• estilo

Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?

Hej, jag har precis blivit singel och jag är en sån som inte är så förtjust i Tinder, badoo och liknade sociala medier. Jag gillar att gå fram direkt till kvinnor som jag tycker är attraktiva och fråga ut de men sånt gjorde man för 2 år sedan och jag glömmer fortfarande inte jag gick fram till totalt 197 kvinnor och av dessa gav 44 kvinnor sitt nummer till mig 10 besvarade mina samtal och 7 gick med på att gå ut med mig och 3 av de kändes rätt så jag valde en av dessa och nu har vi gjort slut. 

1. Vad tycker du som kvinna när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?
    2. Ska han gå rakt på sak och fråga ut er? 
    3. Eller ska han prata om något inom himmel och jord och få dig att prata och sedan bjuda ut henne?

• Svar på tråden Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?
  • Anonym (nja)
    Anonym (Emma) skrev 2019-11-24 13:53:33 följande:

Du skulle nog få sitta inne i så fall. Finns inget stöd för sånt agerande.

Putativt nödvärn?
  • Anonym (nja)
    estilo skrev 2019-11-24 23:08:47 följande:

Jag är försäljningsingenjör, har matematik i blodet. Räknar på allt :P För mig har allt blivit statistik. Exempel får jag för många nej på en specifik plats, så byter jag plats. Jag förbättrar taktiken men jag sänker aldrig ribban. Tex om du var 9-10 enligt mig så hade jag kommit fram och pratat med dig och om du hade örfilat mig och sagt dra åt helvete så hade jag frågat dig vilken tid jag ska träffa dig i helvetet. Men jag skulle aldrig sänka ribban bara för att du sa nej till mig, för mig handlar det om att inte ge upp på det jag vill ha.

Det är bara i Norden okända män inte frågar ut brudar på allmänna platser. Det är jätte normalt i länder utanför Norden..

Men det är nog inte jättevanligt att de går igenom snudd på 200 kvinns och kammar så gott som noll. Någonting säger mig att du inte direkt kan vara ett kap...
  • Anonym (ö)

Nej, jag vill absolut inte vara med om något sådant.
    Gå till någon slags mötesplats. Typ gå en kurs, gå med i en förening eller liknandee

• VackraFlicka
    Jag är försäljningsingenjör, har matematik i blodet. Räknar på allt :P För mig har allt blivit statistik. Exempel får jag för många nej på en specifik plats, så byter jag plats. Jag förbättrar taktiken men jag sänker aldrig ribban. Tex om du var 9-10 enligt mig så hade jag kommit fram och pratat med dig och om du hade örfilat mig och sagt dra åt helvete så hade jag frågat dig vilken tid jag ska träffa dig i helvetet. Men jag skulle aldrig sänka ribban bara för att du sa nej till mig, för mig handlar det om att inte ge upp på det jag vill ha.

Det är bara i Norden okända män inte frågar ut brudar på allmänna platser. Det är jätte normalt i länder utanför Norden..
    Allt du skriver låter helt vansinnigt, och mest som att du är hög.

Varför inte ragga utanför Norden då där det tydligen är acceptabelt att antasta folk på gatan?
    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
  • Anonym (...)

Tycker mest det verkar obehagligt att du för statistik över hur många du frågade ut och hur många som svarade. Och nej, jag uppskattar inte att män kommer fram på stan..

• Anonym (H)

Det är bara socialt klumpiga män tror att män utanför Norden går fram till vilken kvinna som helst och kan bete sig hur som helst.

Det handlar om hur man gör det...

Jag är inte från Norden , utan från ett land där det är vanligare att män pratar med okända kvinnor , men det innebär inte att detta uppskattas oavsett hur mannen gör det.

Är mannan obehaglig är han obehaglig.

Det tycker kvinnor även utanför Norden.
  • Pope Joan II
    estilo skrev 2019-11-24 17:17:42 följande:
    Hej, om du är 9-10 i mina ögon så kommer du inte komma undan tyvärr :D Jag kommer inte vara otrevlig. Det kommer bara va trevliga ord sen är det ok att säga nej. Många brudar tycker det är elakt att säga nej. Det är helt ok för en kille som kommer fram med en stor självförtroende. Men är det en nervös man som frågar då kan jag tänka mig att det är jobbigt. 
    Du verkar på allvar tro att du är charmig när du i själva verket bara är plump.

Så nedslående det är att tänka sig att det faktiskt finns någon kvinna alls som nappar på så fruktansvärt ointelligenta och vämjeliga raggningsrepliker. 

• Anonym (XXX)

Du menar nog "bjuda ut" och inte "fråga ut". 

Detta beror ju på hur du är, tänker jag. När jag var ung och ensam, inte hade några att gå på krogen med och aldrig var bjuden på några fester, hade jag tyckt att det var fantastiskt om jag hade fått träffa någon på det sättet. När jag var ensam på allmän plats. Förutsatt då att det var en snygg och trevlig och normal man, förstås. MEN - det hände aldrig. De enda främmande män som sökte min uppmärksamhet på allmän plats, var antingen missbrukare eller psykiskt sjuka. Eller kanske både och. 

• Anonym (Jh)

Så du bjuder ut vem som helst bara pga utseende. Rätt äckligt faktiskt. Ingen vill vara en siffra i din statistik.

Svar på tråden Kvinnor, gillar ni när en okänd man kommer fram till er och frågar ut er?