• Crash Man

Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

Innan jag kommer till kärnan med det här inlägget så har jag ett avslöjande att göra. Ni förstår jag bär på en hemlighet... en stor, stor hemlighet.

Jag är nämligen kränkt... och vit... och man. Jag är en kränkt vit man. Ni har säkert hört talas om sådana som mig; det finns facebook-sidor om sådana som mig. Det diskuteras om sådana som mig på diverse alternativa medier.

Alla dessa superintellektuella människor jag stött på har sagt till mig att jag är kränkt och kanske är det dags att inse att alla de människor har en poäng. Kanske är det mig felet ligger hos.

Ni förstår jag har nämligen en kontroversiell åsikt. Jag anser inte att Greta Thunberg förtjänar nobels fredspris. Jag har förklarat det på diverse forum och svaren är alltid det samma. Den enda anledningen till varför jag tycker det är för att jag är en kränkt, vit  man. För den enda logiska förklaringen till varför man kan tycka att Greta Thunberg inte är en värdig nobelpristagare är för att man är just kränkt (och helst vit och man)

Så hur är det med dig? Är du också en kränkt vit man, eller kvinna för den delen, som delar mina åsikter om att Greta Thunberg inte förtjänar nobels fredspris. Eller tillhör du den rationella skaran som tycker det är helt logiskt att en 16-åring som skolkar från skolan varje fredag och vars aktivism inte ens lett till ens en liten minskning av koldioxidutsläpp.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
  • Crash Man
    FDFMGA skrev 2019-10-12 08:41:49 följande:

Det är inte Greta Thunbergs produktion, utan bara ett av många exempel på att hon kan vara det mest hatade barnet någonsin. Jag kan iallafall inte komma på något annat, Hatet mot Malala är väl mer av en lokal företeelse i Afghanistan och Pakistan.

Nåväl, det var inte Greta Thunbergs prodduktion du länkade till- men kanske du och dina kompisar kan skramla ihop till en banan som belöning till producenten.

För övrigt så hoppas jag att Säpo har gjort en ordentlig analys av hotbilden mot Greta Thunberg. Jag misstänker att det kan komma att behövas.

På vilket sätt är det där ett exempel på hat mot Greta Thunberg.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-10-12 10:53:13 följande:
    Där handlar det nog enbart om vem som inte fick priset.

Hursomhelst så verkar det vara ett bra val - och du lär ju vara nöjd som inte tyckte att hon skulle få fredsprisetGlad
    Javisst! Det går ju att tycka att hon inte borde få något fredspris utan att hata henne {#emotions_dlg.flower}
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Crash Man
    nihka skrev 2019-10-12 11:41:26 följande:

en.wikipedia.org/wiki/MENA

Etiopien brukar vanligtvis inte klassas som ett MENA-land.
    nihka skrev 2019-10-12 11:45:08 följande:

Javisst! Det går ju att tycka att hon inte borde få något fredspris utan att hata henne 

Ja, de allra flesta som anser att hon inte förtjänar fredspriset hatar henne nog inte.
  • nihka
    Crash Man skrev 2019-10-12 11:51:25 följande:
    Etiopien brukar vanligtvis inte klassas som ett MENA-land.
    nihka skrev 2019-10-12 11:45:08 följande:

Javisst! Det går ju att tycka att hon inte borde få något fredspris utan att hata henne 

Klart du säger det just för att jag levererar en länk som visar att det också kan göra det, precis som hatobjekten Afghanistan och Somalia.

Other countries sometimes counted as part of MENA:

Afghanistan
     Armenia
     Azerbaijan
     Chad
     Comoros
     Cyprus
     Djibouti
     Eritrea
     Ethiopia
     Georgia
     Mali
     Mauritania
     Niger
     Northern Cyprus*
     Pakistan
     Sahrawi Arab Democratic Republic*
     Somalia
     Sudan
     Turkey
  • klyban
    Majvor Thelin skrev 2019-10-12 21:30:48 följande:
    Skandal att hon inte fick priset! Det visar hur korrupta de där i den Norska Fredspriskommitén!
    Det var bra hon inte fick.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • nihka
    Majvor Thelin skrev 2019-10-12 21:30:48 följande:

Skandal att hon inte fick priset! Det visar hur korrupta de där i den Norska Fredspriskommitén!

Du verkar vara ganska ensam om den åsikten.
  • nihka
    Adam9731 skrev 2019-10-13 23:47:07 följande:
    Uppenbart finns nåt spår av intelligens kvar hos de som avgör detta.
    Uppenbart att det inte finns ett spår av intelligens hos personer som inte tror det finns mer än nåt spår av intelligens kvar hos medlemmarna av nobelkommittéerna.
  • Pentra
    Crash Man skrev 2019-10-11 16:00:01 följande:
    Vem vet - Greta kanske vinner en grammy istället

För vad? För att hon fått allra flest människor vilseledda av hennes skitsnack på kortast tid hittills? ... Hon nämner ju faktiskt vad hon borde göra; sätta sig i skolbänken! Och ändå så skiter hon i det! Släpa henne till skolbänken! ... /Pentra
  • klyban
    Pentra skrev 2019-10-16 06:23:41 följande:

För vad? För att hon fått allra flest människor vilseledda av hennes skitsnack på kortast tid hittills? ... Hon nämner ju faktiskt vad hon borde göra; sätta sig i skolbänken! Och ändå så skiter hon i det! Släpa henne till skolbänken! ... /Pentra

Hon bär forskningen hon gör den inte, och forskning är på Gretas sida och människogjord.
    På tal om solbänken.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?