Inlägg från: Anonym (betraktare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (betraktare)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-15 21:20:05 följande:
    Det är nog ett klokt råd, är som sagt lite down idag?

Nej, det är ingen ren konditionsidrott så jag tror inte heller att rökningen spelar in (kanske en dåres försvarstal?)

Då känner jag nog mer att rökningen kanske hämmar mig en gnutta i lagsporten, men det är ju som det är. Känner inte tydligt att konditionen blivit sämre under dessa år, men sannolikt påverkar det.

Som du märker är jag allmänt låg och ifrågasätter mig själv?

Ja, jag vet ju inte vilka idrotter det är och respekterar att du inte vill avslöja det i ett offentligt forum men jag litar på din egen bedömning angående rökningens eventuella inverkan.

Önskar att jag kunde göra mer för att få dig på bättre humör men det är såklart lite svårt på de rådande premisserna.

Men jag har självklart också perioder då det är allmänt motigt på ett eller flera områden i livet, det har vi alla ibland. Jag tror och hoppas att du kan kämpa dig igenom det här och komma fram till beslut som känns rätt för dig.

Angående det här med dåligt samvete gentemot föräldrarna tror jag inte att du ska känna så. De har ju fortfarande fostrat en bra tjej, rökningen är ju bara en liten del av en stor helhet. Utan att kunna påstå att jag känner dig så tror jag nog att de är ganska stolta ändå!

• Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-15 21:33:41 följande:
    Tack för fina och uppmuntrande ord.

Jo, jag hoppas och tror att mina föräldrar är stolta ändå. Det var jobbigt i samband med att jag började röka, men de har precis som alla andra i min omgivning vant sig och accepterat att jag är rökare. Tror ändå att de också är glada över att jag fortsätter idrotta.

Imorgon mår jag säkert bättre.

Fasen vad vi har kapat den här tråden! 🤣

Nyckeln är ju att hitta valen som gör att du trivs så bra som möjligt med tillvaron. Försök sluta röka om du tror att det ger dig sinnesfrid, fortsätt om du känner att du behöver det. Samma sak med idrotten.

Hoppas också att du känner dig gladare i morgon, gillar när du är på ditt skämtsamma humör här i tråden om inte annat! 😊

• Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-15 21:45:09 följande:
    Tack 🙏🏼 

Just nu har jag noll motivation att sluta röka, tycker alldeles för mycket om mina cigaretter. Sjukt? Javisst, men that?s me!

Idrotten är samma. Jag älskar att träna och tävla. Så jag fortsätter nog att kämpa på som nu :)

Du, jag tycker det låter som en skitbra plan! Kör på med allt, haha!

Och lova att rapportera om andan faller på och du gör något spektakulärt, som du skrev förut! Flört

• Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-15 21:45:09 följande:
    Tack 🙏🏼 

Just nu har jag noll motivation att sluta röka, tycker alldeles för mycket om mina cigaretter. Sjukt? Javisst, men that?s me!

Idrotten är samma. Jag älskar att träna och tävla. Så jag fortsätter nog att kämpa på som nu :)
    Har du någon match/tävling i helgen förresten? Tror det skulle kunna vara positivt i det här läget.
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-16 00:30:46 följande:

Match på söndag.

Klokt! Fokus på den.

Måste bara fråga, känns det bättre idag? Glad
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-16 19:50:19 följande:
    Tack för att du frågar.

Ja, mycket bättre. Sovmorgon. Har jobbat på gymmet kl 13-18. Sprang 6 km på löpbandet innan arbetspasset började. Har två kompisar på besök nu och vi har ätit middag tillsammans.

Hoppas du också haft en bra dag.

Skönt att höra, eller snarare läsa! Bra jobbat med löpningen, inga problem med den konditionen! Flört

Jag har inget att klaga på, tack. Glad

Jobbar du i morgon också, eller är det bara full fokus på matchen?

• Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-16 20:30:07 följande:
    Inget jobb imorgon, fullt fokus på matchen! 😊

Löpningen kändes bra, men det var ganska behagligt tempo.

Jobb är bra, ingen cigg på 7,5 timmar när jag tränade + jobbade 💪🏼

Härligt, bra att du får lite hjälp på traven med måttligheten, haha!

Kan dock tänka mig att det blev ett par stycken under din middagsbjudning...

• Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-16 20:52:40 följande:
    Så klart har det blivit det. Även innan jobbet trots sovmorgon, men totalt blir det färre de dagar jag jobbar. 

Det är helt okej, försökte inte skuldbelägga eller så. Glad

Tycker ju fortfarande att det är klart coolt att du kombinerar träning och idrottande med rökning, även om det förmodligen är en ganska avvikande åsikt. Skrattande

• Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-16 21:11:30 följande:
    Känns bra att jag har en supporter i denna numera udda kombo.
    Sen verkar du ju vara en allmänt härlig person också, oavsett rökning.
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-16 21:39:26 följande:
    Mmmm hoppas det.

För vissa kan ju rökning vara en dealbreaker. Tänkte lite så själv förr. Kan förstå när det är så med tanke på lukt, ekonomi osv. Det där med röklukt tror jag dock är lite individuellt. Klart det luktar när jag precis har rökt, men absolut inte inpyrt som det kan göra hos vissa. Tror dessutom att det är mindre tydligt numera när nästan alla bara röker utomhus.Håret är nog värst för oss som har långt hår, men som sagt? när man bara röker utomhus är det ganska lugnt.
    Svårt för mig att göra en bedömning då jag ju (tyvärr) aldrig träffat dig. Generellt sett brukar det ju dock vara ganska okej så länge personen i fråga håller sig ren och fräsch. En svag ton av rök är inte hela världen.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!