Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Grattis alla och lycka till på måndag Sincere!
Jag går in i vecka 39 idag och allt är kolugnt. Lite sammandragningar men inga som gör ont på något vis, kissnödig nästan jämt och lite trött och öm, men that's it. Små bitar av slemproppen släppte för två veckor sedan men hittills inte mer än så. Jag börjar bli väldigt nyfiken på hur det kommer starta :)
BF-listan:
29/12 CClady
3/1 mammamu
6/1 anonym2005
7/1 89me
8/1 Tessimon, Sommaren12
10/1 emphz
12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife, Jossan4barn, Aleinad
14/1 zebrans, josefiina
16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber, Sincere
17/1 liebespuppe
20/1 LillaEm
21/1 CorAst, Ina8401
23/1 JuliaLC, couleours, Rimrifai
24/1 Ärdetminturnu
25/1 eeat
26/1 Millie8401, Maj81, Cassandra92
28/1 moalinneas
29/1 Knivskrik
30/1 mammapolly
31/1 mela88, Kit83
3/2 MiaAhlin, Eklund12321, Cis
5/2 Hannaconda
6/2 solrosbarn
7/2 seger89
9/2 eveliiine
10/2 Carrie123, Irene122
19/2 Littlestar78
20/2 Ritzy, emlo86
22/2 MsBlah
BEBIS ;
19/12 emphz - bf 10/1
6/1 CClady +8
9/1 Tessimon bf +1
10/1 Aleinad -2 IG
12/1 Josefiina -2
BF idag & imorse gjorde jag en hinnsvepning, någon som varit med om en lyckad sådan? När har det dragit igång? Har sammandragningar & ond mensvärk som kommer och går.
Jaha okej! Ja det va ett bra svar :) Vilken förlossning upplevde du som "lättast"?
Hej igen!
Ska försöka göra en lång historia kort. Blev igångsatt och det tog lång tid innan medicinerna tog sig.
Bebisen låg fortfarande på tvären men det visade sig att hon hade navelsträngen två varv runt halsen och de gjorde att hon inte kom till mitten, det drog emot på något vis. Hennes hjärtljud gick ner och när hon tillslut kom ut med handen vid kinden fick de springa iväg med henne. Hon föddes i fredags 10/1, fin och frisk.
Under förlossningen hade de bra koll på henne hela tiden, gjorde ultraljud var fjärdetimme.
Men jag förlorade mycket blod, vi hann bara komma hem som mina smärtor blev värre och värre, åkte in tillslut. Det visade sig att jag har en bristning i livmodern och då har blodet runnit ut i magen. Är fortfarande på sjukhuset, mår lite bättre men läget är ostabilt. Bristningen är på samma ställe där hon tryckte med huvudet, vet inte om det har ett samband.
Förlossningsvården vi fick den andra gången var helt fantastiskt, alla var så fina och bemötandet var toppen. Min uppfattning av Danderyd har ändrats helt. Är på en annan avdelning i samma sjukhus och här är alla underbara.
Skulle välja Danderyd igen, var väldigt orolig när jag skulle dit igen, jag försökte byta sjukhus men min barnmorska avrådde från det. Hon ringde även förlossningen så vet inte om det gjorde någon skillnad.
Nu hoppas jag på att få bli frisk så jag får komma hem och njuta!
Stort lycka till er som har förlossningen framför er och stort grattis till alla som fått sina bebisar!
Halloj!
Vår lilla tjej med BF 8/1 föddes i torsdags 9/1. Alla mår bra och förlossningen gick galet fort, 3 timmar från första riktiga värken tills hon är född.
BF idag & imorse gjorde jag en hinnsvepning, någon som varit med om en lyckad sådan? När har det dragit igång? Har sammandragningar & ond mensvärk som kommer och går.
Hur såg det ut i övrigt? Min BM menar att de inte fungerar om man typ inte har en förkortad tapp och den börjar mjukna upp..
Var det obehagligt??
Ska kanske göra en på torsdag om jag fortfarande inte fött. Då är jag i BF +5
Tappen var mogen & nästan utplånad. Slemproppen börja släppa redan den 28/12. Gjorde det bla pga högt blodtryck på bf dagen. Fick mensvärk redan på efm, värkar på natten & på kvällen kl 19.48 kom bebis. Bf +1 så det funka för mig :)
Idag 07.22 kom hon äntligen ut. 3515 gram och 49 cm lång. Ett värkarbetet på 4 timmar.
Blev igångsatt igår 14.30 med oral medicin, hann få 6 doser innan dom spräckte hinnorna, värkarna började 03.30 och 07.18 kom kryst värkarna.. 7.22 är hon ute
Välkommen Holly till världen