tempen... *hållertummarnastenhårt*.

Jag hoppade över en dag och tog ett test idag, så i onsdags ÄL+11 och sedan idag ÄL +13 (BIM +1) idag och testet var mycket starkare. Hur gjorde du, tog du nått idag elr skippade du? :) Hur lång är din lutealfas? :)

Ja tempen det mesta och jag är livrädd att något ska gå fel och tempen sjunker. Men min har skjutit i höjd nu, 36.39 igår och 36.47 idag, har i princip aldrig över 36.30 annars i lutealfasen, oftast på 36.20 nått i lutealfas :P
  • Tjoppa12

Ni vet den här känslan "det händer inte mig"? Precis den har jag när jag tänker på att jag skulle kunna få barn. Varför ?? Är ju jättetråkigt att känna så . Vårat nionde försök och går det inte nu så börjar man ju automatiskt tro nåt är fel...även om det är normalt att det tar ett år t.ex. Ååh alla dessa tankar

• s0ff
    amandakollb skrev 2020-01-17 08:50:56 följande:

skönt att höra att fler också har väldigt långa cykler, känns som det är något fel på mig då de flesta verkar ha ÄL på typ dag 15 :(

har läst lite om apiforce, tycker du den funkar bra? har du fått några biverkningar av de? 

Inga biverkningar. Fick starkare positivt på ÄL-test denna cykel än vad jag tidigare fått, vill tro att det har med Apiforce att höra!
  • PelloBello
    Tjoppa12 skrev 2020-01-17 11:27:56 följande:

Ni vet den här känslan "det händer inte mig"? Precis den har jag när jag tänker på att jag skulle kunna få barn. Varför ?? Är ju jättetråkigt att känna så . Vårat nionde försök och går det inte nu så börjar man ju automatiskt tro nåt är fel...även om det är normalt att det tar ett år t.ex. Ååh alla dessa tankar

Åh känner precis så. <3
Svar på tråden BIM januari