Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Antisemitismen inom vänstern, varför?

KillBill skrev 2021-08-19 14:38:07 följande:

Jag ser att Missermajser redan citerar från dina länkar. Jag är inne på samma spår.  i ett historiskt perspektiv så var Hitlers närmande till Islam långt ifrån något nytt. Detta hade kolovialmakterna sysslat med länge. Det framgår ju också att Hitler misslyckades med att åstadkomma den resning mot britterna bland muslimerna som han önskade.

"Hitler var långtifrån den förste tyske politiker som hade ett gott öga till islam. Det var sedan länge en väletablerad kolonialpolitik att anknyta till lokala sedvänjor, och samarbetet med lokala eliter var en viktig förutsättning för att exempelvis britter och holländare kunde styra över så enorma folkmassor med relativt liten egen personalinsats. Kolonialmakterna hade, som Motadel förklarar, överlag en positiv syn på islam, som de betraktade som en civiliserad och begriplig religion, vilken kunde förstås, användas och bemötas rationellt."

"Redan under första världskriget ville tyskarna mobilisera muslimer mot det brittiska imperiet. Nazisterna i sin tur uppmanade till jihad mot de allierade och kopplade samman den nazistiska propagandan med religion. De misslyckades dock med att åstadkomma den resning bland muslimer som de hoppades på"

Jag tror att britterna var mer framgångsrika med att mobilisera lokalbefolkningen i eller utanför sina kolonier - ett exempel är de som bodde i palestina eller olika stammar på den arabiska halvön som britterna gav löften om självstyre eller genom Egypten militärt understöd för att störta det Ottomanska imperiet...  
  • Padirac
    Rataxes skrev 2021-10-11 13:48:04 följande:
    Snart går det bra för såssarna, när den sista juden lämnat kalifatet al-Malmö kan de sanningsenligt gå ut med att det inte längre finns någon antisemitism där och skryta om hur duktiga de har varit.
    Det vore lämpligt att göra ett besök i Malmö för att träffa de som bor och lever där, haka av dyngspridarna från EPA-traktorerna och åk en sväng.
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-10-17 07:13:08 följande:
    Det jag skrev var "Konferensen går i media under namnet "förintelsekonferensen".
    Har du vänt dig till 'media' för att påtala att du anser att media använder ett enligt dig fel namn på 'Internationellt Forum för hågkomst av Förintelsen och mot antisemitism'

Jag tror nog att du kan få gehör för dina förslag hos alternativmedia som tex avpixlat (ja, avpixlat har nu ett nytt namn och är nu öppet SDs mediaorgan) eller hos yxhögerns infuencers eller hos flashbackhögern - eller är det kanske därifrån ditt förslag på konferensens alternativa namn kommer?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-01-30 15:35:26 följande:
    Korruption är mänsklighetens värsta fiende. Långt värre än sjukdomar och svält. De senare är saker som är övergående och möjliga att utrota utifrån. Korruptionen är inbyggd i systemet. I kulturen.

De där länderna och kulturerna kommer aldrig att lyfta till någon slags västerländsk nivå så länge det 
    handlar om att göda sig själv och sin klan.

Sverige borde omedelbart sluta skicka pengar dit. En viktig första punkt för en ny blå-gul regering.
    Tyvärr står ju det det bruna inslaget i en möjligt blåbrun regering för klantänk iom den etnonationalism som de bruna håller högt

• Padirac
    Rataxes skrev 2022-01-30 16:33:48 följande:
    Tror det blir svårt, reinfeldtsektens sojamoderater älskar också nazistina.
    De M-sympatisörer som har bruna tendenser älskar SD - partiet som grundades av nazister, fascister, rasister och vitmakt, ett parti som aldrig kommer att glömma sina rötter, ett parti som verkar vaar en plantskola för nazister. 

De blåbruna M och KD och nu också falanger inom L gör allt för att komma till makten - turligt nog har de inte befolkningen i Sverige med sig. SD är det mest avskydda och föraktade partier i sveriges riksdag, til loch med vänterpartiet med rötter och täta förband med sovjetkommunismen är mer väl ansedda än nyssnazisterna SD.

Reinfeltds nya moderater gjort M till ett brett parti med stort folkligt stöd tots att de med bruna tendenser protesterade. Snart är M ett 16%-parti och kan inte aspirera på statsministerposten i en blåbrun regering.

En röst på M är idag en röst på SD och SDs radikala auktoritära och främlingsfientliga politik.
  • Padirac

Med helt olika intentioner av olika aktörer fanns Uganda, Madagaskar, Argentina och Palestina som geografiska alternativ.

Att det landade i Palestina berode bland annat på att UK övertalades att släppa idén om att ge det judiska folket en del av det av UK  koloniserade Uganda.

Tanken var från UKs sida att det skulle skapas EN stat med både arabisk och judiskt befolkning, muslimsk och judisk. Något som inte hade stöd vare sig av de arabiska eller judiska folkgrupperna. 

FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-10 21:39:46 följande:
    Och det smarta alternativet var att de skulle bosätta sig var? Ingenstans? Grönland? Tyskland?
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2022-10-15 15:37:57 följande:
    Läste om Rebecka Fallenskvists märkliga "bokrecension".
    Det är något fel på den där kvinnan. Hon platsar bättre i lightnazistiska AfS eller hos de riktiga nazzesvinen.

Fallenkvist tas ur tjänst från SD efter uttalande om Anne Frank | SVT Nyheter
    Hon ger uttryck för det många inom SD och det många av SDs vurmare tänker och tycker..   Betänk att hon har lett SDs stora mediala satsning RIKS Kräks
  • Padirac

Jag kan inte se att mycket ändrats i sak - möjligen har de lycktas normalisera en del av sina bruna åsikter så de kan uttryckas öppen

expo.se/2013/11/s%C3%A5-talar-sd-internt-om-nolltoleransen

"I mars i år hade Sverigedemokraterna i Västsverige ett möte med riksdagsledamöterna Richard Jomshof, och Mattias Karlsson samt Jimmie Åkessons pressekreterare Linus Bylund. Samtliga från partiets riksorganisation. I en bandinspelning från mötet, som Expo Idag tagit del av, framgår det att de tre fick frågor om vad som är tillåtet att säga inom partiet utan att bryta mot ”nolltoleransen”. Från riksorganisationen poängterades att enstaka fall av spridande av ”rasism, nazism eller antidemokratiska idéer” inte leder till uteslutning.

– jag tror inte att man behöver vara orolig som vanlig medlem, om man bara använder det sunda förnuftet och försöker att inte kontinuerligt lyfta fram rasistiska, nazistiska, antidemokratiska idéer, tankar, artiklar och så vidare, sa Mattias Karlsson.

...

– Tänk er för i alla lägen. Tyvärr måste man lägga band på sig själv. Jag kan tycka att det är lite odemokratiskt men det är så verkligheten ser ut.

Linus Bylund sammanfattade Sverigedemokraternas ”nolltolerans”:

– De som absolut är bäst på att motarbeta oss och bäst på att bokstavligt talat springa riksdagspartiernas, Expos och andras ärenden. De är de som gapar PK [politiskt korrekt red.anm.] så fort man inte uttrycker sig tölpigt. Jag vill poängtera det. De är de bästa partiarbetarna för de andra partierna. De som inte begriper skillnaden mellan glidning av politik och att man börjar uttrycka sig på ett annat sätt."

www.expressen.se/nyheter/val-2022/jomshofs-markering-om-sd-och-ungern-spot-on/

"Eftersom svenska medier inte fungerar som de ungerska måste SD anpassa sin retorik.

De orden fick Richard Jomshof (SD), nyvald ordförande för justitieutskottet, kritik för 2015.

När uttalandet nu uppmärksammas igen svarar han:

”Spot on!”"

• Padirac
    klyban skrev 2022-10-29 12:47:10 följande:

Detta är lite komik, när jag läste theotherone´s inlägg ovan, så satt jag och tänkte undra hur det låter på sina möten och med alla dessa antisemitister och nazister som blir avslöjade under åren och hur det kan tänkas låta på möten där de inte måste ha band på sig.

Och tänkte hur extremt sorgliga dessa möten är att de har en politisk åsikt de inte ens vågar visa öppet.
    Och sen kommer du med dessa inspelningar och berättar hur man inte ser detta som ett problem, mer än att bli påkommen med dom.
    Och att de ska anpassa sig för oss, nu förstår jag att en del inte fattar det finns många nazister i SD, men hur man kan missa är en gåta ändå.

Dom är den klassiska vi säger en sak vi gör en helt annan, och detta går folk på udda nog.

Det var ju inte alltför många år sedan en av SDs regionalt starka män talade fritt ur sitt hjärta på landsdagarna och proklamerade att muslimer inte var människor,  kanske till och med 0% människa.Död

Detta applåderades på plats av SDs högsta ledning Död

Nu vill jag inte länka till videor som visar hur ledningens täller sig upp och applåderar detta, men fy fa*n Kräks
  • Padirac
    Rataxes skrev 2022-10-29 22:06:20 följande:
    Det låter som om du har egen erfarenhet av att heila i smyg?
    Det låter som theotherone har följt med i media om SDs mångåriga Hitler-cirkus. 

Att du tror att någon måste ha egen erfarenhet av att heila i smyg kan inte handla om något annat än dina egna erfarenheter eller föreställningar.

Resten av den svenska befolkningen med någon allmänbildning och politiskt intresse har sett SDs Hitler-cirkus i media sedan slutet av 1980-talet Död
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?