• joss1234

BIM september 2019

La till mig själv då tyvärr det inte tog sig under augusti.. så påt igen!

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis , avigmaria

4/9: Sofiakarin, Myrkryper, s0ff, mimiii

5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5

6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1

7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22

8/9: Lylls, 10oktober

9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli, Renesme

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91

11/9: ketchup88, Adlitam

12/9: Laloppan

13/9: Cachy

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana, MMX86

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84

18/9: awi

19/9: GrönTröja, Millemupp

20/9: FELT

21/9: mea08, hundenhubbe

22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra

23/9: SamiraBudva

24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88, joss1234

25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55

• joss1234

Hej alla! Inte skrivit så mycket denna månaden här, då ja varit lite off denna cykeln, både off på annat men off när det kommer till besvikelsen av att inte bli gravid.. så har inte velat känna så mkt. Vi fick också bara till det 1 gång och det var på ÄL dagen så förväntar mig inte så mkt denna gången..

men så idag på ÄL+5 så kände jag på förmiddagen som ett ilande mitt i livmodern, följt av molvärk som höll i sig en stund men sen släppte. Tillräckligt för att jag skulle märka det. Anade kanske lite brunt på pappret men inget så.

För er som känt ägget fästa, hur kände ni? Gillar inte helt tanken på att få upp ett hopp då jag inte varit så brydd denna cykeln tills nu idag då haha och vill helst inte bry mig men detta var så märkbart!

Tempen har varit annorlunda denna månaden också, vet inte om det är bra eller dåligt. Det får man väl se sen.. haha

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-18 18:53:36 följande:

Hej! :) Undrade om du var kvar här. Du och jag låg lika i cykeln förra månaden. Den här gången har jag kört ifrån dig, min ägglossning kom 5 dagar tidigare än beräknat. Snart BIM, men har noll symptom.

Spännande med dina känningar och hoppas att nåt är på gång. Lycka till! :D

Hej! Ja nej jag har hållit mig lite off här då jag haft mycket annat och som sagt inte blivit så produktivt denna cykeln haha. Så får se hur det går. Det jag kände i morse försvann efter ett tag och egentligen inte känt så mkt sen dess. Är bara jäkligt trött haha..

Ja vi låg rätt lika ja, ja har insett nu när ja haft sån koll på min cykel att ja har väldigt kort lutealfas, så är liksom på äl+5 och bim-6 idag.. håller tummarna för oss båda iaf!!
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-19 23:20:16 följande:

Tog inge test idag. Känns som att mensen ska dyka upp när som. PMS from hell idag också.. Fortfarande huvudvärk och humörsvängningar. Om jag inte har fått spottings eller mens imorn så ska jag ta ett test.

Har börjat få lite molande känningar i livmodern ikväll och hoppas på att det är nåt som växer där inne, men troligtvis bara mensen som förbereder sig. Det är som en annan skrev här, varför ska PMS och graviditetssymptom vara så lika!? Jobbigt när man bara väntar och gissar varje månad.

Åh förstår hur du känner. Det är det jag hatar med pms (lider av det som fan haha) att när man väl börjar känna sånt så vet man typ att det är kört för att va gravid typ :( ja vill ju inte känna något och är på ÄL+8 och bim-4 och har inte ens börjat bli öm i brösten :O det blir jag typ alltid 7-5 dar innan mens.. så ingen pms än. Vill att det håller sig borta. Men är också rädd att ja kanske inte hade nån ÄL denna månaden plus att vi myste EN gång denna gången.. min temp har varit lurig som fan.. det är bara och vänta och se..
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-19 23:20:16 följande:

Tog inge test idag. Känns som att mensen ska dyka upp när som. PMS from hell idag också.. Fortfarande huvudvärk och humörsvängningar. Om jag inte har fått spottings eller mens imorn så ska jag ta ett test.

Har börjat få lite molande känningar i livmodern ikväll och hoppas på att det är nåt som växer där inne, men troligtvis bara mensen som förbereder sig. Det är som en annan skrev här, varför ska PMS och graviditetssymptom vara så lika!? Jobbigt när man bara väntar och gissar varje månad.

Åh förstår hur du känner. Det är det jag hatar med pms (lider av det som fan haha) att när man väl börjar känna sånt så vet man typ att det är kört för att va gravid typ :( ja vill ju inte känna något och är på ÄL+8 och bim-4 och har inte ens börjat bli öm i brösten :O det blir jag typ alltid 7-5 dar innan mens.. så ingen pms än. Vill att det håller sig borta. Men är också rädd att ja kanske inte hade nån ÄL denna månaden plus att vi myste EN gång denna gången.. min temp har varit lurig som fan.. det är bara och vänta och se..
    Freya18 skrev 2019-09-21 21:03:15 följande:

Jag är så förvirrad av denna menscykel. BIM igår, men ingen mens än eller spottings. Jag tror nog att ägglossningen kom då när den borde ha kommit ändå och inte 5 dagar tidigare när jag hade alla symptom. Då borde BIM vara typ på onsdag nästa vecka. Lite PMS känner jag av fortfarande. Brusar upp lätt.

De e jobbigt när cykeln spökar så.. kan ju va positivt!! har själv 3 dar kvar till bim men ingen direkt pms :O brukar få det typ en vecka innan så lite hopp finns väl, inte testat än för vill vänta in Bim!! Håller tummarna!
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-22 01:02:03 följande:

Jag tänkte att jag tar ett nytt test i början av veckan om jag får några symptom. Just nu känner jag mig inte gravid. PMS är jag inte van vid, men hade så i somras också.

Spännande dagar och jag håller tummarna att mensen uteblir för dig! :)

Ja är på ÄL+10 och bim-2 tror jag, men jag är så förvirrad här med. Inga ömma bröst som jag annars har typ en vecka innan mens. Det är typ mitt tydligaste pmssymtom.. men kunde inte hålla mig och tog spontant ett test idag som va negativt :/ så vet inte om det bara är så att ja inte hade nån ägglossning denna månaden och därför jag inte har pms? Men samtidigt går tempen fortfarande uppåt! Nu ska jag i alla fall vänta in bim så får vi se.
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-22 20:15:34 följande:
    Tråkigt att det var negativt, men hoppas bara att det var för tidigt att testa. Jag fick spottings idag, så mensen dyker nog upp imorn eller tisdag. Ska ta ett uppehåll nu med några månader, skulle jag bli gravid så är det helt ok, men vi kommer inte försöka så aktivt som tidigare. Vill slippa vara orolig inför förlossning och att 50% är sommarvikarier där. Eller att man blir skickad till ett annat sjukhus långt bort.
    Jaaa.. åh okej :( tråkigt. Shit det har inte ens jag tänkt på :O vet att ja gärna ville ha ett vårbarn då jag själv är det och ville inte det skulle födas för sent på året och kanske inte i sommarhettan men vad gör man inte för att lyckas bli gravid haha. Men sant det du säger!

Jag är jättekonstig alltså för att va 1 dag kvar till mens, typ knappt ömma bröst, inga spottings, hade dock molande värk förut och va helt säker på att det skulle rinna till men inget alls och det gick över typ. Det enda jag känner är att jag är sjukt trött och trög i magen (händer aldrig mig, snarare tvärt om haha) och lite irriterad. Men jag väntar in bim innan jag testar igen, använder 2 appar och flo säger mens imorgon, fertilityfriend säger mens idag. plus att jag tror min temp är påväg upp på trifasisk nivå, säger man ens så?! xD högre än den brukar 1 dag innan mens iaf, då brukar den redan börja gå neråt.. man vill ju inte hoppas men går ju inte att blunda för signalerna här.. håller väl tummarna!
  • joss1234

Då var bimdagen här och ingen mens. Skulle haft bim igår eller idag men inget än. Dock börjat få mer ont i brösten och några konstiga finnar på ena bröstet?! Nån som haft det som ett såkallat tecken? Aldrig haft innan.

Har haft lite molvärk både igår och idag och varit säker på att mensen skulle komma men molvärken har liksom kommit och gått :O har den inte kommit imorgon så testar jag då igen, tog ju ett för 3 dar sen som va neg. Lite nervös känner jag här haha

• joss1234
    PelloBello skrev 2019-09-25 12:14:55 följande:

Bim igår eller idag. (äl+15 idag) Molvärk.

Testa neg i måndags.

Ingen mens ännu men massa massa vattniga flytningar :/

Tänker att om jag lägger upp det här så hoppar mensen igång. Haha.

Är lite samma här, bim igår men ingen mens än. Inga jättesymtom egentligen, brukar ha värre pms än detta om nu mensen ska komma. Men fick neg på testet idag... så får bara vänta in och se..
  • joss1234

Mensen är igång idag... kände det redan igår att det skulle komma, mensen var väl bara några dar sen tyvärr. Är så jävla trött på detta med förhoppningar och att bli besviken... tror jag håller mig borta härifrån ett tag. Behöver typ landa. Grattis till alla er som plussat och Kram till alla er som det inte gått vägen för.

Svar på tråden BIM september 2019