• Anonym (om kvinnan får välja)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

Vad tror ni?

Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

• Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • Anonym (Eli)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 12:55:55 följande:
    Kvinnor överlag har nog aldrig varit intresserade av "sex" för sexets skull utanför relationer. När kvinnor ligger runt en period, kan det vara av nyfikenhet som väldigt unga, som ofta sker, eller mellan relationer, men i de allra flesta fall är de kärleken och känslorna de är ute efter. Sex är oerhört ointressant för kvinnor utan starka känslor i de flesta fall. Undantagsvis i sexmissbruk och sådana är lätta att hamna i om det är bekräftelsebehov som styr handlingarna. De kvinnor jag ser som gillar sex utan känslor och har upprepade kk-relationer, fungerar väldigt mycket som män och ägnar sig ofta åt ganska extrema typer av sex, swinger, BDSM, gruppsex, bisex osv. Det blir fetischen som styr och då är känslor sekundärt. De allra flesta fungerar dock inte så utan är känslostyrda och kvinnors sexualitet är ju även väldigt hormonstyrd och komplicerad på andra sätt av naturliga skäl.

Att vi sen kan bli gravida, våldtagna, smittade, slutshameade osv är ytterligare faktorer för lätt kunna att avstå. Sex med män är farligt för oss kvinnor.  Jag tänker alltid på det och har alltid gjort inför varje ny man jag står inför valet med.

Ojojoj, här kom domedagen Direkt!

Jag är ett levande bevis på Exakta motsatsen :P

• Anonym (Jjlkh)
    Anonym (fel) skrev 2019-11-25 12:54:05 följande:

Du har fel, tycker det hon sa var ytterst relevant och väldigt, väldigt vanligt. 

Kvinnan jobbar 200% - fördelat hälften på jobbet och hemma.

Mannen jobbar 100% på jobbet, om en det, och några ynka 5% hemma eller något.

Vem har mest energi kvar efter att haft barn som klängt på en, varit den enda som har huvudet fullt med att dottern behöver större vinterskor, sonen fler strumpor och nya byxor, det är utflykt på tisdag och utvecklingsamtal veckan därpå, det är stökigt hemma, min mans mamma fyller år om två veckor och vi behöver köpa en present, dottern har fotbollscup i helgen, sonen ska på kalas osv. osv. och dessutom behöva behandla sin partner som ännu ett barn och behöva tjata för att han ska bidra med basala saker som att dammsuga och inte lämna smutstvätt överallt. 

Tycker inte alls det är konstigt att kvinnor har lägre lust, inte heller att kvinnor är överrepresenterade i statistiken när det gäller utbrändhet.

Lägg till då män som inte bryr sig om kvinnors njutning och är kassa i sängen.

Samt de män som tycker sex är det viktigaste som existerar i ett förhållande och inte tror att relationen i övrigt, romantik och uppskattning har något med sexlust att göra. 

Tror det handlar om biologi också men även att heterosex oftast är utformat från mäns behov. 

Så ja, många variabler men ack så vanligt. Vardagen behöver bli mer jämnlik och sexet likaså. 

Den här sa allt. Här har ni svaret. Slut på diskussionen.
  • Anonym (om kvinnan får välja)
    Anonym (Eli) skrev 2019-11-25 13:04:48 följande:

Ojojoj, här kom domedagen Direkt!

Jag är ett levande bevis på Exakta motsatsen :P

Ja men då tillhör du ju den gruppen jag tog upp som exempel. Dock en minoritet också av naturliga och biologiska skäl.

Skulle varit intressant att göra en psykologisk studie i bdeteende, uppväxtförhållanden, anknytningsmönster osv för denna grupp.
  • Skogshuggaren
    Du har fel, tycker det hon sa var ytterst relevant och väldigt, väldigt vanligt. 

Vem har mest energi kvar efter att haft barn som klängt på en, varit den enda som har huvudet fullt med att dottern behöver större vinterskor, sonen fler strumpor och nya byxor, det är utflykt på tisdag och utvecklingsamtal veckan därpå, det är stökigt hemma, min mans mamma fyller år om två veckor och vi behöver köpa en present, dottern har fotbollscup i helgen, sonen ska på kalas osv. osv. och dessutom behöva behandla sin partner som ännu ett barn och behöva tjata för att han ska bidra med basala saker som att dammsuga och inte lämna smutstvätt överallt. 

Tycker inte alls det är konstigt att kvinnor har lägre lust, inte heller att kvinnor är överrepresenterade i statistiken när det gäller utbrändhet.

Samt de män som tycker sex är det viktigaste som existerar i ett förhållande och inte tror att relationen i övrigt, romantik och uppskattning har något med sexlust att göra. 

Tror det handlar om biologi också men även att heterosex oftast är utformat från mäns behov. 

Så ja, många variabler men ack så vanligt. Vardagen behöver bli mer jämnlik och sexet likaså. 
    Fast, som vissa av inläggen ovan poängterar, så har ju kvinnor idag större möjligheter än någonsin att ändra på detta. Man måste inte stanna i en relation som inte fungerar, man kan skilja sig, man kan välja vem man vill leva med, man kan leva ensam. Man kan ställa krav på en partner som man inte är beroende av. Man kan välja yrke och karriär mer än någonsin, föräldraförsäkringen är bättre än någonsin.

Detta borde ju medföra att kvinnor kan prioritera sexlivet om de nu skulle vilja det?
  • AndreaBD
    Skogshuggaren skrev 2019-11-25 13:19:24 följande:
    Fast, som vissa av inläggen ovan poängterar, så har ju kvinnor idag större möjligheter än någonsin att ändra på detta. Man måste inte stanna i en relation som inte fungerar, man kan skilja sig, man kan välja vem man vill leva med, man kan leva ensam. Man kan ställa krav på en partner som man inte är beroende av. Man kan välja yrke och karriär mer än någonsin, föräldraförsäkringen är bättre än någonsin.

Detta borde ju medföra att kvinnor kan prioritera sexlivet om de nu skulle vilja det?
    Jo, egentligen. Men kanske finns det en del som inte har kommit så långt än. Här  på forum dyker ju också trådar upp ifrån kvinnor som är hemskt omedvetna och "ofria". Det beror nog delvis på krav och förväntningar ifrån samhället, som bara släpper lite långsamt. 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 13:13:57 följande:
    Ja men då tillhör du ju den gruppen jag tog upp som exempel. Dock en minoritet också av naturliga och biologiska skäl.

Skulle varit intressant att göra en psykologisk studie i bdeteende, uppväxtförhållanden, anknytningsmönster osv för denna grupp.
    Ja, och den skulle nog komma fram som mer välmående än övriga gnällspikar som inte tar ansvar för sitt eget liv utan prompt ska gnälla på andra tror jag :P
  • Anonym (A)
    AndreaBD skrev 2019-11-25 13:33:30 följande:
    Jo, egentligen. Men kanske finns det en del som inte har kommit så långt än. Här  på forum dyker ju också trådar upp ifrån kvinnor som är hemskt omedvetna och "ofria". Det beror nog delvis på krav och förväntningar ifrån samhället, som bara släpper lite långsamt. 
    Håller med
  • blueblue

Jag blir så jävla less på det där kortet som alltid ska plockas fram att män aldrig gör nått mer efter arbetet!! Alla karlar är inte svin och skiter inte i hemmet! Mitt schema är full späckat med aktiviter och även hushållssysslor för att få vardagen att gå ihop.

Är man lite smidig och inte helt efterbliven som mann så förstår man att det blir lättare och bättre för alla om man hjälps åt i hemmet. Att vissa stirrar sig blint på att ovilja är samma sak som obehov kan jag inte förstå. Om ni inte vill ha sex pga ett svin till man är en sak men om ni inte vill då det inte finns ett sug efter sex är något helt annat.

Snälla sluta att komma med inlägg där era män är svin för det bidrar inget till tråden.
  • Anonym (Emma)

Ärligt talat så handlar det nog för många om kvalitet på själva sexet. Bara det faktum att smeksex och när en kvinna får oralsex betraktas som "förspel", men en avrunkning/avsugning ses som sex tyder ju på att något står fel till i huvudet på många.

Jag vet inte hur många sexpartners jag haft där det i deras värld handlat om att känna efter om det är vått nog att få in kuken och sen köra på tills de kommer och sen somna. Och då har jag nog ändå varit jävligt kräsen och valt bort killar som på förhand framstår som lite ego och har taskig inkänning.

Kanske runt 70% av killar jag legat med har försökt göra typ så, hur kul är sex då? Oavsett sexlust.

Med en partner där jag ges möjlighet att njuta vill jag gärna ha sex varje dag, annars kan det lika gärna kvitta.

Sex med män ÄR sällan speciellt tillfredsställande. 10% av mina manliga sexpartners har varit njutningsfulla att ligga med, till skillnad från mina kvinnliga partners där 100% varit njutningsfullt, och detta trots att jag verkligen gillar kuk och penetrerande sex.

Försök att ändra på de som inte är ett dugg intresserade av att se mig som något annat än en Fleshlight med egen inkomst har varit lönlöst, halvhjärtat och oengagerat. Guldkornen finns men är få.

Jämför med en kvinna som i sängen låter dig gnugga din knäskål mot hennes handled i en av henne förutbestämd hastighet i exakt 43 sekunder, i mörker. (Fel kroppsdelar involverade och inte på ett sätt som du själv skulle föredra).

Klart som fan man hellre ofta avstår...

• Anonym (Janna)
    blueblue skrev 2019-11-25 13:45:57 följande:

Jag blir så jävla less på det där kortet som alltid ska plockas fram att män aldrig gör nått mer efter arbetet!! Alla karlar är inte svin och skiter inte i hemmet! Mitt schema är full späckat med aktiviter och även hushållssysslor för att få vardagen att gå ihop.

Är man lite smidig och inte helt efterbliven som mann så förstår man att det blir lättare och bättre för alla om man hjälps åt i hemmet. Att vissa stirrar sig blint på att ovilja är samma sak som obehov kan jag inte förstå. Om ni inte vill ha sex pga ett svin till man är en sak men om ni inte vill då det inte finns ett sug efter sex är något helt annat.

Snälla sluta att komma med inlägg där era män är svin för det bidrar inget till tråden.

Inte alla män-kortet...
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?