• Anonym (Vilsen)

Kan hon ha dödat mitt barn?

Många kommer tro att jag är helt ute och cyklar, men Jag e säker på att jag blivit förgiftad under min för övrigt friska graviditet.

Jag var tillsammans med en man, vars familj inklusive systrar ogillade mig starkt, jag är svensk, dom från ett annat land. Dom hatade att jag var gravid.

På ultraljudet i vecka 14 var hon frisk, växte som hon skulle och allt såg bra ut.

Då jag haft druvbörd innan så höll dem extra koll på mig och jag gick på ultraljud i vecka 17 igen där dem märkte att nåt var avvikande och att hon inte växte som hon skulle. Det första min BM frågar mig är om jag tagit droger eller liknande då det såg ganska avvikande ut.

Efter uppföljning med nål i magen o dyl visar det att min dotter som var frisk för några veckor sen, har trisomi 18 och Fick göra abort i vecka 20.

Denna helvetes familjen håller på med svart magi och grejer , hittat inlindade dockor med hår på under min madrass, men jag tror inte på sånt.

Det jag vet iallafall är att hans syrra gav mig ofta krämer och servera mig dricka (hon är apotekare) medans jag var gravid. Fick ofta ont i magen i samband med detta men det var inget jag kopplade förens nu i efterhand. Varken hans syrror eller någon i familjen beklagade sorgen, precis som dem visste redan att nåt skulle hända. Barnmorskans fråga om jag tagit medicin eller droger under min graviditet ekar i mitt huvud dagligen.

Om detta nu stämmer , vad för preparat/medicin kan hon ha gett mig för att förgifta mitt barn?

Dumma svar undanbedes.

• Svar på tråden Kan hon ha dödat mitt barn?
  • Tiina87
    Anonym (What) skrev 2019-04-06 21:21:23 följande:

Du skrev att genen kan komma från pappan och det stämmer inte eftersom det inte är ärftligt.

Det är inte ärftligt som ex diabetes men det ligger i generna som man för frön var sin förälder.
  • Anonym (kemisten)

1. Som andra säger, kromosomfelet uppstod redan när ägget eller spermien bildades som sedan blev det fostret. Så det har inget med något annat att göra.

2. Om du vet att systern är apotekare och hatar dig (och dessutom är galen nog att ägna sig åt trams-magi), varför låter du henne servera dig dricka och smeta på dig krämer?

Jag kan spilla något på din hand i en folksamling och du dör på ca fyra dar, om jag vill.

Undvik människor som både är galna och dessutom har hela apotek att välja ur.

3. Varför försöka slå sig in i en familj som enbart kommer att vara problem från nu till din grav? Varför väljer man ett så oerhört krångligt liv? Finns det inte miljoner män i världen som inte har den lasten med sig?

Varför vill du dig själv illa?

• Anonym (Nej)

Trisomi är inget som uppstår längs vägen eller som kan orsakas. Det är ett kromosomfel som finns från start. Så nej

• Anonym (mor)
    Anonym (Vilsen) skrev 2019-04-05 15:03:36 följande:

Många kommer tro att jag är helt ute och cyklar, men Jag e säker på att jag blivit förgiftad under min för övrigt friska graviditet.

Jag var tillsammans med en man, vars familj inklusive systrar ogillade mig starkt, jag är svensk, dom från ett annat land. Dom hatade att jag var gravid.

På ultraljudet i vecka 14 var hon frisk, växte som hon skulle och allt såg bra ut.

Då jag haft druvbörd innan så höll dem extra koll på mig och jag gick på ultraljud i vecka 17 igen där dem märkte att nåt var avvikande och att hon inte växte som hon skulle. Det första min BM frågar mig är om jag tagit droger eller liknande då det såg ganska avvikande ut.

Efter uppföljning med nål i magen o dyl visar det att min dotter som var frisk för några veckor sen, har trisomi 18 och Fick göra abort i vecka 20.

Denna helvetes familjen håller på med svart magi och grejer , hittat inlindade dockor med hår på under min madrass, men jag tror inte på sånt.

Det jag vet iallafall är att hans syrra gav mig ofta krämer och servera mig dricka (hon är apotekare) medans jag var gravid. Fick ofta ont i magen i samband med detta men det var inget jag kopplade förens nu i efterhand. Varken hans syrror eller någon i familjen beklagade sorgen, precis som dem visste redan att nåt skulle hända. Barnmorskans fråga om jag tagit medicin eller droger under min graviditet ekar i mitt huvud dagligen.

Om detta nu stämmer , vad för preparat/medicin kan hon ha gett mig för att förgifta mitt barn?

Dumma svar undanbedes.

Om jag hittade inlindade dockor med hår på under min madrass så skulle jag bli SKITRÄDD även om jag inte tror på woodoo! Jag skulle FLY FÄLTET och aldrig ha mer kontakt med dem som lagt dit dem. Livsfarliga människor.
  • Daphodil
    EmberEyes skrev 2019-04-06 23:30:32 följande:

Hur är det "en logisk tankekedja" att tro att en defekt som skapas vid befruktning och inget annat tillfälle har orsakats flera månader in i graviditeten, av svägerskans krämer och drycker? TS visar starka indikationer på att hon behöver psykisk hjälp, inte "hjälp" från familjeliv.

Läs tidigare svar. Vet man inte om hur trisomier uppstår är det inte underligt. Ta det lugnt, och som jag tidigare skrivit: de som är oroliga för TS kan skriva till henne privat. Men jag gissar mer att man bara vill vara översittare mot en person som redan har det svårt.
  • Zizazi
    Anonym (Det finns) skrev 2019-04-05 21:01:00 följande:
    Det finns dom som utövar svårt magi. Jag har stött på det. Vissa kan gå så långt att önska andra livet.. vilket jag även bevittnat just nu. I ditt fall vet jag inte men det kan säkert vara så. Lita på din intuition! Jag beklagar verkligen sorgen. Dock så ska du veta att den som utövar svårt magi brukar få tusen nålar tillbaka!
    Det tar tid innan svart-magikerna får sina tusen nåla. Karma älskar att samlas till ett stort berg innan det är dags att betala hela mount everest i karma, utan någon skuldavskrivning. Du ser även idioterna som är ledare för Sverige. De tror de sitter där karmalösa, men de facto har de ett helt berg av dålig karma, som bara ackumuleras dag för dag, timme för timme. Sedan kommer de behöva betala droppe för droppe av berget.
  • EmberEyes
    Daphodil skrev 2019-04-07 08:41:33 följande:
    Läs tidigare svar. Vet man inte om hur trisomier uppstår är det inte underligt. Ta det lugnt, och som jag tidigare skrivit: de som är oroliga för TS kan skriva till henne privat. Men jag gissar mer att man bara vill vara översittare mot en person som redan har det svårt.
    Det handlar inte om huruvida TS lider av psykisk ohälsa eller inte. Jag har läst hela tråden, och ditt argument att det  skulle vara "rimligt" eller "normalt" eller "logiskt" att tro att trisomier18 beror på svägerskorna håller inte.

Vill man inte diskutera vad man skriver om i sin trådstart så ska man nog undvika
    att skriva en trådstart alls. Så länge man skriver sin TS under ett anonym-nick får man finna sig i att saker skrivs direkt i tråden, det går inte att PMa ett sådant nick direkt annars. Eftersom TS har valt ett anonym-nick så får hon (och du) finna er i att diskussionen kommer hållas i tråden.
  • Daphodil
    EmberEyes skrev 2019-04-07 09:55:26 följande:

Det handlar inte om huruvida TS lider av psykisk ohälsa eller inte. Jag har läst hela tråden, och ditt argument att det  skulle vara "rimligt" eller "normalt" eller "logiskt" att tro att trisomier18 beror på svägerskorna håller inte.

Vill man inte diskutera vad man skriver om i sin trådstart så ska man nog undvika

att skriva en trådstart alls. Så länge man skriver sin TS under ett anonym-nick får man finna sig i att saker skrivs direkt i tråden, det går inte att PMa ett sådant nick direkt annars. Eftersom TS har valt ett anonym-nick så får hon (och du) finna er i att diskussionen kommer hållas i tråden.

Äsch, du överdriver och verkar inte kunna se logiken som skulle leda till en sån slutsats, utan att för den skull innebära en psykos. Reaktionerna här ser allra mest ut som försök att trycka ner TS, dåligt maskerat till omtanke.
  • EmberEyes
    Daphodil skrev 2019-04-07 10:22:11 följande:
    Äsch, du överdriver och verkar inte kunna se logiken som skulle leda till en sån slutsats, utan att för den skull innebära en psykos. Reaktionerna här ser allra mest ut som försök att trycka ner TS, dåligt maskerat till omtanke.
    Men det är ju du som inte kan släppa tanken om psykisk ohälsa. Släpp alla tankar på det och förklara hur en normalbegåvad individ på rimlig, logisk, rationell väg kan få trisomier18 till att bero på svägerskan.

Och du kan inte prata om en person i kris eller trauma (=psykisk ohälsa), utan förklara det ur ett perspektiv där individen är psykiskt stabil (och jag förmodar normalbegåvad).
  • Daphodil
    EmberEyes skrev 2019-04-07 10:32:34 följande:

Men det är ju du som inte kan släppa tanken om psykisk ohälsa. Släpp alla tankar på det och förklara hur en normalbegåvad individ på rimlig, logisk, rationell väg kan få trisomier18 till att bero på svägerskan.

Och du kan inte prata om en person i kris eller trauma (=psykisk ohälsa), utan förklara det ur ett perspektiv där individen är psykiskt stabil (och jag förmodar normalbegåvad).

Lugn. Vilka tankar jag kan och kan släppa kan du inte uttala dig om för du känner inte mig. En person i kris kan tänka irrationellt, men det betyder inte psykos, vilket lekmännen här inne verkar tro.
Svar på tråden Kan hon ha dödat mitt barn?