Inlägg från: Ignoramus |Visa alla inlägg
  • Ignoramus

V 16 - maken vägrar barn

DETTA. Varför i hela helvete steriliserade han sig inte i så fall?! Nu får han ju även ta konsekvenserna av den bekvämligheten, på ett eller annat sätt. Abortera inte ett barn du verkligen vill ha för att rädda relationen, för det kommer krossa förhållandet ändå.

DVQ skrev 2019-09-29 11:45:04 följande:

Om jag var helt säker på att jag inte ville ha fler barn, så till den grad att jag tycker det är rimligt att min partner genomgår en abort i vecka 16-17 skulle jag ha steriliserat mig för länge sedan.

Det är bra att möjligheten till sen abort finns men tanken är att det främst ska vara en sista nödåtgärd. Inte en väg ut för mansbebisar som inte tar ansvar för sig själva. Vi talar alltså om att föda ut ett foster som är 12-13 cm långt.

• Ignoramus

Sen kan jag iofs tycka att ?pappor? som verkligen inte vill ha barnet förbrukar sin rätt till det. Att de inte ska kunna komma om några år och vilja ha kontakt och i framtiden halva vårdnaden. Det ska isf helt och hållet vara barnets beslut (och innan det är gammalt nog, vårdnadshavarens) - INTE pappans rättighet.

Det är egentligen helt sjukt att den biologiska fadern som i, säg, tio års tid inte har velat ha med barnet att göra, har större bestämmelserätt över det än mammans nya sambo som har uppfostrat och älskat barnet som sitt eget i, säg, nio år.

Svar på tråden V 16 - maken vägrar barn