Geometri och vinklar
En fråga om geometri och vinklar?
En sexkant med alla sidor raka och lika långa, hur många graders vinkel får sexkantens hörn?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-12 14:52
Formen som avses är mutterformen.
En fråga om geometri och vinklar?
En sexkant med alla sidor raka och lika långa, hur många graders vinkel får sexkantens hörn?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-12 14:52
Formen som avses är mutterformen.
Försök du, du har haft konsekvent fel, väldigt tydligt.
Kolla in länken.
https://www.formelsamlingen.se/alla-amnen/matematik/geometri
Eller så förstår du inte det jag påpekar
Eller så förstår du inte det jag påpekar
Tillverka du din hexagon efter din teori, så ska jag göra min efter min teori. Lycka till, som du resonerar går det inte
Dessutom, hittepånick, så tragiskt.
Vågar du inte stå för dina åsikter här?
Du får nog ta en bild på en liten skiss och visa vilka vinklar det är du mäter. Drar du olika raka streck inom sexhörningen så kan du ju självklart skapa både 60 graders och 30 graders vinklar men ingen är dessa vinklar är ensam en är sexhörningens vinklar, dens egna vinklar är 120 grader. Kantlängden och vinklarna definierar den .
Tillverkar hexagoner varje vecka, en del av mitt jobb, och för att få den rätt används graderna jag angett. Ibland är måtten från hörn till hörn, ibland är måtten hörn till hörn genom centrum, ibland måtten mellan två plana sidor.
Tillverkar hexagoner varje vecka, en del av mitt jobb, och för att få den rätt används graderna jag angett. Ibland är måtten från hörn till hörn, ibland är måtten hörn till hörn genom centrum, ibland måtten mellan två plana sidor.
Antingen talar du om komplementvinkeln som ligger utanför hexagonen eller den vinkel som blir mellan linjen och hexagonens sida om du drar en linje tvärs över hexagonen från ett hörn till motstående hörn.
Fast hur du programmerar din maskin har ju inget med TS frågeställning att göra. Det som efterfrågas är hur stora hörnvinklarna blir i figuren. Då kan man dividera om andra vinklar och mittlinjer hur mycket som helst, men du har i så fall missförstått frågan.
Och jag är fortfarande nyfiken på var, i relation till vilken sida som helst, som du hittar en 30 graders vinkel på en mutter med 6 sidor?