• Hoppet19

IVF hösten 2019

LLW skrev 2019-09-26 12:09:58 följande:

Tack <3

Nu är vi påväg hem igen. Äggplocket gick sådär. trots att vi sagt till att jag behöver extra smärtstillande så var dom inte riktigt med på hur ont jag faktiskt får.. läkaren som gjorde plocket kom och bad om ursäkt efteråt. Nu efter två timmar är jag fortfarande öm men inte så farligt. Längtar hem men det är 4 timmars bilresa kvar.

Dom fick iallafall ut 8 ägg. Känns väl.. ok. Vi har ju fått 5, 9, 7 och nu 8. Så får väl inte så många helt enkelt.

Imorgon ringer dom och berättar om/hur många som blivit befruktade. Återföring i helgen eller nästa vecka beroende på.

Skönt att ha det gjort, nu börjar väntan...

Jobbigt att det gjorde ont för dig! Kanske tar inte bedövningsmedel lika bra på dig? Skönt att det är över nu iallfall! Och 8 ägg känns ju bra! Bra att inte få för många och bli överstimulerad - 8 är ju ändå många!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-09-26 15:25:18 följande:

Scratch gjord idag och det gjorde ont men ändå görbart. Känns helt OK, och jag fick med mig 10 st clearblue ägglossningstest så det var nice. Ska ha mens om en vecka och sedan börjar nedräkning till återföring. Ska börja med lutinus 2 dagar efter ägglossningstest så det var något nytt. Förut vid frysåterföringar har jag börjat med lutinus dagen efter återföring, men har också fått höra att jag inte kommer få det alls.

Wow spännande!! Tänk om det är det här som gör det! Jag pratade med läkaren angående scratch för egen del men jag får inte det, enligt studien så är det bara dom med regelbunden mens som får va med! Suck.

Sen var hon så dryg så hon vägrade prata om nästa insättning. Jag vill ju prova letrozol istället för progynon, men vet inte om jag bara kan köra på? Är det någon som vet? Läkaren var helt tappad så det här är nog upp till mig att självmedicinera.......
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-09-26 21:49:10 följande:

Hoppas verkligen det! Nä vad tråkigt... Var det P.Z du pratade med? Jag har oftast regelbunden mens men ett par ggr per år skippar den en månad.

Tycker du kan ringa och be att få prata med en annan läkare! Man måste få vet vad för alternativ som kan finnas iaf.

Ja tror hon började på P iallfall, så säkert! Totalt oempatiskt, henne jag pratade med sist också. Hon får mig att vilja förbli barnlös resten av livet hellre än att åka tillbak till det där stället igen!

Vet inte om jag orkar ringa idag igen, jag känner mig så tjatig. Får jag mens i helgen så behöver jag börja behandling må typ och då vet jag ju inte vad jah ska ta.... förlåt att jag gnäller men det känns så himla omständigt och som att jobba i motvind hela tiden!
  • Hoppet19
    misu80 skrev 2019-10-01 13:16:42 följande:

Hej igen ladies! Jag har haft en lång frånvaro härifrån, har inte kollat sen jag började spraya i slutet på augusti. Jag kände mig helt plötsligt superstressad och valde att gå in i min egen kokong och lägga allt mitt fokus på att föröka klara denna 1:a IVF så bra som möjligt, har som jag tidigare skrivit haft en del ångest inför hur jag skulle må osv.

Otroligt nog lyckades jag iallafall vända oroliga känslor till positiva, och fantiserade mycket om hur bra allt skulle gå. Och det har verkligen gått superbra! Av Synarelan fick jag lite huvudvärk, av Menopur 412 ie fick jag lite svajigt humör. Äggplocket var magiskt (!!) Jag som tidigare hade panik för hur ont det skulle göra. Det var en mäktig upplevelse, helt utan smärta (fick lugnande + bedövning och var i ett skönt rus hela tiden).

Vi fick ut 4 ägg varav 3 var mogna. Det visade sig att min sambos spermier var så trötta att de fick göra ICSI. 1 av 3 ägg blev befruktat.

När vi kom tillbaka dag 2 för ET fick vi höra att embryot var 9.1 poäng av 10 och vi blev så glada, dessutom såg livmoderhinnan tjock och fin ut. De fysiska förutsättningarna såg alltså riktigt bra ut.

Det har varit en lång väntan och jag har inte haft några symptom alls. Så började jag känna mig gravid igår och i morse kunde jag inte hålla mig (RD14) så jag testade och det var POSITIVT!!!! OMG jag bara skrek och grät!! Man kan ju knappt tro att det är sant!

Vågade knappt tro att jag med mina 39 år och 4 års TTC skulle vara en av dem som får positivt resultat på min första IVF! Ångrar nästan att vi inte gjorde det här mycket tidigare för problemet verkar ha legat i befruktningen. Men, men, är iallafall så sjukt lycklig nu!

Jag hoppas att det har gått bra för er andra här också. Jag ska sätta mig ner och catch-up, har flera hundra olästa inlägg... 

Stor kram 

Wow vad underbart! Stort grattis till er!!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-10-03 18:35:06 följande:

Mens idag och vi kan snart börja räkna ner mot vår sjätte insättning, om ca 20 dagar. Noll förhoppningar.

Åh känner med dig!

Jag väntar på att få göra min femte insättning... Fick äntligen för första gången prata med en läkare där på ackis, en som verkligen lyssnade bara det var så skönt! Så nu äter jag letrozol för att förhoppningsvis skapa en ägglossning, ultraljud nästa onsdag!!

Va fan snart lär väl nån av dessa ?fina? embryon vara fina även inuti och vilja stanna hos oss! Kämpa!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-10-03 20:05:22 följande:

Skönt! Jag har inte fått riktigt PRATA med nån läkare nånsin tycker jag. Vet dessutom inte om tanken är att jag ska prata med min hemortsläkare som jag träffat en gång eller nån på rpc där jag träffat två olika...

Lika här sen ivfsvängen började i februari så har jag inte fått någon vidare info, har bara kunnat ringa till sköterskorna på rpc och har inte fått nåt ut av det tycker jag.. Jag märker att man behöver vara väldigt tydlig med att man önskar ett läkarsamtal om planering. Mina hemortsläkare är ju bara nån mellanhand och de bestämmer ingenting tyvärr... På insättningar hinner ju knappast nån prata med en. Känner verkligen att jag mår bra av att ha en plan, det är fruktansvärt när det är ovisst och man stångar sig blodig för att nån ska höra en!
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-10-08 06:43:33 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst idag. Vaknade efter att jag drömt att jag tagit ett positivt graviditetstest.

Så jag gick upp och testade. Två gånger.

Positivt. Jag är gravid. Livrädd och orolig. Missfallet ligger och spökar i bakhuvudet, så jag vågar inte släppa fram lyckan helt. Men just nu är jag gravid. <3

Fjärde IVF-behandlingen, femte återföringen, första gången hos Livio Falun. Åh snälla, snälla, snälla låt det vara vår tur nu.

Ååh wow!!!! Stort grattis! Tänkte jag också när du skrev hur det drog i ljumskarna! Nu är du gravid, stort grattis!!!!
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-10-08 15:21:46 följande:

Tack så mycket! :) Jaa, det var ett av de första tecknen sist så jag blev nog lite hoppfull då.. nu är det nervöst men försöker tänka att vi kommit ett steg på vägen! Bara 10000 steg kvar haha.

Hur går allt för dig?

Så roligt! Du körde droppen nu? Körde du kortison och trombyl också?

Jag ska på ul imorgon för att se om jag har några äggblåsor och förhoppningsvis ägglossning på gång! Provar med letrozol den här omgången så insättning efter positivt utslag på sticka! Så nervös och hoppas verkligen letrozolen ska funka!!
  • Hoppet19

Hej vad kul att se lite uppdateringar från kända namn, har varit lite tyst här ett tag! Så många som plussat, vilket såklart är jättekul och hoppfullt för oss som fortfarande kämpar!

Lycka till nu fifen, tredje gången gillt! Och Hedblomster lycka till på tisdag!

Jag tog letrozol inför detta FET, trodde inte det funkat fick göra extra ul cd 16, visade blåsa på 18 mm och en lite konstig slemhinna - osäkert om jag haft ägglossning, han tyckte ändå att jag kunde testa älstickor två dagar till så jag fortsatte morgon och kväll men helt blankt på cd 19 tog jag sista (negativt) och tänkte skit samma, det får bli en ofrivillig men kanske behövlig paus.... Hade dock sååå rinniga flytningar så i fredags cd 20 tog jag ändå ett test - så jäkla positivt!!!! Ååh vad jag blev glad! Kändes som ett gravtest haha, på denna hårda resa ger varje positiv händelse sån himla glädje! Jag känner bara tacksamhet! Vi har haft sex och får sätta tillbaka vår 5e Blastocyst på torsdag! Tänker att för en gångs skull har vi två chanser på en chans liksom! Det kanske är nu det händer!! :)

• Hoppet19
    Ma18 skrev 2019-10-21 20:27:39 följande:

Hej!

Håller på med vår första IVF, sprutdag 8 idag och första ul. De räknade till minst 40 äggblåsor, så det blir äp med totalfrys om några dagar.. finns det nån här med liknande erfarenhet? Hur länge har ni fått vänta på insättning? Känns det bättre i magen efter på?

Hej! Jag hade liknande, de räknade 30+ blåsor.. Fick ta en annan spruta än ovitrelle för att bromsa och sen totalfrys. Fick ut 14 ägg och 11 befruktades, 8 blasto till frysen. Fick blödning några dagar efter äggplocket - mådde superbra inget ont eller så, mer deppig för att jag inte fick sätta in nått... tror det blev ca 6 veckor väntan minst till insättning då jag behövde ha en till mens. I början var det panik men sen går tiden ändå fort och vips så är man där!

Lycka till!
Svar på tråden IVF hösten 2019