Inlägg från: Anonym (undersök) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undersök)

Kan en katt svälta ihjäl sig själv?

Qlöz skrev 2019-10-08 18:42:16 följande:
    Exakt!!
    En katt jag hade slutade äta och jag hittade inga sår. När jag tog henne till veterinären SAMMA DAG visade sig att hon hade fått en liten trästicka i gommen som gjorde jätteont när hon försökte äta.

Det gör så ont i mitt hjärta när jag hör talas om så här dumma saker. Det är ju självklart att man söker upp en ordentlig veterinär än att experimenterar med en levande varelse. För vad? Spara pengar?
    Jag hade också en katt som helt plötsligt inte ville äta. Det syntes inget konstigt på katten, men hos veterinären märkte man med röntgen att hon var allvarligt skadad inuti. Troligen hade hon blivit påkörd, eventuellt trillat från något träd/tak. Hon behövde en stor operation eftersom diafragman var sönder och tarmarna var uppe vid lungorna. Det gick bra, men hade inte gått bra om jag inte valt att åka in direkt jag märkte att något var fel (hon inte åt).
  • Anonym (undersök)

Vad är det för veterinär du har kontakt med flera gånger dagligen, som inte kan svara på din fråga om katter kan svälta ihjäl sig trots tillgång på mat?

Hur kommer det sig att veterinären inte kan hjälpa till med dropp och/eller sondmatning, med katten i sövt skick om nödvändigt?

Svar på tråden Kan en katt svälta ihjäl sig själv?