• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • Lunne
    Amandap95 skrev 2019-05-29 13:57:39 följande:

Ser ni två streck? Eller e de bra jah?

Jag tycker det ser ut som två streck, grattis! :)

Det kan säkert variera, men för mig var skillnaden mellan riktiga svaga streck jag fick när jag blev gravid i höstas och spökstreck jag tyckte mig se förra månaden, att de tidigare gick att urskilja på foto.
  • skaleq

Åååååkej nu är jag lite förvirrad.

Är på BIM-3/4 (ÄL+12). Tog ett "RFSU testa tidigt"-test imorse som först var ogiltigt (visade blankt), så då doppade jag ned testet lite extra för att se om den bara inte fått tillräckligt med vätska. Blev negativt. 

Nu satt jag med med tryck mot ena bröstet och började _läcka mjölk_. Slutade amma för nästan ett år sedan. Har inte haft mjölkproduktion sedan dess. Vad händer?

• Gabriela11
    skaleq skrev 2019-05-29 15:48:42 följande:

Åååååkej nu är jag lite förvirrad.

Är på BIM-3/4 (ÄL+12). Tog ett "RFSU testa tidigt"-test imorse som först var ogiltigt (visade blankt), så då doppade jag ned testet lite extra för att se om den bara inte fått tillräckligt med vätska. Blev negativt. 

Nu satt jag med med tryck mot ena bröstet och började _läcka mjölk_. Slutade amma för nästan ett år sedan. Har inte haft mjölkproduktion sedan dess. Vad händer?

Jag är i samma situation :O har slutat amma i december och nu kom lite mjölk igen :D ÄL + 5 vet inte vad det ska betyda
  • Frostälva

Jahapp... då skuttar man väl in i den här tråden då :) 

Fick mens i maj (trots att jag hade hoppats på att den skulle utebli ;) ).

BIM är 18, får se hur det går denna månaden :D

Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • Babycakes79
    Tjofsan01 skrev 2019-05-28 21:26:38 följande:

Babycakes79

Åh va tråkigt. Men vi får jobba vidare denna ägglossning i stället. Det kommer ta sig :)

Lycka till :)

Försöker ställa in mig på att det kommer ta tid. Jag och mitt ex blev gravida på första försöket med våra barn. ( och även två ggr till som inte blev nåt) Trodde det skulle vara likadant nu, trots ny man. Lite naivt, dessutom är jag äldre nu.

När tror du att du har ägglossning? Jag beräknar att min kommer under nästa helg. Funderar på att skippa ÄL tester den här månaden, då det blir väldigt stressande. Får väl köra sex varannan dag el nåt liknande så borde man ju pricka in :)
  • Babycakes79
    Nymphadora skrev 2019-05-28 22:07:58 följande:

Jag har smygföljt denna tråd ett tag nu och känner att det vore roligt att vara med! Jag och min sambo har precis bestämt oss för att försöka bli gravida med vårt första barn. Jag är osäker på om vi prickade in ägglossningen förra veckan så det är kanske inte så troligt att det blir på första försöket men den som väntar får se! :)

Så här i början känns allt väldigt spännande måste jag säga. Jag har alltid tänkt att det kommer att ta tid för mig att bli gravid men har inte några belägg för det. Det är en känsla bara och kanske en försvarsmekanism för att inte bli så besviken om det tar tid.

@babycakes79 - jag flyttade fram ditt datum. :)

BIM lista

1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

2/6 Maya 889

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci

4/6 Lyra78

5/6 Evi82

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai

9/6 Pixpoxy, Nymphadora

10/6 Nervösanonym

11/6 Irene122

12/6 CaRH

16/6 MaryCherry, Enniie

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

20/6 ViktoriaBerggren

21/6 Halindizor

22/6 Theresia92, Babycakes79

23/6 Mathilda999 , Luktärtan

Välkommen hit och hoppas det tar sig fort för er! :)
  • Nymphadora
    Babycakes79 skrev 2019-05-30 07:04:20 följande:

Välkommen hit och hoppas det tar sig fort för er! :)

Tack! :)

Nu när vi närmar oss 1 juni, är det någon av er som har BIM tidigt i månaden som känner några symptom?
  • Evi82

Testade negativ med cb early har bim 4/6, tror ni det är för tidigt ? Man kan ju testa med den 5 dagar innan bim.

• Lyra78
    Flyttar BIM-datumet framåt då jag hade sen ägglossning. 

BIM listan :) 

1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma 

2/6 Maya 889 

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci 

5/6 Evi82 

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai, Lyra78 

9/6 Pixpoxy, Nymphadora

10/6 Nervösanonym 

11/6 Irene122 

12/6 CaRH 

16/6 MaryCherry, Enniie