• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • MidnightCami

Får jag hoppa in med en liten fråga? När ska man testa om man har kort lutealfas?

Jag ska ha mens om 4 dagar vilket är ÄL + 11, kan jag testa då eller måste jag vänta till 14 dagar efter äl?

• CaRH
    Lunne skrev 2019-05-28 08:15:31 följande:
    Inom 24 timmar efter första gången man ser en glad gubbe, sa min läkare. Jag fick också den glada gubben tidigare (nästan en vecka) än väntat denna cykel. Men även VUL (går på kontroller för Letrozol) tydde på att det skulle bli tidigare, så jag antar att det stämmde :)
    Spännande! Då är det bara att hålla tummarna nu då! 
  • Luktärtan

Hoppar oxå in här:)

BIM lista 

1/6 Babycakes79, elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma 

2/6 Maya 889 

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci 

4/6 Lyra78 

5/6 Evi82 

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai 

9/6 Pixpoxy 

10/6 Nervösanonym 

11/6 Irene122 

12/6 CaRH 

16/6 MaryCherry, Enniie 

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93 

20/6 ViktoriaBerggren 

21/6 Halindizor 

22/6 Theresia92 

23/6 Mathilda999 , Luktärtan

• Amandap95

Tog ägglossningstest idag! Var de pos kl 11:00? De sista var vid 13:30

Har BIM den 12/6

• Tjofsan01

Hej hoppar in här med bim 22/6. Fick mensen igår så nu tar vi och gör bebis nummer tre :)

• Fendi1987
    Babycakes79 skrev 2019-05-28 11:40:50 följande:

Jag använde mig först av Flo appen men märkte att den inte stämde på mig då jag känner av ägglossningen. Så jag började med Clearblue ägglossningstester. Får ägglossning redan dag 10-12 efter mensens första dag. Så jag börjar alltid testa direkt när mensen är slut. Har oftast mens runt 6 dagar.

Har sprungit på toa säkert 10 ggr i dag, övertygad om att mensen kommit. Samtidigt kan jag inte riktigt släppa alla konstiga symptom jag börjat få, kan ju lika gärna vara skengravid som förra månaden. Men skumt är det, kroppen lever verkligen sitt eget liv.

Hoppas vi får plussa snart!

Jag har också testat flo appen tidigare och den stämde inte med P tracker som matchade mer in på mig då.

Men kanske borde testa den på nytt?

Ska kika på andra alternativ också :)

Fick hem mina ÄL test idag så det ska bli spännande att testa dom.

Med kopparspiralen hade jag rikligare mens och fler mensdagar, nu andra mensen utan spiralen verkar det som att mensen bara varar 2-3 dagar så ägglossningen sker nog inte då jag trott.

Med min första för 8 år sedan blev jag oplanerat gravid, så vet inte riktigt hur det såg ut då.

Men med min andra för 6 år sedan visste jag att vi prickade in ÄL och det tog sig på första försöket.

Vill så gärna att det ska gå vägen med min nya sambo, då blir det ett litet kärleksbarn :)

Jag hoppas med på plus för oss alla som ivrigt vill snart!
  • pixpoxy

Skriver igen då ingen verkar vilka svaga på mitt inlägg.

Jag har aldrig fått ägglossningssekret. Är det någon sv er som fått det? Kan man ha ägglossning utan sekret?

• fruSolsken
    pixpoxy skrev 2019-05-28 15:48:37 följande:

Jag har aldrig fått ägglossningssekret. Är det någon sv er som fått det? Kan man ha ägglossning utan sekret?

Före mitt första barn hade jag inga såna, däremot värsta (ursäkta he he xD) blaffan i trosan innan jag blev gravid med andra. Nu innan tredje har jag inte heller några märkbara ägglossningsflytningar. Så jag tror det är lite beroende på, och man behöver absolut inte ha dem för att bli gravid :)
  • Vännen
    pixpoxy skrev 2019-05-28 15:48:37 följande:

Jag tror man kan ha de men att man kanske inte har så mycket sekret bara.
    Är du säker på att du inte bara har lyckats identifiera det? Eller kanske att det bara är lite mindre trådigt? 
Svar på tråden BIM Juni