Kan en katt svälta ihjäl sig själv?
Jag bara undrar om en katt kan svälta ihjäl sig själv trots tillgång till mat av alla de slag? Burkmat, torrfoder, tonfisk och sardiner. Har du något superknep för att få katten att äta?
Jag bara undrar om en katt kan svälta ihjäl sig själv trots tillgång till mat av alla de slag? Burkmat, torrfoder, tonfisk och sardiner. Har du något superknep för att få katten att äta?
Jag vet. Men undrar om den inte borde äta ändå när den blir tillräckligt hungrig? Någon som vet om katter kan svälta ihjäl sig själva?
Boka omgående tid hos veterinär! Katten är antagligen sjuk på något sätt. Är luktsinnet blockerat så känner den inte vad det är för mat och kan inte avgöra om det går att äta. Har den tandvärk kan den heller inte äta. Har den problem med njurarna och fått förstoppning så kan den heller inte få i sig någon mat. Hoppas att du INTE försöker ge katten smärtstillande preparat avsedda för människor, för då kan katten dö. Får du inte tid hos den ena veterinären så ring en annan, snarast! ... Med vänlig hälsning, Pentra
Det är ju fan helt otroligt vad ni tror er veta och inte veta om både mig, katten och veterinären!
Om ni vill hjälpa så kom med förslag på hur man får igång en katt med maten igen som inte har något luktsinne för tillfället och sluta spekulera om saker ni inte vet något om.
Är det lite så att det är en viss vild katt som nu tagits in?
Det är ju fan helt otroligt vad ni tror er veta och inte veta om både mig, katten och veterinären!
Om ni vill hjälpa så kom med förslag på hur man får igång en katt med maten igen som inte har något luktsinne för tillfället och sluta spekulera om saker ni inte vet något om.
Vad är det för veterinär du har kontakt med flera gånger dagligen, som inte kan svara på din fråga om katter kan svälta ihjäl sig trots tillgång på mat?
Hur kommer det sig att veterinären inte kan hjälpa till med dropp och/eller sondmatning, med katten i sövt skick om nödvändigt?