Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-03-15 19:52:18 följande:
Självklart! Jag är bra i det sociala samspelet 😊
Har egentligen aldrig skrivit om det tidigare, men igår och idag har jag känt ångest över att jag röker. Känner dåligt samvete mot mina föräldrar som fostrat mig bra och känner hälsoångest. Det kommer över mig ibland och ändå fortsätter jag att röka. Paradoxalt mer än vanligt när jag mår så där.
Nåväl? har tränat min individuella idrott idag och min tränare tröstade mitt sköra jag. Funderar på att ge upp den individuella idrotten då jag aldrig kommer tillbaka till den höga nivå jag höll för några år sedan, Jag visste det skulle bli så när jag trappade ner på träningen men har haft svårt att acceptera det.
Förlåt att jag gav uttryck för mina tankar?
Förstår att det känns tråkigt att vara i den situationen. Vad som blir bäst för dig kan du bara avgöra själv, men det du måste fundera på är om du kan finna någon glädje i att utöva idrotten på den nivå du befinner dig på nu eller inte. Kan du det har den fortfarande en positiv och meningsfull roll att spela i ditt liv, kan du det inte kan det nog vara klokt att lägga den tid och kraft den kräver på något annat istället.
Jag är övertygad om att du kommer komma fram till rätt beslut om du bara tänker igenom situationen ordentligt! Önskar nästan att jag skulle sprungit på dig i något annat sammanhang än det här forumet, känns som att vi hade kunnat bli goda vänner.