IVF hösten 2019
Ja kan det snälla få vara vår tur nu!! Okej torsdag alltså! Mitt är inbokat på måndag efter jag har slutat (så skönt o slippa ändra arbetstid).. visst börjar du med stopsprutan imorn? Hur går sprutorna? Å nej!! Hoppas ja inte skrämde upp dig mer. Jag fick båda om jag minns rätt. Men har lärt mig att bedövning tar jävligt dåligt på mig. Samma sak när jag varit hos tandläkaren. Jag kommer säga att jag behöver ALLT som kan göra det mindre jobbigt. De får ta högsta dosen på allt dom har :p. Man får informera så mycket som möjligt gällande att man är rädd för smärtan. Sen behöver det ju inte alls bli så illa heller, kom ihåg det!
Jag tar ingen stoppspruta eftersom jag fortfarande är nedreglerad av sprayen jag tar tre gånger om dagen. Den förhindrar ju ägglossning så den funkar på samma sätt som stoppsprutan. Men hade nästan hellre kört sprutan. Näsan börjar bli riktigt irriterad och öm efter dom här tre veckorna. Svider och gör ont när jag sprayar. Ska bli riktigt skönt att sluta med den!
Nej nej, du har inte skämt upp mig haha! Har ju läst vad många skriver och vet ju hur jag upplever typ ultraljud och återföring (får svinont) så ett plock lär ju va döden typ :P ska ringa dom innan och säga att jag vill ha ordentligt med morfin innan de börjar. Det brukar bita på mig. Samt lugnande så jag kanske inte blir helt hysterisk..