Inlägg från: Minmakaron |Visa alla inlägg
  • Minmakaron

BF december 2019

Hej! Jag hoppar gärna in här. Plussade i förrigår, BF runt 15 december då. Har ett missfall för ett år sen bakom mig, inga barn sen tidigare. Är 37 år och håller andan och tummarna nu att det verkligen tar sig och att det kommer gå bra det här.

• Minmakaron
    z19 skrev 2019-04-05 12:52:31 följande:

Plussade idag, svagt plus bim-4

Haft missfall tidigare, samt kemiska.

Hoppas det går vägen nu.. och att det stegrar nu varje dag. Stegrat något sen bim-6 då jag fick ett ännu svagar plus. Har massa symtom, så jag känner mig verkligen gravid.

Bf blir isåfall 16/12

Fler med samma bagage o precis plussat? ????

Här har du en till i samma båt. :) Jag är glad för varje tecken jag får nu. Hittills har jag mer symptom denna gång och det känns bra. Kommer nog fortsätta testa så jag ser att det stegrar. BIM idag och det syns tydligt på test, men är svagt, dock starkare än tidigare. Vågar inte ropa hej än dock.
  • Minmakaron
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-07 08:06:55 följande:

det kommer gå vägen!!

är i din ålder by the way!

Tack, och vad kul att höra att du är i min ålder också. :)
  • Minmakaron
    z19 skrev 2019-04-07 11:16:16 följande:

Stegrat bra

Bim-2 idag eller -3

Snart kanske man kan våga hoppas

Härligt! :)
  • Minmakaron
    Najo skrev 2019-04-11 18:26:37 följande:

Var på VUl i går mina värsta 36h tror jag hittills fram till nu. Den ena läkaren säger att det är missfall och den andra att trots att maskinen sa 5+3 och inget foster syntes, kan det absolut vara felräkning då maskinen inte är den senaste och risken/osäkerheten att kolla så tidigt. jag mår piss kan jag lova. Har ett VUL inbokat i morgon bitti som ska utföras av en överläkare på en annan mottagning. Vet inte om jag ska förbereda mig på det värsta eller om det finns en chans. 6+2 i morgon. Så här såg det hinnblåsan ut igår (6.8 mm). Tycker ju inte att den är helt svart (svart är ju vatten). Mem som sagt enligt gyn inget foster iaf.

Håller tummarna för dig nu! Kram
  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-11 19:48:16 följande:

Någon mer än jag som redan är sjukt hungrig hela tiden?? Och illamående på det, usch. Är bara i vecka 4+4 och börjar seriöst fundera på om det är fler än en därinne, för med alla mina tre andra barn har denna jobbiga hunger och illamående börjat vid vecka 6+2 - 6+3.

V 4+4 här också och jag är helt ostoppbar vad det gäller aptit, särskilt på eftermiddagen. Jag vill äta upp allt i skafferi och kylskåp. Idag började jag planera för nyttiga, preparerade mellanmål som grönsakssmoothies att hugga tag i när hungern slår till för så här kan det inte fortsätta. ;)
  • Minmakaron
    Najo skrev 2019-04-12 09:28:43 följande:

Har tyvärr fått missfall (MA) för första ggn i mitt liv. V 6+2 men inget foster. Måste kämpa på nu med mina 2 barn. Ska till IVF kliniken på måndag. Blir väl medicin för att få ut det antar jag. Lycka till till er med era graviditeter????

Åh... nej...! Stor kram till dig...
  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-16 11:35:36 följande:

Någon mer som är lite smått testgalen fortfarande... ? Jag har varit gravid 10 ggr men har bara gått tre fullgångna graviditeter, resten missfall. Innan missfallen har jag haft noll gravidsymptom samt att cb aldrig ökat från "2-3 veckor" så det var skönt att få 3+ idag samt att jag känner mig SÅ gravid med illamående, ont i brösten, megaaptit mm och har gjort i 1,5 vecka. Är i 5+2 idag, har aldrig fått "3+" på digitala så tidigt innan faktiskt, eller haft såhär starka symptom! Har ju tidigare nämnt att jag tror att det kanske är tvillingar denna gång ;)

Obs, ni som INTE har symptom behöver inte bli oroliga efter att ha läst det jag skriver för ALLT är lika normalt! Jag känner min kropp och har lärt mig att för mig är noll symptom = missfall.

Vad skönt att höra om liknande erfarenheter. Fick själv missfall i v 7 för ett år sen, inga symptom som jag minns det nu när jag har något att jämföra med. Nu känner jag såå mycket. Är i 5+2 idag också. ;) och i söndags på 5+0 testade jag med digitalt test som jag hade kvar hemma för att försäkra mig om att det går åt rätt håll. Fick 3+ då och det kändes väldigt skönt. Nu vill jag bara komma över gränsen för 6+1 som missfallet skedde i förra året. Är lite smått nojig även om jag vet att det bara är att släppa då jag ändå inte kan påverka det.
  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-16 13:29:08 följande:

Grattis till ditt 3+ också!! :) Det går säkert bra för dig den här gången. Jag vill bara komma över 7+0, alla mina missfall har skett innan den dagen..

Har du barn sen innan? :D

Tack detsamma! Håller tummarna för oss.

Har inga barn sen tidigare så jag är helt ny på det här och längtar så. :)
  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-16 13:29:08 följande:

Grattis till ditt 3+ också!! :) Det går säkert bra för dig den här gången. Jag vill bara komma över 7+0, alla mina missfall har skett innan den dagen..

Har du barn sen innan? :D

Tack detsamma! Håller tummarna för oss.

Har inga barn sen tidigare så jag är helt ny på det här och längtar så. :)
  • Minmakaron
    AnnahmedH skrev 2019-04-17 17:11:08 följande:

Hej! I morgon går jag in i v.7(6+0) och denna vecka har jag märkt att mycket har hänt i min kropp. Jag mår illa till och från och så har jag fått större och ömma bröst. Jag är svintrött på kvällarna (har somnat kl 20 en kväll och igår kväll kl 21 haha). Nu börjar jag känna mig gravid alltså. Men det var i v.8(7+0) som jag började blöda förra gången jag fick missfall så trots att det känns annorlunda i kroppen denna gång känner jag mig ändå inte säker. Det är som att jag ändå tror att det kommer att hända något. Känner någon igen sig?

Ja, verkligen! Sitter som på nålar nu. 5+3 idag för mig och 6+1 fick jag missfall förra året. Varje timme är jag tacksam att det hittills inte skett något alarmerande. Blir överlycklig av symptom jag känner nu som saknades förra gången.

Tröttheten känner jag igen. ;) Vaknade nyss efter en timmes powernap på soffan...

Håller tummarna för oss att det går bra för oss nu!
  • Minmakaron
    Mamanhattan skrev 2019-04-17 20:05:51 följande:

Samma här, hade missfall 6+6 och nu är jag 6+4. Så nervöst, jag hatar att gå på toaletten för jag väntar mig blod varje gång...

Precis så...

Snart är du över den där tröskeln och efter det känns det förhoppningsvis lite tryggare. Håller alla tummar för oss som är i samma sits!
  • Minmakaron
    solange1992 skrev 2019-04-17 20:48:57 följande:

Rosa flytning nu ikväll så ledsen 6+0... så nu väntar jag bara på resten.. visste att det var för bra för att vara sant... lycka till alla ni andra och njut av era graviditeter.. önskar er all lycka <3

Åh... hoppas verkligen inte att det inte behöver vara så... Stor kram
  • Minmakaron
    Aquariana skrev 2019-04-19 16:51:01 följande:

Någon mer som blivit attackerad av finnar? Jag får normalt inte finnar. Nu är dom överallt känns det som. På halsen, bröstet och pannan.. Kan man skylla på graviditeten eller är det bara min dåliga hudvårdsrutin? Haha 

Hehe! Det var mitt första tecken innan plusset. Hornonakne på hakan och runt munnen utan dess like. Då anade jag hur det kunde ligga till, för så har jag inte annars.
  • Minmakaron
    Anonym (S) skrev 2019-04-19 11:06:50 följande:

Plussade för två dagar sen. Just nu beräknad till 22/12. Fick konstaterat MA 30/11 och själva missfallet skedde 5/12... är så himla rädd just nu och väntar bara på en blödning. Tips på vad man ska göra för att lindra oron? :(

Jo, det där känns igen. Nervöst att gå på toaletten varje gång och är tacksam varje kväll att det inte hänt hittills. Förberedd med bindor i handväskan osv...

Vad man kan läsa här är att många har erfarenhet av missfall. Det kanske kan lindra oron att vi inte är ensamma om den och att vi kan prata om den. :)
  • Minmakaron
    Lillies skrev 2019-04-22 19:34:27 följande:

Skickade PM till dig, hoppas att det fungerade iaf :)

Hej, samma sak för mig. Kan inte skicka PM till dig men kommer gärna med i FB-gruppen.
  • Minmakaron

Imorse hade jag en liten ljust brun tunn flytning. Kanske lite svag molvärk också (eller om det var oron). Blir helt knäpp av det. Det är 6+2 idag för mig och förra året var jag gravid i 6+1 och fick missfall. Då var det tydlig mensvärkskänsla, rosa tunn flytning som sedan blev kraftigare blödning snabbt.

Kan det vara så typiskt att det händer igen, men börjar annorlunda? Eller är jag bara paranoid? Tajmingen är ju urusel med förra årets händelse i minnet.

Google gör mig varken lugnare eller räddare. Kan vara helt ofarligt, kan vara missfall på g typ.

Inget mer har kommit sen imorse men bara väntar på normal flytning, eller blod, men båda lyser med frånvaro än så länge.

Det var precis så här orolig jag ville slippa vara. Jösses!

Ber om ursäkt för detaljerad, intim beskrivning, men söker efter ett halmstrån här att någon kan känna igen min beskrivning, och kan få mig lite klarare över det här.

• Minmakaron
    Hallonpaj skrev 2019-04-23 16:16:35 följande:

Man kan tyvärr aldrig veta säkert men här kommer ändå lite hopp <3

I v 5+5 fick jag en rosa slemmig flytning följt av en blödning som en 1krona. 24h senare fick jag sjukt ont i mage och rygg och trodde jag skulle få missfall. Tog två Alvedon som knappt hjälpte mot smärtan.

Detta är mitt tredje barn och jag har aldrig blött eller haft smärta under tidigare graviditeter. I fem dagar hade jag sedan bruna flytningar med små korn i.

Trodde verkligen jag fått ett ma. Men en vecka senare gjorde jag ett vul och där tickade ett litet hjärta <3 Har inte haft någon mer färgad flytning eller smärta sedan dess.

Jag hoppas verkligen det går bra för dig också. Vet precis hur orolig man känner sig. Men jag tyckte det kändes väldigt lugnande att få göra ett vul.

Tack snälla för hopp och att du delar din historia. <3

Jag har sedan tidigare bokat ett VUL på eget initiativ nästa tisdag (7+2 då). Känns extra skönt nu. Hoppas jag klarar mig dit och då får se att det står rätt till.
  • Minmakaron
    Fenix skrev 2019-05-04 09:32:56 följande:

Är det någon fler som känner av humörförändringar och nedstämdhet pga hotmonfärändringarna? Jag har för mig att det var så sist med men minns inte exakt. Mår helt ok fysiskt men känner mig lite mer ?flack? och låg än vanligt, har inte direkt någon lust eller drivkraft som vanligt. Hoppas det är övergående, jag tror det, men det är lite tråkigt och jobbigt. :(

Japp, så är det för mig. För det första har det känts som konstant pms, lättretlig, noll tålamod med människor och kort stubin. En enorm trötthet på det. Skulle beskriva det som vintertrötthet, känsla av vitaminbrist kanske. Orkeslös, tömd på energi, driv, idéer och initiativförmåga. Motsatsen till carpe diem... Hehehe! Känner mig riktig tråkig och som en soffpotatis som hellre ser på TV än gör något vettigt eller roligt. Hoppas verkligen det ordnar upp sig snart med kraften.
Svar på tråden BF december 2019