• Anonym (S)

Hur gör man för att starta en seriös tråd?

Jag tror att man kommer undan en del genom att ha en mycket tydlig trådstart. D et är också viktigt att inte framstå som anklagande eller väldigt vinklad för då kommer man givetvis irritera eller uppröra någon.

• Anonym (S)
    Anonym (McFly) skrev 2019-11-18 11:37:29 följande:

Problemet är att folk skriver mest svar i trådar om de blir upprörda över något i trådstarten. Seriösa trådar som inte väcker känslor dör ganska snabbt, efter några få kommentarer om ens det.

Jag har också lagt märke till att i många diskussionstrådar får man endast svar på sina kommentarer om man antingen är provocerande eller skriver nåt lite korkat. Skriver man seriöst och sansat så bryr sig ingen om att svara.

Undantaget är trådar där folk faktiskt ber om hjälp. Då uppskattas ju seriösa och sansade svar. Men inte i diskussionstrådar.

Ja, det håller jag med om. Folk gillar polariserade debatter i sådana här forum, särskillt när det gäller politik och liknande. Diskussioner kring föräldraskap och barns utveckling kan vara mer nyanserade.
  • Anonym (S)
    CFly skrev 2019-11-19 15:21:01 följande:

Spelar ingen roll. 

Du kan skriva hur fint och snyggt och proffsigt som helst. Om du så det minsta antyder att en man på något sätt ska få medlidande, har fallit offer för något. Då är det bäst du springer. 

Kvinnorna på FL klarar inte hantera det. Dagisnivå jag vet. Men de klarar inte av det. 

Jag ser skillnad på det i alla fall. Är ts väldigt vinklad är det självklart att man irriterar någon. Likaså om man är väldigt luddig och det man skriver kan tolkas lite hur som helst.

Själv blir jag irriterad när ts (eller nån annan i tråden) tar något "sant" och vrider det ett varv så det blir nåt helt annat och börjar diskutera utifrån något som "vridet", felolkat eller ibland ren lögn. Jag är dock aldrig otrevlig mot någon, men har lämna en del trådar när de blir för "tramsiga".
Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?