Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Hur gör man för att starta en seriös tråd?

Anonym (Allt är relativt) skrev 2019-11-18 12:49:21 följande:

Beror väl helt på vilket ämne man diskuterar och på vilket sätt man skriver sin trådstart.

Har sett många som nog själv tycker att de skriver seriöst men där det bara är rent dravel och då får man svar därefter. Eller de som inte tål att bli ifrågasatt och tycker att man är elak och kör påhopp bara för att man vill testa att diskutera frågan ur annat perspektiv.

Inceltrådar är ganska populära just nu här och några av de kan vara rätt vettiga i början men det går inte att diskutera seriöst med någon som redan från början har sin åsikt huggen i sten..

Vad menar du med inceltrådar?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Allt är relativt) skrev 2019-11-18 13:11:36 följande:

Trådar där äldre manliga oskulder skyller sin sexbrist på hela kvinnliga befolkningen, gärna ser utvidgade av sexköp, hävdar att sex är en rättighet etc etc.

Jo sådana trådar finns det många av. Även gnälltrådar där det gnälls om hur synd det är om alla män och målar ut kvinnor som hemska och skyller sin egen brist på sex på ojämställdhet.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Allt är relativt) skrev 2019-11-18 15:34:22 följande:

Vilket även gäller TS själv. De flesta trådar förstörs effektivt av TS själv som inte kan ta kritik på rätt sätt.

Japp. Det är väl TS som startat tråden "är det ok för män att uttrycka sin sexualitet?"

Typisk inceltråd.
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 14:51:52 följande:

Nej det är det ju såklart inte. 

Men om det kommer någon till mig på gatan eller träffar mig på annat sätt och har ett problem. Inte sjutton börjar jag ge mig på den personen för att bevaka någon annan hjärtefråga. Såklart man tas för en elak person då. 

Det är inte vad man får eller inte. Det är beteendet hos folk som inte är civiliserat. 

Sen att du lägger så stor energi på att försöka ytterligare få rätt över mig i en tråd som handlar om hur man beter sig på ett seriöst sätt vittnar ytterligare på att man bara är ute efter blod och få rätt och inget annat. 

Spär bara på mina teorier om hur onda människor egentligen är. Ingenstans visas medkänsla för nåt. Så länge man kan få rätt rätt och rätt i sin sak. Sen om personen bakom skärmen mår skit över sitt beteende det struntar man i. 

Börjar försåt vart nätmobbning kommer från. Såna som ni.

Var är nätmobbningen i att vi inte håller med dig? Du startade en tråd där du i inledningen skrev ner din känsla som en slags sanning och eftersom det inte är så i verkligheten så är det klart att folk blir irriterade när du skrev att det är SANNING.

Verkligheten ser helt annorlunda ut, det är vi kvinnor som alltid setts som det svagare könet och blivit förtryckta av män i alla tider. Självklart att vi då reagerar när du startar trådar om hur orättvist allt är för män baserat på din egen känsla.

Det är inte ett dugg synd om män, snarare oss kvinnor eftersom kvinnor fortfarande är förtryckta världen över (och även i Sverige forfarande till viss del).
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:10:38 följande:

Och därför kan inte män fara illa någonstans och få medkänsla?

Därför ska alltid i alla diskussioner för alltid män tryckas ned?

Därför ska allt alltid filtreras i glasögonen att kvinnor ska ha hjälpen?

Det ensidiga synsättet på världen bekräftar bara mina teorier om en pakt mot män.

Det handlar inte om det, man får uppfattningen att du försöker förminska kvinnors lidande genom trådarna där du fokuserar på en enstaka man (eller bara vill starta en debatt) och skriver att det är en generell sanning när det är din egen känsla.
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:12:31 följande:

Sen är det faktiskt inte min känsla. Utan sexologer ledande i samhället som tar upp det. Även i SVT. Så det kommer INTE från mig. Magstarkt att gå emot dem. Men jag förstår varför. Er pakt att kuva ALLT där män på något sätt kan få någonting är ju planen. Det är er plan!

Därför kommer ni också aldrig att bry er! Så länge en man säger något så ska den tystas!!!

Om du menar den källan du länkade i en annan tråd så valde du ut ett citat istället för att ta med hela texten och då blir det missvisande.
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:13:57 följande:

Såklart du inte vinner några sympatier för det. 

Men om problemet ligger i att kvinnor här på FL inte tolerar någonsin om en man råkar bli ett offer i någon situation och det är därför det spårar ur. Hur tar man upp det problemet på bordet så att det blir belyst??

Jag reagerar mest på att det varit så jäkla många liknande trådar på sista tiden där incelmän försöker förminska kvinnors lidande genom att starta snyfttrådar och dra fokus till hur synd det är om män och där det läggs skulden på alla kvinnor för att de inte får ligga etc..

Observera att jag inte pekar ut dig för att ha startat de andra trådarna som jag menar, kan lika gärna vara någon/några andra.
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:22:10 följande:

Låter som att kvinnorna här har svårt att separera saker och ting från person till person och en människa får klä skott för vad en annan sagt osv. :(

Dessa trådar om hur synd det är om män har blivit som spam.
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:28:54 följande:

O när jag försöker vara seriös så kommer alla kvinnorna och tror det är en inceltråd och attackerar mig som bara den. 

Hur sjutton tror du det känns? Om du ens bryr dig om vad en man känner.

Det är svårt att ta den typen av trådar seriöst när de blivit så många på sista tiden och där det dras upp helt orimliga och verklighetsfrånvända argument.
  • Anonym (Hanna)
    CFly skrev 2019-11-19 15:33:09 följande:

Jag tolkar inte det som verklighetsfrånvända om sexologer tar upp det i TV. Det är därifrån jag tagit det, samt artiklar sexologer skriver om på nätet. 

Varför fortsätter du tjata om hur verklighetsfrånvänt mina inlägg är. 

Sen verkar du skita totalt i hur jag känner. Du fortsätter bara försöka motbevisa mig hela tiden. 

Bevisar bara er hemliga agenda mot män.

Det finns sexologer som säger tvärtom också. Och det är bara kolla hur världen ser ut idag så har man svaret där.
Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?