• CFly

Hur gör man för att starta en seriös tråd?

Hur gör man för att starta en seriös tråd på familjeliv?

Alltförofta då TS i en tråd skriver seriöst och vill diskutera ett känsligt ämne så kommer det massa människor som ser sin chans att spy galla utefter sina egna känslor och tolkar in en massa skit som tar fokus bort från den verkliga diskussionen. 

Jag är en person som tror på att folk är vuxna och seriösa människor. Som också vill gott. Men när man ser på vilken dagisnivå vissa skriver och hur elaka folk är som bara vill diskutera normalt så håller jag på och tappar hoppet om mänskligheten.

• Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:12:31 följande:

Sen är det faktiskt inte min känsla. Utan sexologer ledande i samhället som tar upp det. Även i SVT. Så det kommer INTE från mig. Magstarkt att gå emot dem. Men jag förstår varför. Er pakt att kuva ALLT där män på något sätt kan få någonting är ju planen. Det är er plan!

Därför kommer ni också aldrig att bry er! Så länge en man säger något så ska den tystas!!!

Om du menar den källan du länkade i en annan tråd så valde du ut ett citat istället för att ta med hela texten och då blir det missvisande.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:13:23 följande:
    Det handlar inte om det, man får uppfattningen att du försöker förminska kvinnors lidande genom trådarna där du fokuserar på en enstaka man (eller bara vill starta en debatt) och skriver att det är en generell sanning när det är din egen känsla.
    Det är inte någon uppfattning man får. 

Det är så att kvinnor oavsett vad som står i TS här på FL reagerar likadant om en man far illa ur ett genusperspektiv. Det spelar ingen roll hur fint det är skrivet i TS. 

Kvinnorna kommer vilja ha blod ändå!! Det är grejen att en man inte får fara illa för då tas fokus för en sekund bort från kvinnorna. Hemska tanke o hjälp.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:15:10 följande:
    Om du menar den källan du länkade i en annan tråd så valde du ut ett citat istället för att ta med hela texten och då blir det missvisande.
    Ja men man frågar inte snällt efter mer utan man förutsätter det är min känsla precis om du redan tjatat om fler ggr. 
  • Anonym (S)

Jag tror att man kommer undan en del genom att ha en mycket tydlig trådstart. D et är också viktigt att inte framstå som anklagande eller väldigt vinklad för då kommer man givetvis irritera eller uppröra någon.

• Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:13:57 följande:

Såklart du inte vinner några sympatier för det. 

Men om problemet ligger i att kvinnor här på FL inte tolerar någonsin om en man råkar bli ett offer i någon situation och det är därför det spårar ur. Hur tar man upp det problemet på bordet så att det blir belyst??

Jag reagerar mest på att det varit så jäkla många liknande trådar på sista tiden där incelmän försöker förminska kvinnors lidande genom att starta snyfttrådar och dra fokus till hur synd det är om män och där det läggs skulden på alla kvinnor för att de inte får ligga etc..

Observera att jag inte pekar ut dig för att ha startat de andra trådarna som jag menar, kan lika gärna vara någon/några andra.
  • CFly
    Anonym (S) skrev 2019-11-19 15:19:47 följande:

Jag tror att man kommer undan en del genom att ha en mycket tydlig trådstart. D et är också viktigt att inte framstå som anklagande eller väldigt vinklad för då kommer man givetvis irritera eller uppröra någon.

Spelar ingen roll. 

Du kan skriva hur fint och snyggt och proffsigt som helst. Om du så det minsta antyder att en man på något sätt ska få medlidande, har fallit offer för något. Då är det bäst du springer. 

Kvinnorna på FL klarar inte hantera det. Dagisnivå jag vet. Men de klarar inte av det. 
  • Anonym (S)
    Anonym (McFly) skrev 2019-11-18 11:37:29 följande:

Problemet är att folk skriver mest svar i trådar om de blir upprörda över något i trådstarten. Seriösa trådar som inte väcker känslor dör ganska snabbt, efter några få kommentarer om ens det.

Jag har också lagt märke till att i många diskussionstrådar får man endast svar på sina kommentarer om man antingen är provocerande eller skriver nåt lite korkat. Skriver man seriöst och sansat så bryr sig ingen om att svara.

Undantaget är trådar där folk faktiskt ber om hjälp. Då uppskattas ju seriösa och sansade svar. Men inte i diskussionstrådar.

Ja, det håller jag med om. Folk gillar polariserade debatter i sådana här forum, särskillt när det gäller politik och liknande. Diskussioner kring föräldraskap och barns utveckling kan vara mer nyanserade.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:20:06 följande:
    Jag reagerar mest på att det varit så jäkla många liknande trådar på sista tiden där incelmän försöker förminska kvinnors lidande genom att starta snyfttrådar och dra fokus till hur synd det är om män och där det läggs skulden på alla kvinnor för att de inte får ligga etc..

Observera att jag inte pekar ut dig för att ha startat de andra trådarna som jag menar, kan lika gärna vara någon/några andra.
    Låter som att kvinnorna här har svårt att separera saker och ting från person till person och en människa får klä skott för vad en annan sagt osv. :(
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:22:10 följande:

Låter som att kvinnorna här har svårt att separera saker och ting från person till person och en människa får klä skott för vad en annan sagt osv. :(

Dessa trådar om hur synd det är om män har blivit som spam.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:27:07 följande:
    Dessa trådar om hur synd det är om män har blivit som spam.
    O när jag försöker vara seriös så kommer alla kvinnorna och tror det är en inceltråd och attackerar mig som bara den. 

Hur sjutton tror du det känns? Om du ens bryr dig om vad en man känner.
Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?