• LLW

IVF hösten 2019

Det här är helt sjukt men.. vi såg hjärtslag. Är fortfarande i chock tror jag.

Första läkaren var en ung och ganska ny, så när han letade runt såg han inte mer än en hinnsäck med kanske något i. Så han ringde in en kollega som kändes väldigt kunnig, och han kollade runt och sa ganska snabbt att han såg hjärtaktivitet. Han visade på skärmen och det var verkligen någonting där som pulserade! Herregud. Kan inte fatta riktigt. Det är ju så läskigt tidigt fortfarande men någonting är det som lever där inne! Han såg bara en enda hinnsäck tydligt, men kunde ana något bakom den som ev kan vara den andra. Den kan ju isåfall vara tom, och att det är därför jag haft blödningar.

Vi ska försöka få ett nytt ultraljud tills nästa vecka, kanske i slutet på veckan så det hunnit hända något. tills dess.. ja vad fan gör man? Kan man hoppa en vecka fram i tiden på något sätt?

• LLW

Tack så jättemycket allihop <3 så himla fina ni är som blir glada för någon annans skull, är verkligen otroligt tacksam för detta forum där man kan dela både sorg och glädje!

• LLW
    Fifen skrev 2020-01-16 08:18:53 följande:

Allt gick bra. Slemhinnan mätte 10mm vilket läkaren verkade nöjd med och Blastocysten såg "jättefin" ut. Nu håller vi tummarna för att detta är gången med stort plus! ?

Åh vad kul att det gick bra och att den såg så fin ut! Håller tummarna för er!!
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-18 15:36:49 följande:

Då var man ruvare igen. Fjärde gången gillt! Regnade på vägen hem, har det gjort de senaste tre insättningen. Inget mer med det men "lustigt" att det är tredje gången i rad.

Jag håller tummarna för er nu! Tar du lutinus? Hur är magkänslan?
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-20 14:56:18 följande:

Tack! :) Vid varje insättning har jag haft stickande och molande känslor i magen men det har aldrig varit något så jag försöker att inte tolka in så mycket i hur det känns. Är bara rd2 också. Är väl ganska inställd på en ny ivf i februari. Jag tar lutinus 2 gånger om dagen.

Men hur går det för dig?!? Har du ny tid för ul i veckan? Har blödningar avtagit? Hur känns det? Hoppas så att det går vägen nu :)

När har du fått testdag? Den där väntetiden alltså, fy vad den tär. Tror du ni får köra direkt om det inte tar sig?

Det går väl sådär. Känns som man väntar på domedagen. Och det gör man ju på sätt o vis.. mitt stackars psyke är inte så stabilt dessa dagar. Blöder ingenting nu, förutom pyttelite bruna blödningar men inget nytt blod iallafall. Mår illa konstant, har hög puls och är ovanligt varm, men annars inga symtom. Kan ju betyda vad som helst. Önskar bara att jag kunde få veta NU! Men det är på onsdag det är dags.. herregud så nervös jag är!
  • LLW
    Fifen skrev 2020-01-21 13:19:54 följande:

Tjuvtestade idag på sambons födelsedag, ville så gärna att det skulle visa positivt så vi kunde fira det också. Men det var helt blankt. RD6 idag och testade med morgonurin och ett test som skulle mäta så långt som hcg 5 mlU/mL så tänker att det borde visa någon skygga om det skulle ha tagit sig. 

Men fortsätter att leva på hoppet ett par dagar till. Även om hoppet är mindre nu.

Åh jag förstår att du blir nedstämd :( jag ville så gärna ge min man en jättefin julklapp, så jag testade på RD4 som var på julafton. Tvärnegativt. Kunde inte ens låtsas att jag såg ett streck. Dagen efter på RD5 kom det svagaste strecket fram, min man kunde inte ens se det men jag visste. I början är det ju så olika hur tidigt man ser! Men RD6 är alldeles för tidigt för att ge upp!! Fy tusan vad jag hejar på er, med den resa du gjort förtjänar du verkligen den lyckan!
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-20 17:51:38 följande:

Tycker att det låter som jättespännande symtom :D Men förstår att det måste vara jobbigt att gå och vänta. Skönt att det har lugnat ner sig med blödningen. Ska tänka på dig på onsdag, håller tummarna :)

Jag har testdag 5 februari men blir det som förra fet borde mensen komma ca 1 februari. Det ska gå bra att börja nästa behandling på en gång. Som jag har förstått det så behöver jag bara ringa så fixar de recept då enligt anteckningar i journalen. Hoppas så klart att slippa men det börjar bli så svårt att tro att det någonsin ska gå.

Tack snälla <3

Ja man vill ju inte börja om, verkligen inte, men ändå blir fallet lite lättare om man vet att man inte behöver vänta ytterligare. Tiden är ju det värsta i allt det här. Allt man gör är att vänta!
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-22 11:49:12 följande:

Jag tjuvkikade på din blogg ;) Fantastiskt stort grattis! :) Vilken milestone. Dum fråga kanske men hur känns det?

Tack snälla du! :)) det känns overkligt men underbart typ, haha. Svårt att ta in efter alla dessa år. Men försöker stoppa mig själv när jag börjar oroa mig, jag vill verkligen njuta av det här så länge det går!

Tänker på dig nu mitt i ruvningen!!
    Jooosen skrev 2020-01-22 11:56:17 följande:

Har gått in på din blogg ca 30 ggr imorse! Stort grattis!! Nu händer det tamejfan. Massa kramar <3 <3

Hahaha jag va lite seg med att uppdatera! Bloggen har strulat som tusan sista tiden men jag ville skriva så fort som möjligt! :) Ja, tänk att nu händer det för oss båda! Hur mår du nu och vilken vecka är du i? Börjar närma sig kub va?
    Loviisa89 skrev 2020-01-22 15:04:48 följande:

Har också kikat på din blogg, stort grattis!!! Så glad för din skull! Nu måste allt gå vägen :D

Åh tack fina du!! Ja jag hoppas så innerligt att det är dags nu! :)
  • LLW
    Jooosen skrev 2020-01-22 20:15:01 följande:

Åå ja!! Försök njuta nu. Man är galet nervös i början med symptom som kommer o går. Men jag försökte verkligen stänga av alla dumma tankar. Har du vågat kolla bf än? Går in i vecka 12 på fredag. Kub 3/2. Har typ fortfarande inte helt fattat att jag är gravid.

Ja det är svårt det där med symtom. Hatar illamåendet men är samtligt så orolig så fort jag inte känner något.

Bf skulle bli 6/9... omöjligt långt bort. Känns sjukt att tänka på ens! För dig då? :)
  • LLW
    LillaSarah skrev 2020-01-23 19:14:44 följande:

Har läst allt du har skrivit på din blogg, du hade verkligen tufft. Jag vet hur det känns för jag hade nästa samma situation som du och kämpar fortfarande. Hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gång med din graviditet. 

Tråkigt att höra att du gått igenom liknande <3 Hoppas det är din tur att få lyckas snart!
  • LLW
    Jooosen skrev 2020-01-24 08:19:43 följande:

Ja vet jag var likadan. Kunde plötsligt en dag vakna o känna mig som vanligt o vilja ha kaffe som ja inte kunnat dricka alls! Sen nästa dag så kom det tillbaka. Oroa dig inte (lätt va :p).. okej :D mitt blir 13/8 om allt går bra!

Mitt största problem just nu är att jag känner sån avsmak för mat. Har sjukt svårt att få i mig något till framförallt lunch. Allt känns äckligt. Men illamåendet verkar bli ännu sämre om jag inte äter så jag vet inte vad jag ska göra. Mannen blir sur också när jag inte äter ordentligt men han fattar inte hur svårt det är. Hur är ditt illamående nu?
  • LLW
    LillaSarah skrev 2020-01-27 19:08:30 följande:

Hur går det för dig LLW ? Hoppas verkligen att allt är ok !

Det gick bra idag! Hjärtat slog fortfarande och fostret hade växt i bra takt. Fy vad nervös man är bara. Sen lugn i några minuter efteråt innan det börjar om igen. Det är ju extra jobbigt eftersom jag blöder ut ett missfall men fortfarande är gravid... Stackars kropp vet nog varken ut eller in. Men nu ska vi försöka hålla oss lugna fram tills nästa ultraljud.

Tack fina du för att du tänker på oss!
  • LLW
    Fifen skrev 2020-01-29 06:42:13 följande:

Gick inte denna gång heller :'( testade minus igen på testdagen (RD14) idag med Blastocyst :'( känns så tungt! När ska den bli min tur att få se det där extra strecket på teststickorna?! :'(

Åh nej :( så himla ledsen för din skull, hoppades verkligen att det skulle vara er tur!

Ta hand om varandra och låt dig vara ledsen, man måste få vara det så mycket man behöver när man går igenom detta! Det är orättvist och skit och fan! Skickar en stor kram till dig <3
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 08:11:27 följande:

Jag är gravid!!! Aldrig trodde jag att jag skulle få säga de underbara orden. Är darrig och har hög puls fortfarande. Sov knappt inatt. Jah var så redo på ett blankt test men när jag hade doppat testet vänner jag mig om jättesnabbt och plockade lite och när jag tittade igen var det hur tydligt som helst :D

Tusen tack Joosen och tusen tack alla för allt stöd!

GRATTIS!!!!! Åååh vilken bra start på dagen haha! Sååååå glad för din skull, vilken underbar nyhet! Den där känslan när man ser testet första gången liknar ingenting annat verkligen. Njut nu av den här fantastiska dagen! <3
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-02-20 16:53:50 följande:

Kanske inte är någon kvar i den här 2019-tråden men jag har inte börjat skriva i någon ny så... Hade vår åttonde återföring idag. Känns ju verkligen inte som att denna skulle bli något när det inte blivit hittills men man vet ju aldrig. Den såg rund och fin ut iaf.

Jag läser!! Och har tänkt så mycket på dig och att det var dags igen nu! Var det i stimulerad cykel? Tar du något nu efteråt? Du förstår inte hur mycket jag hoppas för din skull, snacka om att du om någon förtjänar att lyckas <3
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-02-29 11:25:12 följande:

Så, idag är det rd9 och vi tänkte nog testa imorgon. Jag inbillar mig att jag har några väldigt svaga symtom men det kan ju lika gärna vara hormonerna. Jag har ju tagit lutinus varje gång men då har det varit i naturlig cykel och jag har liksom haft egen hormonproduktion också. Nu vet jag inte vad som bara beror på östrogen och progynon från tabletterna. Kan egentligen inte föreställa mig annat än ett negativt test men... Två ggr har jag ju fått positivt och då trodde jag väl inte heller det?

Du förstår inte hur mycket jag håller tummarna för er imorgon!! Ååh låt det vara dags nu, att ni äntligen får ert efterlängtade barn i år! Uppdatera oss gärna när du testat, ska tänka på dig!!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-03-01 07:10:24 följande:

Det var negativt... Tvärnegativt. Åttonde insättningen. Kan inte fatta.

FAN!! Så förbannat orättvist, jag är verkligen så uppriktigt ledsen för er skull. <3 Önskar man kunde säga något som kunde hjälpa men det går ju inte :( det är verkligen bara så förjävligt tungt och sorgligt.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-03-12 14:08:33 följande:

Jag är så besviken efter mitt samtal med läkaren igår! Jag får varken testa långt protokoll eller göra kromosomtestet... Så det blir väl exakt samma sak igen då.

Men va?! Hur kan de rättfärdiga det? Fy vad frustrerande! Får du inte något att säga till om? :(
Svar på tråden IVF hösten 2019