• swallow the big moon

Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

Hej

Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

• Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Malllin

Hej.

Jag håller på bli knäpp. Min mens var två dagar sen. Är på cd 12 nu och har testat sedan sedan cd 10. Väldigt väldigt svaga äl test. Tom ring på cb digital. Jag brukar få starkare vid cd 12 och blinkande gubbe också. Kan jag ja missat äl? Rädd att det kom redan cd 9 då jag hade molvärk då. Blir så orolig för vi kommer inte kunna pricka äl på två månader och detta var liksom den chansen vi hade nu på ett tag.

Är det kört även fast äl är punktlig vid cd 13/14 annars.

Börjat fundera på att skjuta upp mens och därmed äl nästa månad för att få till det. Någon som har någon erfarenhet av primolut?

• Lovart
    Malllin skrev 2020-03-03 10:55:08 följande:

Hej.

Jag håller på bli knäpp. Min mens var två dagar sen. Är på cd 12 nu och har testat sedan sedan cd 10. Väldigt väldigt svaga äl test. Tom ring på cb digital. Jag brukar få starkare vid cd 12 och blinkande gubbe också. Kan jag ja missat äl? Rädd att det kom redan cd 9 då jag hade molvärk då. Blir så orolig för vi kommer inte kunna pricka äl på två månader och detta var liksom den chansen vi hade nu på ett tag.

Är det kört även fast äl är punktlig vid cd 13/14 annars.

Börjat fundera på att skjuta upp mens och därmed äl nästa månad för att få till det. Någon som har någon erfarenhet av primolut?

Hej. Jag tycker du ska fortsätta testa, det kan ju vara så att ÄL är den bara och kommer snart. Jag tycker inte att du ska skjuts upp mens osv för då finns risken att kroppen fuckar ur istället. Hoppas du får fullt utslag snart!!
  • dudetten

Om ÄL-testen inte blir exakt lika starka som kontrollstrecket, har ÄL uteblivit då?

• kristina27

Någon som fått utslag på clearblues tester 2 gånger under en cykel? Fick först glad gubbe på cykeldag 16 på morgonen som sedan på kvällen var negativt. På cykeldag 23 fick jag sedan ägglossnings-flytningar och tänkte prova för skoj skull och då var det återigen glad gubbe på testet, både morgon och kväll för att sen dagen efter vara negativt. Så svårt hur man ska räkna ut bim :( någon som varit i liknande situation?

• jowald

Det med svagt streck igår och det med starkare idag, betyder det att ägglossning är på G eller att jag har ägglossning nu?

• Önskarbebis2020
    jowald skrev 2020-04-28 14:46:33 följande:

Det med svagt streck igår och det med starkare idag, betyder det att ägglossning är på G eller att jag har ägglossning nu?

Ägglossning inom 12-36 h generellt. Så mys på
  • Malllin

Alltså hjälp. Hur ska jag tyda dessa? Starkt tre dagar i rad. De två första var samma dag. När var äl?

Är det någon här som vet hur lågt blodvärde kan påverka chansen att bli gravid? Jag har ett hb på 99. Vad jag förstår så är referensvärdet enligt de papper jag fick på provsvaren mellan 117-150.

Kan detta vara en anledning till att ha svårt att bli gravid? Eller svårt.. vi är på sjätte försöket nu.

Tacksam för svar!

• ESemlan84
    Malllin skrev 2020-05-02 00:41:45 följande:

Alltså hjälp. Hur ska jag tyda dessa? Starkt tre dagar i rad. De två första var samma dag. När var äl?

Är det någon här som vet hur lågt blodvärde kan påverka chansen att bli gravid? Jag har ett hb på 99. Vad jag förstår så är referensvärdet enligt de papper jag fick på provsvaren mellan 117-150.

Kan detta vara en anledning till att ha svårt att bli gravid? Eller svårt.. vi är på sjätte försöket nu.

Tacksam för svar!

Jag kan rekommendera appen Premom där man fotar in sina test och får hjälp med tolkningen. Men jag skulle rekommendera dig att fortsätta testa tills du ser minskning.
  • Malllin
    ESemlan84 skrev 2020-05-02 06:27:07 följande:

Jag kan rekommendera appen Premom där man fotar in sina test och får hjälp med tolkningen. Men jag skulle rekommendera dig att fortsätta testa tills du ser minskning.

Jag har kört den sen årsskiftet men den ger högt varje dag fram till imorse :)
  • hortencia

Jag har också ett dilemma, fick högre än innan cd20 kl12 ish, sen gjorde jag en på kvällen (som inte finns med på bild) och den var exakt samma. Så bestämde mig för att testa nästa dag, men den blev lägre. Missade jag stegringen som kanske skett på natten eller vad säger ni? För nu blir den ba lägre.

Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?