Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Anonym (ja?) skrev 2019-11-24 15:07:06 följande:
    Så du menar att du kommit på det nu? Det finns massor av forskning kring detta. Du kan gå till ett bibliotek och be dem plocka fram folklivsforskning åt dig, på temat könsroller förr, lagstiftningen om äktenskap, sexualitet osv. 

Sedan är jag inte säker på att din tes om idag faktiskt stämmer. Eftersom kvinnor äger sin sexualitet på ett helt annat sätt idag än förr så kan man också ha sex om man vill, lika väl som man kan låta bli. 
    +1
  • Anonym (A)
    AndreaBD skrev 2019-11-25 13:33:30 följande:
    Jo, egentligen. Men kanske finns det en del som inte har kommit så långt än. Här  på forum dyker ju också trådar upp ifrån kvinnor som är hemskt omedvetna och "ofria". Det beror nog delvis på krav och förväntningar ifrån samhället, som bara släpper lite långsamt. 
    Håller med
  • Anonym (A)
    AndreaBD skrev 2019-11-26 14:37:45 följande:
    Ja, här låter det ju som om ni har hamnat i otakt. Det är en sak om man verkligen gör sig oattraktivt genom att inte bara spela dataspel utan kanske gå upp i vikt mycket också, eller duscha sällan, så som hon innan beskrev det. 

Här är det väl så att ni måste prata och planera in saker som båda tycker är roliga. Ge inte upp, utan försök hitta på idéer, sånt som fungerar för båda.
    Håller med
  • Anonym (A)
    AndreaBD skrev 2019-12-01 10:21:20 följande:
    Där tolkar du nog lite fel. Man visar inte männens ansikten för att porr är gjort för män. Och män vill se kvinnan, inte mannen. Och att kvinnorna blir bättre betalda är inte ett dugg konstigt heller.

1. Kvinnorna måste vara vackra och ha en fin kropp. Ibland ser männen också bra ut, men ursprungligen var det många ganska fula män med i porrfilmerna. 

2. Kvinnorna får dåligt rykte, många vägar i livet är stängda för dem, både när det gäller jobb och även när det gäller partner. 

3. Det finns män som skulle göra sånt gratis om de fick chansen att då ha sex med en vacker kvinnor och dessutom framstå som ... något. Kvinnorna vill inte så gärna göra det, då det medför många nackdelar för dem, så de gör det inte utan bra betalning. Tillgången styr ju. 
    Håller med
  • Anonym (A)
    New Dawn skrev 2019-12-06 10:44:58 följande:
    Nej du har fel, men det är en väldigt dum grej att missa och jag skriver ofta om det, eftersom det gör så stor skillnad i mitt liv. Jag tycker man bör utesluta den saken om man kan. Dumt om en sådan sak gör att lusten och sexlivet hämmas och man riskerar glida i från varandra.

Jag tror förresten inte att förväntan på sex i sig, dödar lusten, men när man har fått problem med sexlivet kan just det skapa låsningar. Tex när en är missnöjd med sexlivet( tex frekvens), och den andre vet eller förstår det, finns det risk att det uppstår murar runt sex där den som har svårare att få lust lätt blockeras om den känner att den bör(önskas) bli kåt, samtidigt som den med mer lust drar sig undan och i och med det missar båda tillfällen då lusten kan väckas. Det kan bli så illa att all närhet känns komplicerad. Den med svag lust har ofta svårt att starta själv och tenderar att tappa tron på sin sexualitet, vilket gör det ännu svårare. Så är spiralen i gång och kan komma att infektera hela relationen om det fortgår.

Människor som tycker att det är viktigt med spänning och variation skriver det . Andra kanske kommer med förslag att på att krydda sexlivet med nya upptåg, leksaker. Ytterligare andra kommer med förslag om BDSM, öppna reaktioner, otrohet mm Ofta går allt detta detta fortare, för det är tydligare. En del gör det enkelt och beskriver det kort och gott som att problemen är helt och hållet könsbaserade (män är si, kvinnor så, kvinnor har mindre behov, punkt) Jag talar om känslor, föreställningar och normer som ligger bakom som styr, och det kräver ofta längre förklaringar(Tex det jag skriver om krav handlar ju inte om ett regelrätt krav, så jag måste förklara i omgångar)och många känner det hotfullt, men just det kan ju bero på att det rör upp något som är jobbigt.

Jag har pratat med kvinnor utan lust och de har varit helt låsta vid allt jag föreslår och frågar, och en del återkommer till att sex bara ger något när sex är nytt och spännande. (Nu menar jag inte att din kvinna ser det så). Med det vill jag säga att det kan vara helt omöjligt ibland. På olika sätt dessutom.

Du kanske inte alls är hjälpt av mina refektioner och frågor men någon annan kanske blir det. Någon som läser kanske blir hjälpt, och tänker om kring sex. Detta är ett öppet forum där alla kan läsa. Jag är van att få skit och får mer skit än uppskattning, men en del blir hjälpta och den vetskapen gör att jag nu svarar på även detta.
    Du får väl strunta i detta svar och se det som att det ev kan vara till hjälp andra läsare med liknade problem.

Jag önskar dig lycka till!
    Håller med
  • Anonym (A)
    New Dawn skrev 2019-12-21 10:03:38 följande:
    Fast då ska man vara lika tydlig med annan närhet. Många, även män, minskar uppmärksamhet och närhet efter flera år i relationen. Det är jättevanligt att den närhet man har, har med sex att göra och inte så mycket mellan detta. Närheten ändrar ofta karaktär. Sättet att se på varandra, visa intresse och uppskattning ändras ofta också.
    Om vi ska prata så tydligt om sex måste vi också tala lika tydligt om annan närhet. Tex
    "Jag känner inte lika mycket intresse av att lyssna på dig som jag gjorde i början.. Så du vet"
    "Jag längtar inte lika mycket efter dig längre"
    "Jag tycker det är tråkigt att smeka dig när du inte blir kåt"
    +1
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?