• eeat

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Hej!

Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?

Välkomna!

• Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
  • Sincere
    Jossan4barn skrev 2020-01-19 09:59:43 följande:

Idag 07.22 kom hon äntligen ut. 3515 gram och 49 cm lång. Ett värkarbetet på 4 timmar.

Blev igångsatt igår 14.30 med oral medicin, hann få 6 doser innan dom spräckte hinnorna, värkarna började 03.30 och 07.18 kom kryst värkarna.. 7.22 är hon ute

Välkommen Holly till världen

Grattis! Var det cytotec du fick då? Det är det jag ska få imorgon.
  • Jossan4barn

Japp det var cytotec.

Vi skulle egentligen kört med ballong men när jag kom in så visade det sig att bebis inte låg med huvudet nere i bäckenet utan några cm ovanför och väldigt rörligt såklart. Så då bestämde vi cytotec för att försöka hjälpa henne ner och göra tappen redo. Kände ingenting de första 3 doserna. De 2 sista jag fick hade lite mer effekt och vi bestämde oss för att ta hål på hinnorna efter 6 dosen. Och då blev de fart på allt.

Hoppas det går lika bra för dig imorgon :)

• Sincere
    Jossan4barn skrev 2020-01-19 12:51:02 följande:

Japp det var cytotec.

Vi skulle egentligen kört med ballong men när jag kom in så visade det sig att bebis inte låg med huvudet nere i bäckenet utan några cm ovanför och väldigt rörligt såklart. Så då bestämde vi cytotec för att försöka hjälpa henne ner och göra tappen redo. Kände ingenting de första 3 doserna. De 2 sista jag fick hade lite mer effekt och vi bestämde oss för att ta hål på hinnorna efter 6 dosen. Och då blev de fart på allt.

Hoppas det går lika bra för dig imorgon :)

Tack:)
  • Maj81

I förmiddags kom så äntligen vår lille grabb. Blev igångsatt igår efter veckans andra vändning. Gick trögt igår och svarade inte alls på droppet. Men efter en sovpaus i natt satte de igång allt igen vid 05.30 och då gick det undan! Bf -7.

Lycka till alla ni som har något fantastiskt att se fram emot.

• Maj81

BF-listan:

29/12 CClady

3/1 mammamu

6/1 anonym2005

7/1 89me

8/1 Tessimon, Sommaren12

10/1 emphz

12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife, Jossan4barn, Aleinad

14/1 zebrans, josefiina

16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber, Sincere

17/1 liebespuppe

20/1 LillaEm

21/1 CorAst, Ina8401

23/1 JuliaLC, couleours, Rimrifai

24/1 Ärdetminturnu

25/1 eeat

26/1 Millie8401, Maj81, Cassandra92

28/1 moalinneas

29/1 Knivskrik

30/1 mammapolly

31/1 mela88, Kit83

3/2 MiaAhlin, Eklund12321, Cis

5/2 Hannaconda

6/2 solrosbarn

7/2 seger89

9/2 eveliiine

10/2 Carrie123, Irene122

19/2 Littlestar78

20/2 Ritzy, emlo86

22/2 MsBlah

BEBIS ;

19/12 emphz - bf 10/1

6/1 CClady +8

9/1 Tessimon bf +1

10/1 Aleinad -2 IG

12/1 Josefiina -2

19/1 Maj81 bf -7

• pandarinen

Här är en till som har BF i februari! 9 februari!
    Hur är eran sömn? Kan ni sova något på nätterna? Hur känns det för er att ligga på sidan? Jag tycker att han stökar runt rätt mycket på nätterna när jag lägger mig på sidan, nästan lite som en protest. Spelar ingen roll om jag ligger på höger eller vänster sida. bland känns det nästan som att jag skulle ligga på honom, men jag vet ju att han är väl skyddad där inne, men som att magen är som en stor pizzadeg på 20 kilo som trycks in i madrassen med bebisen. Någon som känner liknande? 

• Sincere

Jag fick min lille imorse:) igångsättning påbörjades igår vid 15, första riktiga värken som kändes kom vid 1 tiden sen var han ute nu imorse:) det var den bästa förlossning jag varit med om, otroligt smärtfri i jämförelse med mina tidigare förlossningar. Är otroligt glad att jag äntligen har honom i famnen:)

• MammaPolly

Härligt att så många bebisar kommit! Grattis till er!

Här går jag fortfarande i väntans tider trots att målet var att knipa till efter nyår ;) snopet!

Men imorgon ska jag in på bedämning för ev. igångsättning och jag är livrädd! Rädd att de vill sätta igång det snart, rädd att de inte vill sätta igång det snart.... ja, allt!

Det är ju fortfarande en vecka kvar till bf men skrutten är stor... och jag tror han är större än deras beräkningar på tul för 1-2 veckor sen!

Börjar bli rädd att han ska fastna bla så jag funderar mycket på snitt vilket också skrämmer mig.

Menmen...

En annan sak jag funderat på är sf måttet, jag har en väldig "framåtmage" borde inte sf måttet bli större då än om man har en bred mage?

Någon som vill uppge vad ni har för mått runt magen/midjan och sf?

Kul å jämföra tycker jag!

Ha det så bra!

• Kandelaber
    eeat skrev 2020-01-16 09:05:47 följande:

Grattis! Hur lång tid tog förlossningen? Första barnet?

Vattnet gick runt 06 tiden och fick komma på kontroll. Lugnt hela dagen men fick sen värkar hela natten efter och var öppen 3cm på morgonen. Sen var han ute vid 19tiden dagen efter. Kort utdrivning.

Gick helt ok mot förväntningarna ändå men skönt man inte ska göra om det i snart framtid :D
  • JuliaLC

Nu har äntligen våran lilla flicka tittat ut, hon kom i går kväll (24/1) efter igångsättning. Det gick väldigt fort men fantastisk bra. Vi är ju helt förälskade

Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!