• CFly

Hur gör man för att starta en seriös tråd?

Hur gör man för att starta en seriös tråd på familjeliv?

Alltförofta då TS i en tråd skriver seriöst och vill diskutera ett känsligt ämne så kommer det massa människor som ser sin chans att spy galla utefter sina egna känslor och tolkar in en massa skit som tar fokus bort från den verkliga diskussionen. 

Jag är en person som tror på att folk är vuxna och seriösa människor. Som också vill gott. Men när man ser på vilken dagisnivå vissa skriver och hur elaka folk är som bara vill diskutera normalt så håller jag på och tappar hoppet om mänskligheten.

• Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:28:54 följande:

O när jag försöker vara seriös så kommer alla kvinnorna och tror det är en inceltråd och attackerar mig som bara den. 

Hur sjutton tror du det känns? Om du ens bryr dig om vad en man känner.

Det är svårt att ta den typen av trådar seriöst när de blivit så många på sista tiden och där det dras upp helt orimliga och verklighetsfrånvända argument.
  • Anonym (S)
    CFly skrev 2019-11-19 15:21:01 följande:

Spelar ingen roll. 

Du kan skriva hur fint och snyggt och proffsigt som helst. Om du så det minsta antyder att en man på något sätt ska få medlidande, har fallit offer för något. Då är det bäst du springer. 

Kvinnorna på FL klarar inte hantera det. Dagisnivå jag vet. Men de klarar inte av det. 

Jag ser skillnad på det i alla fall. Är ts väldigt vinklad är det självklart att man irriterar någon. Likaså om man är väldigt luddig och det man skriver kan tolkas lite hur som helst.

Själv blir jag irriterad när ts (eller nån annan i tråden) tar något "sant" och vrider det ett varv så det blir nåt helt annat och börjar diskutera utifrån något som "vridet", felolkat eller ibland ren lögn. Jag är dock aldrig otrevlig mot någon, men har lämna en del trådar när de blir för "tramsiga".
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:30:51 följande:
    Det är svårt att ta den typen av trådar seriöst när de blivit så många på sista tiden och där det dras upp helt orimliga och verklighetsfrånvända argument.
    Jag tolkar inte det som verklighetsfrånvända om sexologer tar upp det i TV. Det är därifrån jag tagit det, samt artiklar sexologer skriver om på nätet. 

Varför fortsätter du tjata om hur verklighetsfrånvänt mina inlägg är. 

Sen verkar du skita totalt i hur jag känner. Du fortsätter bara försöka motbevisa mig hela tiden. 

Bevisar bara er hemliga agenda mot män.
  • CFly

Det ni inte fattar är att ni gjort en man som tidigare varit trevlig mot kvinnor till att bli otrevlig mot kvinnor. 

Jag hälsar inte längre på kvinnor, jag är rädd för kvinnor, jag dissar kvinnor, blir otrevlig osv. 

Det är helt tack vare beteendet jag fått av kvinnor tillbaka. Varför vara trevlig mot någon som vill blod av mig??

• Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:33:09 följande:

Jag tolkar inte det som verklighetsfrånvända om sexologer tar upp det i TV. Det är därifrån jag tagit det, samt artiklar sexologer skriver om på nätet. 

Varför fortsätter du tjata om hur verklighetsfrånvänt mina inlägg är. 

Sen verkar du skita totalt i hur jag känner. Du fortsätter bara försöka motbevisa mig hela tiden. 

Bevisar bara er hemliga agenda mot män.

Det finns sexologer som säger tvärtom också. Och det är bara kolla hur världen ser ut idag så har man svaret där.
  • Fjäril kär
    CFly skrev 2019-11-19 15:13:57 följande:

Såklart du inte vinner några sympatier för det. 

Men om problemet ligger i att kvinnor här på FL inte tolerar någonsin om en man råkar bli ett offer i någon situation och det är därför det spårar ur. Hur tar man upp det problemet på bordet så att det blir belyst??

Självklart finns det många män som är offer i många olika situationer, bara läs alla inlägg om vårdnadstvister, skilsmässor, abort och ofrivilliga pappor bara för att nämna några.. Där många män är förtvivlade och sitter i skiten och är offer för omständigheterna.

Oändligt många kvinnor tar hans parti och tycker det är för jävligt det han råkade ut för. Jag skäms ibland för att vara kvinna när jag läser om hur kvinnor medvetet saboterar för dessa män.

Och ja både män och kvinnor kan vara både hänsynslösa och beräknande iskalla. Det är liksom ingen skillnad.

Jag jobbar inom kyrkan och ser både män och kvinnor som sitter i skiten som offer på olika sätt.

Det som dock gör att diskussioner spårar ur oavsett kön på TS är att det aldrig är bra att diskutera något när TS har en offerkofta på sig. Det blir aldrig ett bra utgångsläge. (läs någon av alla långa aborttrådar tex så fattar du)

Jag har sett trådar som 15-åriga gravida tjejer skriver som blir rena häxjakten på henne av både kvinnor och män. I otrohetstrådar blir alltid älskarinnan fullständigt lynchad och hängd totalt. I trådar från män som inte kan släppa sina ex är det oftast män som är obönhörligt råa i sin ton mot den killen... Etc etc etc
  • Anonym (putsa)
    CFly skrev 2019-11-19 14:51:52 följande:
    Nej det är det ju såklart inte. 

Men om det kommer någon till mig på gatan eller träffar mig på annat sätt och har ett problem. Inte sjutton börjar jag ge mig på den personen för att bevaka någon annan hjärtefråga. Såklart man tas för en elak person då. 

Det är inte vad man får eller inte. Det är beteendet hos folk som inte är civiliserat. 

Sen att du lägger så stor energi på att försöka ytterligare få rätt över mig i en tråd som handlar om hur man beter sig på ett seriöst sätt vittnar ytterligare på att man bara är ute efter blod och få rätt och inget annat. 

Spär bara på mina teorier om hur onda människor egentligen är. Ingenstans visas medkänsla för nåt. Så länge man kan få rätt rätt och rätt i sin sak. Sen om personen bakom skärmen mår skit över sitt beteende det struntar man i. 

Börjar försåt vart nätmobbning kommer från. Såna som ni.
    Lägger jag stor energi? Du lägger väl långt mer energi för att få rätt vad det ser ut som av alla dina långa inlägg, är du också ute efter blod då?

Sen vet jag inte vad du menar att "ytterligare få rätt över dig", jag har inte argumenterat emot dig i någon av de andra trådarna och jag har inte ens tagit någon ställning i om det är synd om män eller att de inte ska få någon empati, mina inlägg i den här tråden försökte svara dig om med mina egna tankar om varför ett inlägg om män som offer blir bemötta på det sätt du kallar ocivilicerat och lynchning.

I övrigt betackar jag mig dina personliga påhopp.
  • Anonym (McFly)
    CFly skrev 2019-11-19 15:35:39 följande:

Det ni inte fattar är att ni gjort en man som tidigare varit trevlig mot kvinnor till att bli otrevlig mot kvinnor. 

Jag hälsar inte längre på kvinnor, jag är rädd för kvinnor, jag dissar kvinnor, blir otrevlig osv. 

Det är helt tack vare beteendet jag fått av kvinnor tillbaka. Varför vara trevlig mot någon som vill blod av mig??

Problemet är att du redan på förhand har bestämt dig för att alla kvinnor är taskiga mot män. Sedan läser du in det i allting som du ser och hör. Allt som bekräftar din tes lägger du märke till och allt som motsäger den låter du passera utan uppmärksamhet. Det som kallas bias. Om du istället skulle bemöta människor utan att stirra dig blind på vilket kön de har så skulle du upptäcka att alla kvinnor inte är likadana och de har inte samma åsikter, precis liksom alla män inte har samma åsikter.

Samma sak när du hänvisar till vissa uttalanden av vissa sexologer.
    Världen är mer komplex än så. Det går att hitta forskning och information som stödjer vissa perspektiv och slutsatser och det går att hitta lika mycket forskning som stödjer andra slutsater och som har andra perspektiv.

Sexologer har dessutom sina grundutbildningar i varierade fält från sjuksköterska, läkare, barnmorska, socionom osv, så det är ju uppenbart så att de har vitt skilda perspektiv och grundkunskaper, de flesta är ju inte heller forskare.
  • RebeckaM

Troll är svåra att undvika, likaså avvikande meningar och sådant som du tycker är knasigt. Jag väljer att fokusera på de bra svar som kommer när jag drar igång en tråd. Det är inte lönt att hålla på och irritera sig över sådant som inte ger något eller är för märkligt för mig att relatera till!

Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
  • Anonym (L)
    TS stå på dig.
    Det är så att en hel del av personer på FL hänger inte här för att vilja skapa en diskussion om något. 

De har på förväg dömt ut dig. Ofta är det kvinnor som dömer ut män. Det görs oavsett ämne om ämnet blir känsligt.

Oavsett vad du då säger så har de här kvinnorna bestämt sig för att mannen ska slås tillbaka i någon slags kamp mot män. Så det är inte ämnet i sig som är viktigt utan dessa personer går in för att hitta alla argument och forskningsstudier som finns no matter what, bara för att slå omkull dig. Det för att du är man.

Hur ojämställt beteende som helst jag vet. Men tänk efter hur många kvinnor har du sett som vågar säga i en tråd till en man som känner sig som ett offer: Jaha vad intressant och tråkigt att du känner så. Varför gör du det och vad kan vi göra för att ändra på det?

Jag har i alla fall inte sett någon och det är för att de är enbart ute för att slå ner män i trådarna, inte för att seriöst diskutera ämnet. 

Det finns en för stor rädsla att om en man tillåts ta lite plats så kommer det att förstöra kvinnokampens framfart. Man tror att varje vinst över män är bra för kvinnorna. 

Lite dagisnivå enligt mitt tycke. Vuxna borde veta bättre att man kan ge och ta i debatten och vara vuxen helt enkelt. 

Så stå på dig!
  • Anonym (bara undrar)
    CFly skrev 2019-11-19 15:28:54 följande:
    O när jag försöker vara seriös så kommer alla kvinnorna och tror det är en inceltråd och attackerar mig som bara den. 

Hur sjutton tror du det känns? Om du ens bryr dig om vad en man känner.
    Generalisera much? Hur många har egentligen kommenterat din tråd? 
  • CFly
    Anonym (L) skrev 2020-01-09 12:24:28 följande:
    TS stå på dig.
    Det är så att en hel del av personer på FL hänger inte här för att vilja skapa en diskussion om något. 

De har på förväg dömt ut dig. Ofta är det kvinnor som dömer ut män. Det görs oavsett ämne om ämnet blir känsligt.

Oavsett vad du då säger så har de här kvinnorna bestämt sig för att mannen ska slås tillbaka i någon slags kamp mot män. Så det är inte ämnet i sig som är viktigt utan dessa personer går in för att hitta alla argument och forskningsstudier som finns no matter what, bara för att slå omkull dig. Det för att du är man.

Hur ojämställt beteende som helst jag vet. Men tänk efter hur många kvinnor har du sett som vågar säga i en tråd till en man som känner sig som ett offer: Jaha vad intressant och tråkigt att du känner så. Varför gör du det och vad kan vi göra för att ändra på det?

Jag har i alla fall inte sett någon och det är för att de är enbart ute för att slå ner män i trådarna, inte för att seriöst diskutera ämnet. 

Det finns en för stor rädsla att om en man tillåts ta lite plats så kommer det att förstöra kvinnokampens framfart. Man tror att varje vinst över män är bra för kvinnorna. 

Lite dagisnivå enligt mitt tycke. Vuxna borde veta bättre att man kan ge och ta i debatten och vara vuxen helt enkelt. 

Så stå på dig!
    Jo tyvärr.
    Jag tror dig. Många går nog även igång på själva debatten. De är beroende av att skapa debatt och att försöka vinna i argumentationen oavsett ämnet. Sen blir det extra känslig om det är män mot kvinnor då jag också märkt att man inte är intresserad av att på allvar bemöta och hjälpa utan viktigare är att slå ner det eventuella "hotet" en man som ser sig som offer i något avseende är.

Tråkigt det ska behöva vara så här.
  • Anonym (Kvinna)
    CFly skrev 2020-01-09 12:34:11 följande:

Jo tyvärr.

Jag tror dig. Många går nog även igång på själva debatten. De är beroende av att skapa debatt och att försöka vinna i argumentationen oavsett ämnet. Sen blir det extra känslig om det är män mot kvinnor då jag också märkt att man inte är intresserad av att på allvar bemöta och hjälpa utan viktigare är att slå ner det eventuella "hotet" en man som ser sig som offer i något avseende är.

Tråkigt det ska behöva vara så här.

Jag är kvinna och har råkat ut för mycket elaka kommentarer så det handlar inte om vilket kön personen har, har även sett att många gravida som är oroliga över mat etc får många elaka kommentarer där vissa försöker förlöjliga trådstarten.

Så kvinnor på FL råkar minst lika ofta på elaka kommentarer, däremot är min erfarenhet att det är mest kvinnor som skriver elaka kommentarer till andra kvinnor och män, men så är det ju i verkligheten också att kvinnor generellt sätt snackar mer skit än vad män gör.
  • CFly
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-01-09 13:15:11 följande:

Jag är kvinna och har råkat ut för mycket elaka kommentarer så det handlar inte om vilket kön personen har, har även sett att många gravida som är oroliga över mat etc får många elaka kommentarer där vissa försöker förlöjliga trådstarten.

Så kvinnor på FL råkar minst lika ofta på elaka kommentarer, däremot är min erfarenhet att det är mest kvinnor som skriver elaka kommentarer till andra kvinnor och män, men så är det ju i verkligheten också att kvinnor generellt sätt snackar mer skit än vad män gör.

Varför är det så?

Kvinnor beskriver ju sig själva som intelligenta och mer omhändertagande, större empati mm än män. Ändå så är det kvinnorna som är hårdast mot andra. Vad är det jag missat?
  • Anonym (^)
    CFly skrev 2020-06-04 23:39:40 följande:
    Varför är det så?

Kvinnor beskriver ju sig själva som intelligenta och mer omhändertagande, större empati mm än män. Ändå så är det kvinnorna som är hårdast mot andra. Vad är det jag missat?
    I verkliga livet är tjejer ofta bitchigare mot varandra. Fast på nätet är det fler killar som trollar och jäklas med tjejer och killar. Fast det finns killar irl som pratar skit och kärringskvallrar. Har ofta sett killar som raka som säger vad de tycker och tjejer som "gå bakom ryggen skvallrare" fast har sett att det finns killar också som är som kärringar. 
  • Anonym (Nja)
    CFly skrev 2020-06-04 23:39:40 följande:

Varför är det så?

Kvinnor är generellt mer omhändertagande och har större empati än män, det kan vi tex se på brottsstatistiken. Män begår majoriteten av de grövsta brotten. Dock är skitsnack vanligare bland kvinnor, kanske även mobbning?
  • Anonym (^)
    Anonym (Nja) skrev 2020-06-05 00:00:52 följande:
    Kvinnor är generellt mer omhändertagande och har större empati än män, det kan vi tex se på brottsstatistiken. Män begår majoriteten av de grövsta brotten. Dock är skitsnack vanligare bland kvinnor, kanske även mobbning?
    stämmer inte att mobbning är vanligare bland kvinnor. Män och killar mobbar mer fast kvinnor och tjejer skvallrar mer och är allmänt bitchiga. 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (^) skrev 2020-06-05 00:03:04 följande:

stämmer inte att mobbning är vanligare bland kvinnor. Män och killar mobbar mer fast kvinnor och tjejer skvallrar mer och är allmänt bitchiga. 

Kan mycket väl vara så. Har ingen statistik, men ja det sistnämnda är vi överens om.
  • CFly

Ja oavsett vem gör vad hit o dit. Om nu tjejer har större empati osv så borde dem också vara smartast att inte bitcha runt eller vilket ord man vill sätta där.

Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?