• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • MrsValley

Hoppar in här jag med. Knappt att jag tror på det men gravid är jag. Testade positivt i lördags på bim-1. Trodde verkligen inte att jag var gravid men jodå. Har mått illa sen ägglossning mer eller mindre, är konstant trött och haft molvärk sen ägglossningen med, trodde att det mat mensen som spökade så jag brukar må riktigt dåligt av den!

Är i vecka 5 (4+5). Enligt uträkningen så är bönan beräknad till julafton just nu ??

• Mamanhattan
    Minmakaron skrev 2019-04-17 17:57:03 följande:
    Ja, verkligen! Sitter som på nålar nu. 5+3 idag för mig och 6+1 fick jag missfall förra året. Varje timme är jag tacksam att det hittills inte skett något alarmerande. Blir överlycklig av symptom jag känner nu som saknades förra gången.

Tröttheten känner jag igen. ;) Vaknade nyss efter en timmes powernap på soffan...

Håller tummarna för oss att det går bra för oss nu!
    Samma här, hade missfall 6+6 och nu är jag 6+4. Så nervöst, jag hatar att gå på toaletten för jag väntar mig blod varje gång...
  • solange1992

Rosa flytning nu ikväll så ledsen 6+0... så nu väntar jag bara på resten.. visste att det var för bra för att vara sant... lycka till alla ni andra och njut av era graviditeter.. önskar er all lycka <3

• Minmakaron
    Mamanhattan skrev 2019-04-17 20:05:51 följande:

Samma här, hade missfall 6+6 och nu är jag 6+4. Så nervöst, jag hatar att gå på toaletten för jag väntar mig blod varje gång...

Precis så...

Snart är du över den där tröskeln och efter det känns det förhoppningsvis lite tryggare. Håller alla tummar för oss som är i samma sits!
  • Minmakaron
    solange1992 skrev 2019-04-17 20:48:57 följande:

Rosa flytning nu ikväll så ledsen 6+0... så nu väntar jag bara på resten.. visste att det var för bra för att vara sant... lycka till alla ni andra och njut av era graviditeter.. önskar er all lycka <3

Åh... hoppas verkligen inte att det inte behöver vara så... Stor kram
  • mangon

Jag plussade idag!

Detta var vårt 9e försök, vi blev så chockade då jag var 99% säker på att mensen skulle komma.

Städade badrummet igår. Hitta 2 gravtest. Glömde ta. Tog ett vid 12. Åkte och handla och glömde bort det.

Vid 16 hitta jag det och såg 2 tydliga streck?

Så nästa kiss tog jag cb digitalt som visa GRAVID.

Fortfarande rätt chockad då jag nästan ställt in mig på att inte kunna få ett till barn alls. Hoppas och ber at4 detta lilla korn stannar kvar.

• Värphönan
    solange1992 skrev 2019-04-17 20:48:57 följande:

Hur har det gått? Håller tummarna att det bara va just en flytning och inget annat.
  • Linneaalice14

God morgon på er. Plussade svagt här iförrgår med ett billigt test, men tog ett digitalt igår morse, o jag är gravid. 1-2 stod det. Så hoppar in här:) Har fruktasvärt ömma tuttar bara än så länge. Hur mår ni? någon som bor neråt skåne?

Nicole
  • Fian89

Sedan i förrgår har mitt illamående slagit till rejält, innan dess kan jag inte säga att jag känt av det nämnvärt. Är idag på 6+4. Som någon skrev här ovanför så verkar fet mat göra illamåendet värre.

• Ingentingviktigt

Så otroligt lättat. Vi var på tidigt ultaljud idag. Trodde stt jag skulle kräkas av nervositet hela morgonen. Sen när vi väl fick se embryot på skärmen kunde jag inte hålla mig från att börja gråta. 12 mm och ett hjärta som slog i 150. Är i vecka 8 (7+2). Läkaren som gjorde Ultaljudet påstod att när vi tagit oss så långt och det ser så fint ut är risken för missfall ?bara? 3-4% kommande veckor. Det känns som om jag äntligen kan andas ut lite.

Svar på tråden BF december 2019