IVF hösten 2019
Återfört ett embryo idag på dag fem, fryst fyra och fyra st till ska de kolla på imorgon och se om de kan frysa fler. Kul, men som sagt verkar vårt problem inte ligga i kvantitet så får se hur det går!
Återfört ett embryo idag på dag fem, fryst fyra och fyra st till ska de kolla på imorgon och se om de kan frysa fler. Kul, men som sagt verkar vårt problem inte ligga i kvantitet så får se hur det går!
Hmm.. jag måste nog ringa och kolla med kliniken, även om dosen säkert stämmer. Gissar att jag får hög dos pga lågt AMH, hade 0,8 sist vi testade. I övrigt har allt sett bra ut, brukar ha 8-10 äggblåsor per äggstock i vanliga fall, så det låter ju konstigt att det behövs så hög dos för att stimulera...
Nej jag har inte börjat spruta än, jag är på dag 4 med Synarela och har inga symptom alls ännu.
Hur går det för alla ruvare?
Jag håller på att tjata sönder min stackars sambo efter att vi kommit hem från jobbet. Han verkar inte vilja prata om det alls, verkar tycka att det är jättejobbigt medan jag har superbehov av att prata. Stackars min kompis som jag berättat om insättningen för, hon kommer nog snart tröttna på mig också!
Min mamma är jag redan lite trött på. Jag ringde och kollade om hon skulle med på en promenad i naturreservatet på kvällen. Men då satt hon på aw med alla sina jobbarkompisar uppe på stan och frågade "Hur går det med magen" vi har ju bara berättat för mamma, pappa, Robins föräldrar och våra två bästa vänner. Orka att hon sitter och skriker ut den frågan mitt på stan bland allt folk! Jag är bara på RD2 och hon har redan börjat fråga. Blir så trött! Dessutom tror hon att hon är med och försöker eftersom hon har donerat livmodern till mig. Hon har ju ingen som helst aning om vad jag går igenom i IVF processen. Blir så less på alla som ska tro att de vet vad man går igenom utan att veta något alls!
Hej igen alla!
Har insättning imorgon, fick 10 ägg utplockade igår. Håll tummarna för att många blir bra! Sedan kommer jag också ruva :) Testdag 15 september. Koller hålla mig från att testa tidigt, verkar mest öka nojorna hos alla er här så lika bra att låta bli.
Funderar på efterverkningar från uttaget. Hur ont hade ni och hur länge? Jag har lite problem att gå på toaletten, även nu dagen efter.
Tack så mycket! Långt kvar men ett steg i rätt riktning iallafall :)
Nej jag kände det inte på mig. Inte föränn jag tog upp det där testet ur papperskorgen och det visade nått svagt. Sen var det ju rätt mycket som var annorlunda nu mot tidigare ruvningar så det kanske ingav mer hopp, som man hade i början. Detta var ju första embryot som var odlat med menopur (förra omgången fick vi bemfola), det var första gången jag fick letrozol och ovitrelle och inte bara litade på min egen cykel, det var första gången jag tog albyl vid en insättning, och vi gjorde insättningen 5 dagar efter lh-ökning, innan har det varit 6 dagar efter. :) Tror inte jag började känna av nån molvärk föränn typ dagen innan BIM.
Hoppas att det inte är inbillning, utan att det händer nått därinne :)
Ruvardag 5 och jag känner mig bara deppig. Den gången jag plussade på dag 6 (med frysförsök dock) hade jag väldigt ont i brösten och det har jag inte nu... Jag hade ont av alla sprutor tills för två dagar sedan men nu måste jag typ hoppa upp och ner för att de ska kännas ömma lol. Vet att det inte BEHÖVER betyda något men det känns deppigt. Och sen måste man vänta en cykel innan frysförsök, då hamnar vi i slutet av oktober men de kanske inte har plats för oss ens då, och då hamnar vi i november. Allt känns bara deppigt.
Min svärmor frågade om vi ville följa med på en visning idag som en annan av sambons släktingar ska gå på, för att de väntar sitt andra barn och behöver köpa större.... Kan idag inte tänka mig en värre mardröm lol så jag tackade nej!
Fått mens idag. Har fyra i frysen, blev inget av resten. Men vi hade fyra i frysen förra gången också... Och det gav oss ingenting. Får väl göra FET i förhoppningsvis oktober men om det är fullt eller min ägglossning krånglar november. Så långt bort. Dessutom vill jag inte bara slösa bort våra fyra frysta men vet inte vad man kan göra. Har trombyl kvar sen i våras till en till gång så tror jag tar det på eget bevåg nästa gång... Ska försöka komma med i en studie där man får göra en endometrial scratch också, man ska ha gjort minst fyra återföringar och vi har gjort fem nu ju. Men vet inte om man ska ha gjort återföringarna på just denna klinik eller om det går bra trots att det var på en annan...
Jag vet inte men jag hoppas det... Vill inte slösa bort de fyra vi har utan att göra nåt :(
Ja jag har 17 tabletter trombyl kvar sen i våras... Så det räcker till testdag iaf, men vet inte hur man ska göra om man får plus? Ska man fortsätta eller inte? Vi måste vänta en mens :( så hoppas det finns plats i oktober...