• Hoppet19

IVF hösten 2019

Ruvardag 2 i stimulerad cykel.. Glömde ta en lutinus igår mitt på dan! Panik. Försökte googla, tänker att det säkert inte är någon fara att glömma ibland, men kanske inte dagen efter insättning! Jäkla klant, men fan vad mycket man ska komma ihåg hela tiden samtidigt som man ska andas och vara lugn....

Första blastocysten såg inte fin ut så dom kastade den och snabbtinade upp en annan som såg bra ut fast den inte hunnit vidgat ut sig... Blev inte särskilt ledsen för det utan jag längtar mer efter nästa Ivfomgång - tror inte på dom här i frysen. Nu fick jag dåligt samvete för dom också för att jag tänker sådär, haha helt sjukt.

Hörde mig för om scratchen också, och ofta görs den sen får man vänta en cykel innan insättning! Skit!! Jag hatar att vänta!! Men är det värt det är det ju klart jag väntar men det vet vi ju inte heller!

Aja lite fredagstankar från en förvirrad ruvarsjäl.

• Hoppet19
    zey skrev 2019-09-13 19:54:54 följande:

Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!

Kul! Då är vi lite lika, satte in i onsdags o är på rd 3 idag! På min klinik är testdag 18 dagar senare, så td 29/9... lååångt dit. Känner i n g e n t i n g so far, vill så gärna känna någon stickning eller dragning eller bara känna av magen men nada. Hur känner du?
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-16 11:25:18 följande:

Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(

Känner igen deppigheten, ruvardag 5 idag. Noll känningar, inbillar mig ibland att det känns i livmodern, men det är nog bara mitt öbsketänk. Har ju också haft beige lutinus.... kan inte vara bra. Hade planerat att testa rd 8 men ju närmre jag kommer så vill jag inte, vill hellre leva i förnekelse än att se ännu en negativ sticka! Kämpa på! Det finns ju trots allt de som inte känner någonting och ändå plussar..
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-16 11:25:18 följande:

Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(

Känner igen deppigheten, ruvardag 5 idag. Noll känningar, inbillar mig ibland att det känns i livmodern, men det är nog bara mitt öbsketänk. Har ju också haft beige lutinus.... kan inte vara bra. Hade planerat att testa rd 8 men ju närmre jag kommer så vill jag inte, vill hellre leva i förnekelse än att se ännu en negativ sticka! Kämpa på! Det finns ju trots allt de som inte känner någonting och ändå plussar..
  • Hoppet19

Ruvardag 9.

Inte känt något tyvärr. Inbillar mig att det kittlar i livmodertrakten...men tror dock att det bara är önsketänk! Lite ömma bröst som började igår, inte haft något förut, tar ju lutinus.. det kanske ändå kan bli så att man får känningar efter 2 veckors behandling?

Hade också lite rosa ruvardag 1, läste någonstans att de kan va vanligt efter att de kommit åt livmodertappen!

Håller med om att ruvningen är jobbig men också rätt najs, det är ju bara nu jag är ?gravid? iallfall litegrann.... tänker inte tjuvtesta, testdag rd 18.

• Hoppet19
    zey skrev 2019-09-20 15:05:08 följande:

Ruvardag 6 här och jag känner precis som dig. Känner absolut ingenting förutom att det någon gång per dag drar i livmodern, men det är ju en vanlig biverkning av lutinus...

Har testdag nästa torsdag, men beräknad mens på måndag. Så nu går man ju bara runt och väntar på att mina spottings ska börja. Har i alla fall gett upp denna omgång..

Men att det drar i livmodern skulle jag se som ett superbra tecken! Har aldrig känt något i livmodern tidigare ruvningar nu bara längtar jag tills att jag skulle få lite mensvärk! Fast förstår dig om du gett upp, man känner ju sin kropp bäst och jag tänker också att när det l fäster så kommer jag känna skillnaden! Att jag liksom kommet veta när jag är gravid! Hur var det för er som har plussat? Kände ni inte på er i kroppen och i känslan att ni var gravida??
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-23 06:34:32 följande:

Okej, hade ju lovat mig själv att inte testa förrän torsdag (officiella testdagens). Men hade en jätte konstig känsla i lördags så kunde inte hålla mig..

Är i chock just nu. Har haft 0 symptom egentligen, måste iväg och köpa ett gäng digitala jag ska ta på torsdag! Har sån ångest att det ska bli missfall igen :(

Men wow grattis! Håller verkligen tummarna för att det håller hela vägen!
  • Hoppet19

Negativt test idag rd 12. Förväntat, men dock skittråkigt!

Behöver ju fortsätta med lutinus oxh progesteon till helgen, då testdag är söndag rd 18. Sist fick jag ju jäkligt mycket skit från läkaren för att jag slutade tidigare....

• Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-09-24 19:40:11 följande:

Jag ska ju göra en endometrial scratch på torsdag, vilket ska göras ca en vecka efter ägglossning, dvs ca en vecka innan den mensen som kommer innan man gör en återföring. Fick positivt ältest förra veckan, men insåg för ett par dagar sedan att jag inte fått ont i brösten som jag aaallllltid har efter ägglossning... Har hänt några gånger att ägglossningen inte blivit av så nu är jag orolig att jag kommer åka 1,5 h till sjukhuset på torsdag bara för att få åka hem igen utan scratch... Har tagit semester och allt.

Är också orolig för hur det blir om jag gör scratchen, och sen får ägglossning i nästa cykel på fel dag så att en återföring skulle hamna en söndag när kliniken är stängd... Måste fråga.

Hej! Tror inte det gör något om du inte känner att du haft riktig äl, du har ju ändå fått positivt på test så det borde ju skett! Iallfall känns det ju som rätt tid i cykeln! Hoppas det går bra! Hur bestämde du dig för scratchen? Jag velar, det betyder ju en paus på en månad och tiden är ju värsta fienden, men såklart hjälper det så väntar jag ju självklart en månad... men hur ska man veta det? Dela gärna med dig om dina tankar och sen vill jag gärna höra hur det kändes efter torsdag!
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-09-24 10:52:57 följande:

Nu ringde dom från Falun! På torsdag är det dags för mitt fjärde äggplock. Första gången utan narkos.. känner mig jättenervös men sköterskan som ringde garanterade att jag skulle få extra mycket lugnande och smärtstillande. Men är ändå nervös.. är så rädd att få så ont att jag inte kan slutföra plocket.

Dessutom ska jag få andra dosen intralipiddropp. Lär bli en heldag där uppe.

Sprayar som vanligt idag men tar ingen mer menopur ikväll utan det blir Ovitrelle 20:00!

Det kommer gå bra! Lugnande är fantastiskt! Man blir avtrubbad! Tipsar även om appen head space som är en enkel meditationsapp! Hjälpte mig att kunna fokusera och hitta andningen, vilket är ju typ det viktigaste! Att inte ligga och spänna sig, lättare sagt än gjort men återgår man hela tiden till andningen och påminns om den så är det iallfall ett stöd! Lyxka till imorgon nu!
Svar på tråden IVF hösten 2019