• Cattapult

V 16 - maken vägrar barn

Fick veta att jag är i 15 fullgångna veckor i torsdags

Såg barnet på ultraljud

Helt i chock

Trodde V. 6-8 max 10

Ett barn i magen

Min man 3 barn sedan tidigare ( 8,10 & 13år)

Jag 12-årig dotter

Min man sa nu imorse att han inte vill fortsätta graviditeten.

Att han inte tänker och vill ha fler barn

Så om jag fortsätter detta får jag göra det på egen hand. Han vill inte.

• Svar på tråden V 16 - maken vägrar barn
  • deski

Stå på dej - damerna kommer inte att stå i kö på denne VuxenBäbis-
    han kommer att krypa till korset för att unvika evig ensamhet

• Anonym (Fia)
    deski skrev 2019-09-29 12:30:04 följande:

Stå på dej - damerna kommer inte att stå i kö på denne VuxenBäbis-
    han kommer att krypa till korset för att unvika evig ensamhet

Vad får dig att tro det?
    Jag ville inget hellre ha än en man som inte ville ha fler barn. Tills jag hittade honom.
  • Ignoramus

DETTA. Varför i hela helvete steriliserade han sig inte i så fall?! Nu får han ju även ta konsekvenserna av den bekvämligheten, på ett eller annat sätt. Abortera inte ett barn du verkligen vill ha för att rädda relationen, för det kommer krossa förhållandet ändå.

DVQ skrev 2019-09-29 11:45:04 följande:

Om jag var helt säker på att jag inte ville ha fler barn, så till den grad att jag tycker det är rimligt att min partner genomgår en abort i vecka 16-17 skulle jag ha steriliserat mig för länge sedan.

Det är bra att möjligheten till sen abort finns men tanken är att det främst ska vara en sista nödåtgärd. Inte en väg ut för mansbebisar som inte tar ansvar för sig själva. Vi talar alltså om att föda ut ett foster som är 12-13 cm långt.

• Anonym (Syskon)

Hur hade han tänkt att slippa vara involverad i det nya barnet? Som alla andra säger så har han ett ekonomiskt ansvar. Men hur skall han förklara för sina barn sedan tidigare att de inte kommer att få träffa sitt syskon då han inte vill ta ansvar för det? Låter som ett bra förebild för dessa barn!

Sen undrar jag om ni har äktenskapsförord eller inte? Har ni inte det så är det nya huset han har köpt lika mycket ditt som hans. Bara en fundering.

• Anonym (Khghh)

Han har fel. Du bestämmer om din livmoder och om fostret som är en del av dig. Han ska stötta dig i ditt beslut. Hjälpa dig att komma till beslut. Inte ställa ultimatum och bestämma.

Det får vara hur okonstruktivt det vill, men det där är inte kärlek. Det där är jag älskar dig så länge du gör som jag vill.

• deski
    Anonym (Fia) skrev 2019-09-29 12:45:53 följande:
    Vad får dig att tro det?
    Jag ville inget hellre ha än en man som inte ville ha fler barn. Tills jag hittade honom.
    Barn är vad livet går ut på.

Man bildar familj för att skaffa barn - barn gör att livet går vidare
    o man får något mer att leva för än bara pengar o materiella ting.
  • Anonym (Fia)
    deski skrev 2019-09-29 13:39:09 följande:

Tja, det håller inte alla med om.

Men, visst, JAG håller med så långt som den första meningen räcker. Men varken du eller jag kan tala för alla.

Däremot ville jag ju, som ts man, inte  ha fler barn och då sökte jag såklart en man som inte heller ville det. Jag hade en så oerhörd tur som hittade en barnfri man som inte var intresserad av att skaffa några heller.
  • Anonym (Khghh)
    deski skrev 2019-09-29 13:39:09 följande:

För många är det så. Inte för alla. Sjävklart kan man ha helt andra mål i livet än barn. Jag hade kunnat tänka mig ett liv utan barn, det hade blivit på ett helt annat sätt. Nu blev det barn, en hel hög och det är underbart. Jag vill absolut inte ha fler. Men skulle den jag älskar bli gravid ligger beslutet hos henne. Det är så grundmurad självklar respekt och kärlek. Man bestämmer inte över någon annans livmoder.
  • deski
    Anonym (Fia) skrev 2019-09-29 13:44:20 följande:
    Däremot ville jag ju, som ts man, inte  ha fler barn och då sökte jag såklart en man som inte heller ville det. Jag hade en så oerhörd tur som hittade en barnfri man .....
    Barnfri man om han är lite äldre o attraktiv är ju liiiteee tur.

Men sanningen är att väldigt väldigt många män vill inte ha barn.

De vill bara doppa - gärna mycket o i många.

Det märks ju även i trådarna här

Men väldigt få kvinnor vill aldrig ha barn - fler yngre än äldre men när de blir 325 år o tiden börjar rinna ifrån dom tänker de om.
  • Anonym (Fia)
    deski skrev 2019-09-29 13:50:13 följande:
    Barnfri man om han är lite äldre o attraktiv är ju liiiteee tur.

Men sanningen är att väldigt väldigt många män vill inte ha barn.

De vill bara doppa - gärna mycket o i många.

Det märks ju även i trådarna här

Men väldigt få kvinnor vill aldrig ha barn - fler yngre än äldre men när de blir 325 år o tiden börjar rinna ifrån dom tänker de om.
    Ja, jag tyckte det var en jäkla tur jag. 

Däremot tror jag att du har fel i det andra om män rent generellt.
Svar på tråden V 16 - maken vägrar barn