Tänkte dela med mig av en annan del av hur jag känner.
När jag kom till FL så var jag glad i hågen och trodde man kunde föra seriösa diskussioner här. Jag stod upp för allas lika värde och kom bra överens med alla kön.
Jag hade inte hört talas så mycket om det här med feminism och jämställdhet, men tyckte det lät spännande ämne att diskutera.
Då jag var ny inom ämnet så förstod jag inte allt men tänkte mig att feminister och kvinnor i gruppen är väl vänliga, respektfulla människor som inom andra områden i samhället.
Är inte någon antifeminist och har aldrig varit. Var bara en nyfiken kille som ville veta mer och ställde frågor som jag tyckte var konstiga. Förväntade mig seriösa svar.
Gruppen kvinnor/feminister som svarar tog sig istället rätten att bara för att du frågar något som kan tyckas gå emot den allmänna feministiska bilden av något så är man per automatik ett godkänt villebråd. Inte snällt förklara deras syn på saken utan mer liknelse talat så tänkte dem att vi tar en kniv och hugger ner den här människan. Så var känslan i alla fall. De är ute efter blod om du råkar skriva något som på det minsta kan tolkas fel.
Jag funderade om människor är så här grymma. Så har vid flertalet tillfällen försökt igen. Men det finns ingen vilja att med respekt diskutera frågor utan folk ser sin chans att trycka ner en. Är det så konstigt att folk inte vet allt eller har olika syn? Men vem ger det en rätten att vara elak tillbaka för det?
Det här har under en tid blivit så pass deprimerande för mig så att jag långsamt brytits ned och tappat tron på folk. Den tidigare glada personen är numera en person som dissar folk på stan. Varför. Jo då det kanske är 1 av 10 kvinnor som är schysst i trådarna så måste ju det betyda att 9 av 10 kvinnor även i samhället är ute efter mitt blod. De ser mig som man som ett hot som måste bort.
Ge mig en enda anledning till varför jag ska vara schysst mot kvinnor då? Om de vill mig så illa?
Den tidigare mig som kom bra överens med alla och var schysst mot alla har förändrats till att bli rädd för kvinnor, förakta dem. Är det här en utveckling man vill ha?
De elaka människorna på FL förstår inte vad de gör eller vilka effekter det har när de trycker ner människor. :(
Ge mig en anledning till varför jag ska vara schysst mot människor som beter sig så?