• CFly

Hur gör man för att starta en seriös tråd?

Hur gör man för att starta en seriös tråd på familjeliv?

Alltförofta då TS i en tråd skriver seriöst och vill diskutera ett känsligt ämne så kommer det massa människor som ser sin chans att spy galla utefter sina egna känslor och tolkar in en massa skit som tar fokus bort från den verkliga diskussionen. 

Jag är en person som tror på att folk är vuxna och seriösa människor. Som också vill gott. Men när man ser på vilken dagisnivå vissa skriver och hur elaka folk är som bara vill diskutera normalt så håller jag på och tappar hoppet om mänskligheten.

• Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?
  • Konservativ

Det är nåt med internet som gör att det lätt blir dagisnivå. Låt mig säga så här: jag använder familjeliv bara som rent tidsfördriv. Nu är jag t.ex. tvungen att råplugga in en del fakta för mitt jobb. Jag klarar inte mer än tio minuter och sen måste jag pausa för att vila hjärnan. Då kan jag gå till familjeliv. Eller flashback som är något bättre p.g.a. bättre moderering. 

Mänskligheten är bättre, tro mig.

• Anonym (McFly)

Problemet är att folk skriver mest svar i trådar om de blir upprörda över något i trådstarten. Seriösa trådar som inte väcker känslor dör ganska snabbt, efter några få kommentarer om ens det.

Jag har också lagt märke till att i många diskussionstrådar får man endast svar på sina kommentarer om man antingen är provocerande eller skriver nåt lite korkat. Skriver man seriöst och sansat så bryr sig ingen om att svara.

Undantaget är trådar där folk faktiskt ber om hjälp. Då uppskattas ju seriösa och sansade svar. Men inte i diskussionstrådar.

• CFly

Jo så är det väl.

Problemet är att jag håller mänskligheten ansvarig för vad skit som skrivs. 
    T.ex. om många skriver illa om något här på FL så tolkar jag det som att majoriteten av människor tycker så. 

För ingen rök utan eld eller hur?

Jag har en rätt förändrar syn på vad människor tycker till det sämre efter att ha varit på FL. Har rent av varit deprimerad i långa perioder för att jag tror att folk vill mig illa då folk kan skriva de mest elaka påhopp. 

Borde vi inte kunna bete oss bättre?

• Konservativ
    CFly skrev 2019-11-18 11:57:12 följande:

Jo så är det väl.

T.ex. om många skriver illa om något här på FL så tolkar jag det som att majoriteten av människor tycker så. 

Jag har en rätt förändrar syn på vad människor tycker till det sämre efter att ha varit på FL. Har rent av varit deprimerad i långa perioder för att jag tror att folk vill mig illa då folk kan skriva de mest elaka påhopp. 

Öh, va? Bedömer du mänskligheten utifrån inläggen från familjeliv? Häpnadsväckande.
    Men tänk då på att verksamheten på familjeliv, eller andra forum, bara är en liten del av mänsklighetens verksamhet. Har du weltschmertz? Det finns massor av gott hos människor också.
    Både gott och ont finns. 
  • Anonym (Allt är relativt)

Beror väl helt på vilket ämne man diskuterar och på vilket sätt man skriver sin trådstart.

Har sett många som nog själv tycker att de skriver seriöst men där det bara är rent dravel och då får man svar därefter. Eller de som inte tål att bli ifrågasatt och tycker att man är elak och kör påhopp bara för att man vill testa att diskutera frågan ur annat perspektiv.

Inceltrådar är ganska populära just nu här och några av de kan vara rätt vettiga i början men det går inte att diskutera seriöst med någon som redan från början har sin åsikt huggen i sten..

• Anonym (McFly)
    CFly skrev 2019-11-18 11:57:12 följande:

Jo så är det väl.

Dra inte kopplingar till verkliga världen utifrån ett anonymt forum. Räkna med att en majoritet av de dumma och provocerande inläggen är människor som går in för att provocera eller trolla andra.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Allt är relativt) skrev 2019-11-18 12:49:21 följande:

Beror väl helt på vilket ämne man diskuterar och på vilket sätt man skriver sin trådstart.

Har sett många som nog själv tycker att de skriver seriöst men där det bara är rent dravel och då får man svar därefter. Eller de som inte tål att bli ifrågasatt och tycker att man är elak och kör påhopp bara för att man vill testa att diskutera frågan ur annat perspektiv.

Inceltrådar är ganska populära just nu här och några av de kan vara rätt vettiga i början men det går inte att diskutera seriöst med någon som redan från början har sin åsikt huggen i sten..

Vad menar du med inceltrådar?
  • Anonym (Allt är relativt)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-18 13:03:48 följande:

Vad menar du med inceltrådar?

Trådar där äldre manliga oskulder skyller sin sexbrist på hela kvinnliga befolkningen, gärna ser utvidgade av sexköp, hävdar att sex är en rättighet etc etc.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Allt är relativt) skrev 2019-11-18 13:11:36 följande:

Trådar där äldre manliga oskulder skyller sin sexbrist på hela kvinnliga befolkningen, gärna ser utvidgade av sexköp, hävdar att sex är en rättighet etc etc.

Jo sådana trådar finns det många av. Även gnälltrådar där det gnälls om hur synd det är om alla män och målar ut kvinnor som hemska och skyller sin egen brist på sex på ojämställdhet.
Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?