• båtship12345

Invandrare och problem

Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?

Jag är genuint nyfiken.

-->VAR OBJEKTIVA<-- 

• Svar på tråden Invandrare och problem
  • Anonym (Utrensning)

Pratas om integration men hur många tror ni är intresserade av att integreras?
    Och vad händer med alla dessa människor?

Det är det vi ser ni i varenda utanförskapsområde.
    Människor som kommer hit tar med sig sina seder, traditioner, kvinnosyn och så vidare.

Att kliva in på svensk mark innebär inte att man antar svenskt levnadssätt.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Utrensning) skrev 2019-12-23 00:30:33 följande:

Människor som kommer hit tar med sig sina seder, traditioner, kvinnosyn och så vidare.

Vill du veta hur jag har gjort? (För ja, jag är invandrare).

Jag är integrerad till hälften, kan man säga.
    Jag har inte lärt mig språket, talar fortfarande svenska, försöker lära min son svenska, äter svensk mat (så gott det låter sig göras), lyssnar på svensk musik, firar svenska högtider, gör mitt bästa (tillsammans med en kollega) för att få in svenskt tänk på arbetsplatsen (mest fikapauser, respekt för allergier och MBL) och imorgon kommer jag att se Kalle Anka kl 15 lokal tid.

Men jag följer lagen i mitt nya land, försöker hänga med i deras traditioner, äter deras mat (har fått hyfsat hum om vad jag ska undvika), kan några stycken ord på deras språk och respekterar att de har ett annat synsätt och ett annat perspektiv, och att det är annorlunda mot mitt - inte rätt, inte fel, bara annorlunda.

Och ungefär så tror jag faktiskt att majoriteten invandrare fungerar - därför tycker inte jag att man kan döma ut alla för vad en liten grupp hittar på.
  • KillBill
    Anonym (Utrensning) skrev 2019-12-23 00:30:33 följande:

Du låter som den där Sverigedemokratiska riksdagsmannen som hävdade att judar inte är svenskar..

Själv förstår jag inte varför inte en jude. muslim eller ortodox kristen skulle ha rätt till sin kultur i Sverige. Tittar vi på svenskar som har bosatt sig i Thailand så har de tagit med sig svenska traditioner dit.

En taskig kvinnosyn hittar man inom alla religioner och den ska bekämpas oavsett religion.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-12-23 07:08:17 följande:

Jag har inte lärt mig språket, talar fortfarande svenska, försöker lära min son svenska, äter svensk mat (så gott det låter sig göras), lyssnar på svensk musik, firar svenska högtider, gör mitt bästa (tillsammans med en kollega) för att få in svenskt tänk på arbetsplatsen (mest fikapauser, respekt för allergier och MBL) och imorgon kommer jag att se Kalle Anka kl 15 lokal tid.

Men jag följer lagen i mitt nya land, försöker hänga med i deras traditioner, äter deras mat (har fått hyfsat hum om vad jag ska undvika), kan några stycken ord på deras språk och respekterar att de har ett annat synsätt och ett annat perspektiv, och att det är annorlunda mot mitt - inte rätt, inte fel, bara annorlunda.

Och ungefär så tror jag faktiskt att majoriteten invandrare fungerar - därför tycker inte jag att man kan döma ut alla för vad en liten grupp hittar på.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (12345)
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-12-23 07:08:17 följande:

Bara av ren nyfikenhet hur/ varför kom du hit, flykting?
    Du råkar inte bo i ett av "utanförskapsområdena"?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (12345) skrev 2019-12-23 11:50:08 följande:
    Jag bor inte i Sverige, jag är invandrad arbetskraft i ett annat land.
    Så jag är svensk invandrare (utvandrare i de svenska rullorna) i främmande land.
    Bor inte i segregerad förort, nej, även om det finns trista förorter här också. Jag bor mitt i stan. 
    Fast jag inbillar mig att jag kanske kan bidra till diskussionen ändå, tack vare mitt perspektiv.
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (12345) skrev 2019-12-23 11:50:08 följande:
    Du bör nog läsa texten en gång till. Hen är svensk bosatt i annat land. 

Jag är också en svensk som är bosatt utomlands och försöker så gott som möjligt anta deras levnadssätt, seder och traditioner. Inte för att det krävs, utan för att jag gärna vill bli integrerad och en del av deras befolkning. Om man vill bli en del av gemenskapen får man försöka passa in, så är det ju i många andra situationer med (ex arbeten m.m).
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Eh?) skrev 2019-12-23 12:09:12 följande:
    Du bör nog läsa texten en gång till. Hen är svensk bosatt i annat land. 

Jag är också en svensk som är bosatt utomlands och försöker så gott som möjligt anta deras levnadssätt, seder och traditioner. Inte för att det krävs, utan för att jag gärna vill bli integrerad och en del av deras befolkning. Om man vill bli en del av gemenskapen får man försöka passa in, så är det ju i många andra situationer med (ex arbeten m.m).
    En smula OT, men i alla fall:
    Jag för min del plockar russinen ur kakan - mitt samhälle är ganska traditionellt och könsstereotypt, och det är inget jag vill uppmuntra eller lära min son.
    Så jag äter den lokala maten som är god (struntar i den äckliga), tar till mig av sedvänjor som känns okej och försöker huttrande nynna med i nationalsången varje år (kan inte ett ord).
  • Kverulant67
    KillBill skrev 2019-12-22 06:59:18 följande:

Tidigare i denna tråd hävdar du till att invandrare roffar åt sig bidrag och länkar till sajten Projektsanning med band till den rasideologiska miljön.. Menar du att det inlägget inte ska ses som kritik mot bidragsfusk/snyltning?

Min fråga är om du kan länka till ett inlägg där du har varit kritisk mot att högerpolitiker (tex. inom SD, M, KD) skott sig /snyltat på oss skattebetalare?

I övrigt noterar jag rätt mycket kritik mot (och problem med) det  nuvarande alliansstödda styret i Göteborg..

Nu har jag ju svårt att läka till något som M eller KD gjort som du inte gillar. Jag gillar bägge dessa partiers gärningar.... Har aldrig sett dej länka till något som S/V eller MP gjort fel....
Svar på tråden Invandrare och problem