• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Ingentingviktigt
    oshark skrev 2019-04-16 09:53:05 följande:

Min mamma är kostrådgivare och den BM jag har skrivit in mig hos är expert på träning som gravid och hsr skrivit böcker om det. Så förhoppningsvis blir det bra, jag är bara lite orolig eftersom jag inte har världens bästa viljestyrka i vanliga fall och måste jag äta konstant för att inte må illa kommer det kanske gå åt pipan med vikten haha.

Nu åt jag vindruvor för 10 min sen och mår redan illa igen. Vatten har jag märkt gör det värre om jag inte äter samtidigt. Har inte varit gravid tillräckligt länge för att testa hur fet mat påverkar illamåendet dock, men har iaf inget sötsug just nu

Vet inte om sånt som normalt sätt mättar längre kan fungera? Typ som havregrynsgröt, fullkornsprodukter, mjölmat (pannkaka, plättar) osv.

I vecka 5 tror jag det stod i någon app att man skulle börja lägga till ett extra mellamål, men det kändes som om jag la till en extra middag. Det klarar jag inte i nuläget. Tänkte i alla fall när jag var som mest hungrig att magen kanske behövde extra näring då jag samtidigt hade världens växtvärk. Idag har jag kräkts för första gången. Så det tänker jag också talar för att försöka äta när man har aptit.
  • Anonym (Jossan)

Någon mer som är lite smått testgalen fortfarande... ? Jag har varit gravid 10 ggr men har bara gått tre fullgångna graviditeter, resten missfall. Innan missfallen har jag haft noll gravidsymptom samt att cb aldrig ökat från "2-3 veckor" så det var skönt att få 3+ idag samt att jag känner mig SÅ gravid med illamående, ont i brösten, megaaptit mm och har gjort i 1,5 vecka. Är i 5+2 idag, har aldrig fått "3+" på digitala så tidigt innan faktiskt, eller haft såhär starka symptom! Har ju tidigare nämnt att jag tror att det kanske är tvillingar denna gång ;)

Obs, ni som INTE har symptom behöver inte bli oroliga efter att ha läst det jag skriver för ALLT är lika normalt! Jag känner min kropp och har lärt mig att för mig är noll symptom = missfall.
  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-16 11:35:36 följande:

Någon mer som är lite smått testgalen fortfarande... ? Jag har varit gravid 10 ggr men har bara gått tre fullgångna graviditeter, resten missfall. Innan missfallen har jag haft noll gravidsymptom samt att cb aldrig ökat från "2-3 veckor" så det var skönt att få 3+ idag samt att jag känner mig SÅ gravid med illamående, ont i brösten, megaaptit mm och har gjort i 1,5 vecka. Är i 5+2 idag, har aldrig fått "3+" på digitala så tidigt innan faktiskt, eller haft såhär starka symptom! Har ju tidigare nämnt att jag tror att det kanske är tvillingar denna gång ;)

Obs, ni som INTE har symptom behöver inte bli oroliga efter att ha läst det jag skriver för ALLT är lika normalt! Jag känner min kropp och har lärt mig att för mig är noll symptom = missfall.

Vad skönt att höra om liknande erfarenheter. Fick själv missfall i v 7 för ett år sen, inga symptom som jag minns det nu när jag har något att jämföra med. Nu känner jag såå mycket. Är i 5+2 idag också. ;) och i söndags på 5+0 testade jag med digitalt test som jag hade kvar hemma för att försäkra mig om att det går åt rätt håll. Fick 3+ då och det kändes väldigt skönt. Nu vill jag bara komma över gränsen för 6+1 som missfallet skedde i förra året. Är lite smått nojig även om jag vet att det bara är att släppa då jag ändå inte kan påverka det.
  • Anonym (Jossan)
    Minmakaron skrev 2019-04-16 11:59:10 följande:

Vad skönt att höra om liknande erfarenheter. Fick själv missfall i v 7 för ett år sen, inga symptom som jag minns det nu när jag har något att jämföra med. Nu känner jag såå mycket. Är i 5+2 idag också. ;) och i söndags på 5+0 testade jag med digitalt test som jag hade kvar hemma för att försäkra mig om att det går åt rätt håll. Fick 3+ då och det kändes väldigt skönt. Nu vill jag bara komma över gränsen för 6+1 som missfallet skedde i förra året. Är lite smått nojig även om jag vet att det bara är att släppa då jag ändå inte kan påverka det.

Grattis till ditt 3+ också!! :) Det går säkert bra för dig den här gången. Jag vill bara komma över 7+0, alla mina missfall har skett innan den dagen..

Har du barn sen innan? :D
  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-16 13:29:08 följande:

Grattis till ditt 3+ också!! :) Det går säkert bra för dig den här gången. Jag vill bara komma över 7+0, alla mina missfall har skett innan den dagen..

Tack detsamma! Håller tummarna för oss.

Har inga barn sen tidigare så jag är helt ny på det här och längtar så. :)
  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-16 13:29:08 följande:

Tack detsamma! Håller tummarna för oss.

Har inga barn sen tidigare så jag är helt ny på det här och längtar så. :)
  • Stellan11

Precis gjort vul o fått sett ett pickande hjärta <3 dock inget jag tror på än ändå eftersom jag fått sett de tidigare innan missfallen också. Men känns bra at veta att allt står rätt till JUST NU iaf:)

• Enmsik
    Stellan11 skrev 2019-04-16 15:45:34 följande:

Precis gjort vul o fått sett ett pickande hjärta <3 dock inget jag tror på än ändå eftersom jag fått sett de tidigare innan missfallen också. Men känns bra at veta att allt står rätt till JUST NU iaf:)

Åh vad härligt! Hur långt gången är du? :)
  • annaboo

Hejhej,

hoppar in här,

Bf den 16 dec om allt går vägen :)

Känns som en himla resa med MA vid årskiftet, en kemisk (?) graviditet förra månaden och nu plus igen. Så vi får se hur denna resa slutar nu då :) spännande!!

• Stellan11

Enl sista mens 6+2 men enl mätning idag 5+6 så var kul att kunna se ett start hjärtljud ändå :)

Enmsik skrev 2019-04-16 16:17:04 följande:

Åh vad härligt! Hur långt gången är du? :)

Svar på tråden BF december 2019