CFly skrev 2019-11-19 15:35:39 följande:
Det ni inte fattar är att ni gjort en man som tidigare varit trevlig mot kvinnor till att bli otrevlig mot kvinnor.
Jag hälsar inte längre på kvinnor, jag är rädd för kvinnor, jag dissar kvinnor, blir otrevlig osv.
Det är helt tack vare beteendet jag fått av kvinnor tillbaka. Varför vara trevlig mot någon som vill blod av mig??
Problemet är att du redan på förhand har bestämt dig för att alla kvinnor är taskiga mot män. Sedan läser du in det i allting som du ser och hör. Allt som bekräftar din tes lägger du märke till och allt som motsäger den låter du passera utan uppmärksamhet. Det som kallas bias.
Om du istället skulle bemöta människor utan att stirra dig blind på vilket kön de har så skulle du upptäcka att alla kvinnor inte är likadana och de har inte samma åsikter, precis liksom alla män inte har samma åsikter.
Samma sak när du hänvisar till
vissa uttalanden av
vissa sexologer.
Världen är mer komplex än så. Det går att hitta forskning och information som stödjer vissa perspektiv och slutsatser och det går att hitta lika mycket forskning som stödjer andra slutsater och som har andra perspektiv.
Sexologer har dessutom sina grundutbildningar i varierade fält från sjuksköterska, läkare, barnmorska, socionom osv, så det är ju uppenbart så att de har vitt skilda perspektiv och grundkunskaper, de flesta är ju inte heller forskare.