• estilo

Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?

Hej, jag har precis blivit singel och jag är en sån som inte är så förtjust i Tinder, badoo och liknade sociala medier. Jag gillar att gå fram direkt till kvinnor som jag tycker är attraktiva och fråga ut de men sånt gjorde man för 2 år sedan och jag glömmer fortfarande inte jag gick fram till totalt 197 kvinnor och av dessa gav 44 kvinnor sitt nummer till mig 10 besvarade mina samtal och 7 gick med på att gå ut med mig och 3 av de kändes rätt så jag valde en av dessa och nu har vi gjort slut. 

1. Vad tycker du som kvinna när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?
    2. Ska han gå rakt på sak och fråga ut er? 
    3. Eller ska han prata om något inom himmel och jord och få dig att prata och sedan bjuda ut henne?

• Svar på tråden Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?
  • Anonym (A)

Jag skulle förmodligen kissa på mig av skräck och börja skrika av rädsla för att bli mördad eller våldtagen.

Fy så obehagligt om en okänd man går fram till en ensam kvinna och börjar fråga ut henne.

• Barbro45

Visa att du har grundläggande social kompetens så alternativ 3 är nog bäst. Ställ öppna frågor, säg något neutralt om omgivningen, prata ungefär som du skulle bytt några ord med grannen, så här inledande på samma sätt som du skulle bytt några ord med en kille när du står och väntar på bussen. 

Tänk på att som kvinna så är man alltid, alltid försiktig. Man vet att om man är normalt trevlig, som man skulle vara mot en kvinna, så tolkar vissa män att man är intresserad av en relation/dejt/sex. Därför svarar vi ofta kort och avvisande, framförallt så vet vi att vi inte bör le.

• Pope Joan II
    Anonym (A) skrev 2019-11-24 13:15:59 följande:

Jag skulle förmodligen kissa på mig av skräck och börja skrika av rädsla för att bli mördad eller våldtagen.

Fy så obehagligt om en okänd man går fram till en ensam kvinna och börjar fråga ut henne.

Jag tror att estilo menar "bjuda ut" när han skriver "fråga ut henne". 

Inte för att det är så värst mycket bättre. 
  • Anonym (A)
    Pope Joan II skrev 2019-11-24 13:20:49 följande:

Jag tror att estilo menar "bjuda ut" när han skriver "fråga ut henne". 

Inte för att det är så värst mycket bättre. 

Haha, ja i så fall skulle förmodligen byxor och trosor klara sig men jag skulle nog tycka det var väldigt obehagligt i alla fall.
  • Anonym (H)

Inte alls.

Skulle aldrig vara intresserad av en person som försöker ragga på okända på gatan.

• Ms H

1. Jag skulle undra varför nån tror att jag vill gå ut med någon jag inte vet ett jota om och tycka att människan saknar social kompetens.

2. Nä.

3. ?Prata om något mellan himmel och jord? - det beror ju på vad han pratar om.

• Ms H
    Anonym (H) skrev 2019-11-24 13:38:53 följande:

Inte alls.

Skulle aldrig vara intresserad av en person som försöker ragga på okända på gatan.

Okänd på gatan håller jag med om. Jag tänkte att det ändå var i något sammanhang där det skulle vara normalt att prata med folk, till exempel på en fest.
  • Anonym (H)

Inte alls.

Nummer 3 kan funka om mannen har social kompetens och situationen är lämplig.

Typ . man väntar på bussen , handlar tittar på varor och man börjar småprata först , som Barbro 45 också skriver.

Men att någon följer efter en på gatan och kommer genast med erbjudanden om sex / dejter osv. är bara obehagligt.
  • Anonym (H)

Inte alls.

Nummer 3 kan funka om mannen har social kompetens och situationen är lämplig.

Typ . man väntar på bussen , handlar tittar på varor och man börjar småprata först , som Barbro 45 också skriver.

Men att någon följer efter en på gatan och kommer genast med erbjudanden om sex / dejter osv. är bara obehagligt.
  • Anonym (Hata patriarkatet!)

Skulle sparka honom på kuken om han kom fram så.

Svar på tråden Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?