• Anonym (Snälla ät!)

Kan en katt svälta ihjäl sig själv?

Jag bara undrar om en katt kan svälta ihjäl sig själv trots tillgång till mat av alla de slag? Burkmat, torrfoder, tonfisk och sardiner. Har du något superknep för att få katten att äta?

• Svar på tråden Kan en katt svälta ihjäl sig själv?
  • neverpreggo
    Anonym (Snälla ät!) skrev 2019-10-08 15:16:18 följande:
    Jag vet. Men undrar om den inte borde äta ändå när den blir tillräckligt hungrig? Någon som vet om katter kan svälta ihjäl sig själva?
    Nej, inte om det gör ont. Kan den inte äta så kommer det påverka systemet oavsett orsak. När åt katten senast?
  • Nyvaken
    Anonym (Snälla ät!) skrev 2019-10-08 15:17:31 följande:
    Jag är villig att testa allt. Hur gav du den? Bitar eller riven eller hur då? Den här katten har bara ätit torrfoder förut. N
    Min katt är uppvuxen på torrfoder, hon tycker burkmat är äckligt. Försökte mata henne med säkert 7 olika sorts burkmat.
    Gav henne färdigriven parmesan bara.
  • Gaskarl

Alltså den tappar hunger, glömmer liksom bort hur man äter, tappar det, sedan pajar lever och njurar.. Går fort.

• Anonym (Snälla ät!)

Jag vet att dom kan få fettlever och annat hemskt om dom inte äter. Frågan är hur jag får den att äta? Alla knep är tillåtna. Katten går till matskålarna och sätter ner nosen i maten men försöker inte ens ta en tugga.

• Anonym (Snälla ät!)
    Gaskarl skrev 2019-10-08 15:22:23 följande:
    Tycker att du ska kontakta vet omgående.
    Jag står i kontakt med veterinären flera gånger om dagen. Men han har inga magiska knep så därför tänkte jag om någon här har det.
  • neverpreggo

Men går den på något smärtstillande? Om det kan vara smärta. Critical care ska vara bra att ge.

• Anonym (Snälla ät!)
    neverpreggo skrev 2019-10-08 15:27:42 följande:
    Men går den på något smärtstillande? Om det kan vara smärta. Critical care ska vara bra att ge.
    Tänkte du på A/D mat? Han vill inte äta det heller. Jag får inte i honom smärtstillande tyvärr. Jag får inte i honom nånting alls. Men han uppträder nästan helt som sitt vanliga själv förutom att han inte äter.
  • MammaTillDansband
    Anonym (Snälla ät!) skrev 2019-10-08 15:25:52 följande:
    Jag står i kontakt med veterinären flera gånger om dagen. Men han har inga magiska knep så därför tänkte jag om någon här har det.
    Har veterinären träffat och undersökt katten, eller är det en app-veterinär du är i kontakt med?
Svar på tråden Kan en katt svälta ihjäl sig själv?