Kan en katt svälta ihjäl sig själv?
Jag bara undrar om en katt kan svälta ihjäl sig själv trots tillgång till mat av alla de slag? Burkmat, torrfoder, tonfisk och sardiner. Har du något superknep för att få katten att äta?
Jag bara undrar om en katt kan svälta ihjäl sig själv trots tillgång till mat av alla de slag? Burkmat, torrfoder, tonfisk och sardiner. Har du något superknep för att få katten att äta?
Jag vet att dom kan få fettlever och annat hemskt om dom inte äter. Frågan är hur jag får den att äta? Alla knep är tillåtna. Katten går till matskålarna och sätter ner nosen i maten men försöker inte ens ta en tugga.
Hej
Äter inte katten så kan de svälta sig själv till obotlig sjukdom vilket innebär leverskador. När den varit utan mat nån dag börja den må dåligt och äter inte för det.
När min katt var i sånt doligt skick på grund av sjukdom så blandade jag ut en speciell mat tror det var A/D sensitiv eller nått med vatten och sög upp i spruta och tvångsmatade två gånger/ dag på rekomendation från vetrinär. Så det låter konstigt att du inte fått nått sånt tips.
Finns även smärtlindring som är som en pasta man bara trycker in i munnen så de inte kan spotta ut.
Lycka till.
Det är ju fan helt otroligt vad ni tror er veta och inte veta om både mig, katten och veterinären!
Om ni vill hjälpa så kom med förslag på hur man får igång en katt med maten igen som inte har något luktsinne för tillfället och sluta spekulera om saker ni inte vet något om.