Inlägg från: fruSolsken |Visa alla inlägg
  • fruSolsken

BIM Juni

Hoppar in lite spontant här i tråden! Herregud, känns fortfarande helt galet.. Vi ska försöka få till en trea, men hade egentligen inte tänkt börja förrän i juli/augusti. Men eftersom jag har ganska mycket mellanblödningar efter tvåan bestämde vi oss ikväll för att vi lika gärna kunde börja försöka. Vi räknar nog med att det kan ta ett tag just pga alla mellanblödningar..

Ettan och tvåan blev till ganska enkelt (2016, 2018), och lilla är knappt 11 månader. Vi vill ha relativt tätt mellan alla barn, även om det nu skulle kunna tänka sig bli lite tätare än vi trodde vi ville haha. Men nu kör vi!

Bim 14 juni. Är det någon mer som ligger i för en trea hihi?

• fruSolsken
    Babycakes79 skrev 2019-05-21 05:30:56 följande:

Jag försöker också med en trea, dock med en ny man. Är på tredje försöket nu och håller tummarna. Blev gravid på första försöket med de andra två men det var några år sen. Äl+6 idag, och otålig som sjutton..

Välkommen!

Åh så spännande att vänta nu! Känner du något? Jag blev gravid på första försöket med första barnet. Det är ju inte förrän när plusset väntar på sig man förstår vilken tur man hade haha.

Kul att vi var några som har flera barn :)
  • fruSolsken
    Sobioor skrev 2019-05-21 06:33:38 följande:

Också nr 3 här! Eller ja de blir 4e för mig men 3e med min nuvarande :). Vi är inne på 5e försöket, storasyster tog lite mer än ett år, lillasyster lyckades vi ovetandes pricka första äl efter förlossningen (jag fick alltså inte ens tillbaka min mens innan jag blev gravid igen). Så det har gått både fort och jättelångsamt så vet inte hur de blir denna gång, verkar dock bli åt de längre nu med men ja. Det återstår att se :O vågar dock inte hoppas för mycket då vi även har haft MF nyligen.

Hur gamla är era barn? Mina är 9 år, 18 månader och 8 månader. En pojke och två flickor (pseudo-tjejer).

Kram på er

Usch vad tråkigt med MF.. Men ni verkar ju onekligen vara fertila hehe ;) håller tummarna att det går fort för er denna gången också.

Mina pojkar är 3 år och andra strax 11 månader ?
  • fruSolsken
    Tjoppa12 skrev 2019-05-26 17:07:54 följande:

Tack! Ja stickor tyckte jag var lite jobbigt att pyssla med. Blev bara en stress ! Men nu verkar min menscykel hoppa lite så jag ville prova igen denna månad. Beställde digitala, cb advanced :) hoppas det går vägen. Har också hoppat på den här "myten" om bisolvon, även rosenrot.

Någon som har erfarenheter av bisolvon/rosenrot?

Jag använde rosenrot med första barnet, och blev gravid på första försöket. Så jag har bara gott att säga om det :) dock tror inte jag att det är någon mirakelkur - kanske mer att det kan ge en liten extra knuff. Lycka till!
  • fruSolsken

Är det någon som har någon erfarenhet av nidis? Fick precis en slemmig ägglossningsflytning med blod i, skulle det kunna vara en nidis? :O Äl+ 5 idag (tror jag, ej testat med tester)

• fruSolsken
    Evi82 skrev 2019-05-27 16:35:34 följande:

Det kan absolut vara nid, testa om 4 dagar

Vet inte vad jag ska tro :O men tror ni inte äl+ 9 är lite väl tidigt? Tror inte jag vågar prova förrän tidigast äl+ 10 eller tom + 12 haha..
  • fruSolsken
    Gabriela11 skrev 2019-05-27 17:07:00 följande:

Jag tror det var nidis. :D ÄL+5 hade jag den när jag var gravid förra gången. Har en 8 måanders föicka nu. Du kan testa om några dagar! Håller tummarna!!

Spännande!! Jag har aldrig haft nidis förrut, så det känns ju otroligt om det skulle vara det :O dock är det inte alls som mina tidigare mellanblödningar så jag troor inte det är det heller.. haha herregud vad man tänker och tänker xD tack! :)
  • fruSolsken
    Gabriela11 skrev 2019-05-28 08:43:42 följande:

Ni som har 2 eller fler barn.

Jag har en 8 månaders flicka och försöker för andra barn. Sen igår har det hänt att det rinner typ 2 droppar mjölk från en av mina bröst. Det hände 2-3 gånger bara, mem det har inte hänt sen jag slutade amma ( 5 mån sen ). Hade ÄL den 24e. Kan de va ett gravsymtom??

Har lite molvärk också då o då.

Jo men visst är väl det ett gravsymtom?! :) det har jag väldigt mycket för mig iaf! :D
  • fruSolsken
    pixpoxy skrev 2019-05-28 15:48:37 följande:

Skriver igen då ingen verkar vilka svaga på mitt inlägg.

Jag har aldrig fått ägglossningssekret. Är det någon sv er som fått det? Kan man ha ägglossning utan sekret?

Före mitt första barn hade jag inga såna, däremot värsta (ursäkta he he xD) blaffan i trosan innan jag blev gravid med andra. Nu innan tredje har jag inte heller några märkbara ägglossningsflytningar. Så jag tror det är lite beroende på, och man behöver absolut inte ha dem för att bli gravid :)
  • fruSolsken

Lite för glad i hågen testade jag idag med testa tidigt från gravidkollen, äl+ 9, negativt. Ja, hade väl inga större förhoppningar mer än att det hade varit sjukt roligt att plussa så tidigt haha xD Nytt försök efter helgen!

• fruSolsken
    Gabriela11 skrev 2019-06-06 07:22:31 följande:

Godmorgon!

Brukar apotekets egna test ge spök? Här testade jag imorse ( bim 8/6) med apotekets eget och detta kom direkt typ. Strecket stns mycket tydligare än på bilden och jag behöver liksom inte anstränga mig för mycket för o se det.. Kan dom ge spök?

Som sagt..bilderna är inte lika tydliga.

Jag tycker mig se på de översta bilderna, och är de så tydliga så att du ser dem utan att behöva anstränga dig vågar jag mig nog nästan på ett Grattis! :D Jag tror inte det är spök om du kan se ordentligt, men ta ett test om två dagar för att vara helt säker. Kram!
  • fruSolsken
    Gabriela11 skrev 2019-06-06 07:22:31 följande:

Godmorgon!

Brukar apotekets egna test ge spök? Här testade jag imorse ( bim 8/6) med apotekets eget och detta kom direkt typ. Strecket stns mycket tydligare än på bilden och jag behöver liksom inte anstränga mig för mycket för o se det.. Kan dom ge spök?

Som sagt..bilderna är inte lika tydliga.

Nej men du!, nu zoomade jag och jag ser tydligt på bilderna! Jag tror till 100 att det är positivt!! :D
  • fruSolsken

Grattis till alla som plussat!, så roligt att få se de där testen *.* själv är jag på äl+ 8 idag efter en väldigt kort förra cykel. Känner dock ingenting denna cykel.. bara vänta och se nu! :)

Svar på tråden BIM Juni