• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • SamiraBudva
    Alfonsmamma skrev 2019-09-21 19:46:54 följande:

Hej hoppar in här också! Har bim 23 eller 24/9! Har ömma bröst, känner mig trött, mensvärk ich känns hela tiden som mensen har kommit. Vågar inte testa och vågar inte ha hoppet uppe då vi är på 7e försöket. Igår fick jag en liten rosa blödning efter sex och inget mer efter det sen idag kom det en konstig tjock flytning med blodpriclar i, inget mer sen dess! Nån som har en gissning på vad swt kan vara?

Har också haft såna flytningar men utan blid har även BIM den 23. Undrar vad det kan vara. Det känns som ägglossnings flytningar, men det kan det ju inte vara för äl har ju redan varit.
  • Alfonsmamma
    SamiraBudva skrev 2019-09-21 20:45:59 följande:

Har också haft såna flytningar men utan blid har även BIM den 23. Undrar vad det kan vara. Det känns som ägglossnings flytningar, men det kan det ju inte vara för äl har ju redan varit.

Har du några känningar k kroppen? Aldrig haft en sån här flytning, kändes verkligen när den kom ut! Hopps vi får plus båda två!
  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-09-20 15:05:51 följande:

Åh förstår hur du känner. Det är det jag hatar med pms (lider av det som fan haha) att när man väl börjar känna sånt så vet man typ att det är kört för att va gravid typ :( ja vill ju inte känna något och är på ÄL+8 och bim-4 och har inte ens börjat bli öm i brösten :O det blir jag typ alltid 7-5 dar innan mens.. så ingen pms än. Vill att det håller sig borta. Men är också rädd att ja kanske inte hade nån ÄL denna månaden plus att vi myste EN gång denna gången.. min temp har varit lurig som fan.. det är bara och vänta och se..

Jag är så förvirrad av denna menscykel. BIM igår, men ingen mens än eller spottings. Jag tror nog att ägglossningen kom då när den borde ha kommit ändå och inte 5 dagar tidigare när jag hade alla symptom. Då borde BIM vara typ på onsdag nästa vecka. Lite PMS känner jag av fortfarande. Brusar upp lätt.
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-19 23:20:16 följande:

Tog inge test idag. Känns som att mensen ska dyka upp när som. PMS from hell idag också.. Fortfarande huvudvärk och humörsvängningar. Om jag inte har fått spottings eller mens imorn så ska jag ta ett test.

Har börjat få lite molande känningar i livmodern ikväll och hoppas på att det är nåt som växer där inne, men troligtvis bara mensen som förbereder sig. Det är som en annan skrev här, varför ska PMS och graviditetssymptom vara så lika!? Jobbigt när man bara väntar och gissar varje månad.

Åh förstår hur du känner. Det är det jag hatar med pms (lider av det som fan haha) att när man väl börjar känna sånt så vet man typ att det är kört för att va gravid typ :( ja vill ju inte känna något och är på ÄL+8 och bim-4 och har inte ens börjat bli öm i brösten :O det blir jag typ alltid 7-5 dar innan mens.. så ingen pms än. Vill att det håller sig borta. Men är också rädd att ja kanske inte hade nån ÄL denna månaden plus att vi myste EN gång denna gången.. min temp har varit lurig som fan.. det är bara och vänta och se..
    Freya18 skrev 2019-09-21 21:03:15 följande:

Jag är så förvirrad av denna menscykel. BIM igår, men ingen mens än eller spottings. Jag tror nog att ägglossningen kom då när den borde ha kommit ändå och inte 5 dagar tidigare när jag hade alla symptom. Då borde BIM vara typ på onsdag nästa vecka. Lite PMS känner jag av fortfarande. Brusar upp lätt.

De e jobbigt när cykeln spökar så.. kan ju va positivt!! har själv 3 dar kvar till bim men ingen direkt pms :O brukar få det typ en vecka innan så lite hopp finns väl, inte testat än för vill vänta in Bim!! Håller tummarna!
  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-09-21 21:11:56 följande:

De e jobbigt när cykeln spökar så.. kan ju va positivt!! har själv 3 dar kvar till bim men ingen direkt pms :O brukar få det typ en vecka innan så lite hopp finns väl, inte testat än för vill vänta in Bim!! Håller tummarna!

Jag tänkte att jag tar ett nytt test i början av veckan om jag får några symptom. Just nu känner jag mig inte gravid. PMS är jag inte van vid, men hade så i somras också.

Spännande dagar och jag håller tummarna att mensen uteblir för dig! :)
  • Enniie

Nu har jag testat sedan igår. Körde med Abblo Pharma för första gången som fångar upp hcg redan vid 5 mlU/mL.

Igår var det svaagt, men synligt, då bim -6.

Idag var det svagt, men starkare än igår.

Någon som testat med dessa tidigare?

Jag tänkte köpa Cb imorgom och sen köra monitorn på tisdag för att liksom få det helt klart. Men jag hoppas så mycket efter alla dessa månader.

• Enniie

Plussade precis med Rsfu:s test! Bim -5. <3

1/9: AnneP

3/9: Idas123

6/9: Michibell, Tessi1, Obalem

7/9: Nicole22, Tjoppa12

8/9: 10oktober, TisslaM

9/9: Honungsvatten, Tidiih, Nowoli, Renesme

10/9: snarttrettiochtrevar89

11/9: ketchup88, Adlitam, NervösAnonym

13/9: Cachy, Bellis92

14/9: cilia81, Lolana

16/9: lindamjonsson, HildaK

18/9: Amanda12

19/9: GrönTröja

20/9: FELT

22/9 FruA2019, Ssandra

23/9: SamiraBudva

24/9: Tr0ust, Smurfen88, joss1234, Mamma2014

25/9: PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55

27/9: Irriterad, Lyra78, Sanavd, mia386, Corros

28/9: Naya, oklartLiv

29/9: Milka21, AndraSladdis, Veronica5, Sofiakarin

30/9: MsPinnipeds, Längtande95, Lady K

GRAVIDA: Nathaliebjorklund, almqvist, Siggy, Bambi91, Gabriela11, Idapidan, LBP91, MMX86, fladdriga svansen, Kattunge15, Habba, Bettan84, Nextchapter, Millemupp, rayray88, pappersdocka, Pyret13, Mathilda999, Enniie

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-22 01:02:03 följande:

Jag tänkte att jag tar ett nytt test i början av veckan om jag får några symptom. Just nu känner jag mig inte gravid. PMS är jag inte van vid, men hade så i somras också.

Spännande dagar och jag håller tummarna att mensen uteblir för dig! :)

Ja är på ÄL+10 och bim-2 tror jag, men jag är så förvirrad här med. Inga ömma bröst som jag annars har typ en vecka innan mens. Det är typ mitt tydligaste pmssymtom.. men kunde inte hålla mig och tog spontant ett test idag som va negativt :/ så vet inte om det bara är så att ja inte hade nån ägglossning denna månaden och därför jag inte har pms? Men samtidigt går tempen fortfarande uppåt! Nu ska jag i alla fall vänta in bim så får vi se.
  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-09-22 11:35:24 följande:

Ja är på ÄL+10 och bim-2 tror jag, men jag är så förvirrad här med. Inga ömma bröst som jag annars har typ en vecka innan mens. Det är typ mitt tydligaste pmssymtom.. men kunde inte hålla mig och tog spontant ett test idag som va negativt :/ så vet inte om det bara är så att ja inte hade nån ägglossning denna månaden och därför jag inte har pms? Men samtidigt går tempen fortfarande uppåt! Nu ska jag i alla fall vänta in bim så får vi se.

Tråkigt att det var negativt, men hoppas bara att det var för tidigt att testa. Jag fick spottings idag, så mensen dyker nog upp imorn eller tisdag. Ska ta ett uppehåll nu med några månader, skulle jag bli gravid så är det helt ok, men vi kommer inte försöka så aktivt som tidigare. Vill slippa vara orolig inför förlossning och att 50% är sommarvikarier där. Eller att man blir skickad till ett annat sjukhus långt bort.
Svar på tråden BIM september 2019