Inlägg från: Mamanhattan |Visa alla inlägg
  • Mamanhattan

BF december 2019

Plussade i morse efter missfall i slutet på januari!

Har inte haft tid att läsa bakåt här i tråden än, men finns det nån hemlig facebook-grupp också?

• Mamanhattan
    Minmakaron skrev 2019-04-17 17:57:03 följande:
    Ja, verkligen! Sitter som på nålar nu. 5+3 idag för mig och 6+1 fick jag missfall förra året. Varje timme är jag tacksam att det hittills inte skett något alarmerande. Blir överlycklig av symptom jag känner nu som saknades förra gången.

Tröttheten känner jag igen. ;) Vaknade nyss efter en timmes powernap på soffan...

Håller tummarna för oss att det går bra för oss nu!
    Samma här, hade missfall 6+6 och nu är jag 6+4. Så nervöst, jag hatar att gå på toaletten för jag väntar mig blod varje gång...
  • Mamanhattan
    Ingentingviktigt skrev 2019-05-12 11:56:32 följande:
    Tack för svar. Det känns redan nu som vi kommit så långt, vill bara börja köpa barnkläder, appen är snart uppe i 30% avklarad graviditet. Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att få negativa besked och sen försöka gå iväg och jobba. Oroar mig inte för ds egentligen, men de andra kromosomavvikelserna skulle jag aldrig klara av. Drömde häromnatten att fostret var på tok för litet också, och barnmorskan i drömmen sa ?Det här har inte växt sedan vecka 8, jag kan inte förstå hur du mått så dåligt?. Verkligen sjuk dröm.

Hoppas på tidiga spökveckor.
    Låter HELT normalt, det "ska" ju börja avta nu. Och skulle det mot förmodan vara något kan du säga att du fått magsjuka, då vill ingen på jobbet se dig på några dagar i alla fall... Lycka till!
  • Mamanhattan
    oshark skrev 2019-05-21 17:32:59 följande:
    Det skulle säkert funka jättebra beroende på land och språk och så. Det viktigaste tänker jag är att:

1. Kolla upp sjukvårdssystemet. Kommer barnet få samma kontroller och vaccinationer som i Sverige? Måste ni betala? Kommer ni kunna språket tillräckligt bra för att kunna kommunicera med personalen om något går fel?

2. Kolla upp kostnader för dagis om ni båda ska jobba. I England t.ex. är den genomsnittliga dagiskostnaden för ett barn under 2 år ca 1500 kr i veckan för 25 timmar dagis. Ca 2900 kr i veckan för 50 timmar dagis. I veckan!
    Det är nog oslagbart att bo i Sverige med bebis! Vårt dagis i New York kostar 25.000 i månaden, man vill inte börja räkna på hur mycket det blir i längden... Förvånad
Svar på tråden BF december 2019