Inlägg från: Anonym (McFly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (McFly)

Hur gör man för att starta en seriös tråd?

Problemet är att folk skriver mest svar i trådar om de blir upprörda över något i trådstarten. Seriösa trådar som inte väcker känslor dör ganska snabbt, efter några få kommentarer om ens det.

Jag har också lagt märke till att i många diskussionstrådar får man endast svar på sina kommentarer om man antingen är provocerande eller skriver nåt lite korkat. Skriver man seriöst och sansat så bryr sig ingen om att svara.

Undantaget är trådar där folk faktiskt ber om hjälp. Då uppskattas ju seriösa och sansade svar. Men inte i diskussionstrådar.

• Anonym (McFly)
    CFly skrev 2019-11-18 11:57:12 följande:

Jo så är det väl.

Problemet är att jag håller mänskligheten ansvarig för vad skit som skrivs. 

T.ex. om många skriver illa om något här på FL så tolkar jag det som att majoriteten av människor tycker så. 

För ingen rök utan eld eller hur?

Jag har en rätt förändrar syn på vad människor tycker till det sämre efter att ha varit på FL. Har rent av varit deprimerad i långa perioder för att jag tror att folk vill mig illa då folk kan skriva de mest elaka påhopp. 

Borde vi inte kunna bete oss bättre?

Dra inte kopplingar till verkliga världen utifrån ett anonymt forum. Räkna med att en majoritet av de dumma och provocerande inläggen är människor som går in för att provocera eller trolla andra.
  • Anonym (McFly)
    CFly skrev 2019-11-19 15:35:39 följande:

Det ni inte fattar är att ni gjort en man som tidigare varit trevlig mot kvinnor till att bli otrevlig mot kvinnor. 

Jag hälsar inte längre på kvinnor, jag är rädd för kvinnor, jag dissar kvinnor, blir otrevlig osv. 

Det är helt tack vare beteendet jag fått av kvinnor tillbaka. Varför vara trevlig mot någon som vill blod av mig??

Problemet är att du redan på förhand har bestämt dig för att alla kvinnor är taskiga mot män. Sedan läser du in det i allting som du ser och hör. Allt som bekräftar din tes lägger du märke till och allt som motsäger den låter du passera utan uppmärksamhet. Det som kallas bias. Om du istället skulle bemöta människor utan att stirra dig blind på vilket kön de har så skulle du upptäcka att alla kvinnor inte är likadana och de har inte samma åsikter, precis liksom alla män inte har samma åsikter.

Samma sak när du hänvisar till vissa uttalanden av vissa sexologer.
    Världen är mer komplex än så. Det går att hitta forskning och information som stödjer vissa perspektiv och slutsatser och det går att hitta lika mycket forskning som stödjer andra slutsater och som har andra perspektiv.

Sexologer har dessutom sina grundutbildningar i varierade fält från sjuksköterska, läkare, barnmorska, socionom osv, så det är ju uppenbart så att de har vitt skilda perspektiv och grundkunskaper, de flesta är ju inte heller forskare.
Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?