• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Ingentingviktigt

Det blev inget ultraljud för mig idag, barnmorskan menade att det var för tidigt (vecka 7, 6+6). Får fortsätta vara orolig fram till på torsdag då jag ska till IVF-mottagningen.

• Enmsik
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-15 10:00:06 följande:

Det blev inget ultraljud för mig idag, barnmorskan menade att det var för tidigt (vecka 7, 6+6). Får fortsätta vara orolig fram till på torsdag då jag ska till IVF-mottagningen.

Vad ska du kolla? om hjärtat slår?

Jag har fått ett tidigt VUL inbokat i v.6 (5+2). men det är bara för att se så att det sitter rätt. så man ser förmodligen inte hjärtat hos mig då, säkert bara hinnsäcken. :)

• Ingentingviktigt
    Enmsik skrev 2019-04-15 10:12:59 följande:

Vad ska du kolla? om hjärtat slår?

Jag har fått ett tidigt VUL inbokat i v.6 (5+2). men det är bara för att se så att det sitter rätt. så man ser förmodligen inte hjärtat hos mig då, säkert bara hinnsäcken. :)

Jo, jag tänker att det borde vara hjärtljud och att embryot ser ut att vara i rätt vecka. Det konstiga var att IVF kliniken ville boka in mig idag, men alla tider var upptagna, så de gav mig en tid först på torsdag. Anledningen till att jag var hos barnmorskan idag var att jag har diabetes och därför kommer gå på tätare kontroller. Men all information idag kändes så surrealistisk, när jag inte hört ett hjärtljud än. En positiv sak tog jag i alla fall med mig, om allt går som det ska kommer jag inte gå övertiden med barnet, utan vecka 40 är max och jag kommer även få äta trombyl för att förebygga havandeskapsförgiftning (som jag också var lite orolig att jag skulle missa symtomen på om jag drabbades).

Skulle ta ställning till Kub-test idag också. Jag är 30, så i så fall får jag söka mig privat. Men barnmorskan ville ändå veta om hon skulle boka in ett ultaljud vecka 14 eller om jag skulle boka in ett privat. Jag känner mig jättekluven, så orolig att inte kunna ta ställning till informationen.
  • Fian89

Hur gör ni andra när det kommer till att färga håret nu när ni är gravida? Jag läste att man i Danmark avråder från att färga håret under graviditeten. Jag ringde barnmorskan som inte trodde det var någon fara att färga.. Jag tror jag kommer vänta till i vårt fall efter v. 12, kanske hela graviditeten.

• Värphönan
    Fian89 skrev 2019-04-15 10:34:31 följande:

Hur gör ni andra när det kommer till att färga håret nu när ni är gravida? Jag läste att man i Danmark avråder från att färga håret under graviditeten. Jag ringde barnmorskan som inte trodde det var någon fara att färga.. Jag tror jag kommer vänta till i vårt fall efter v. 12, kanske hela graviditeten.

Jag har läst att det innehåller hormonstörande ämnen så jag är lite kluven jag med. Det har kommit till den tiden på året jag brukar slinga och tona håret. Funderar på att ta det som ett tillfälle att spara ut min naturliga färg. 
  • Körsbärsdalen
    Fian89 skrev 2019-04-15 10:34:31 följande:

Jag gör inte det, tänker att jag hellre avstår eftersom vi inte är helt säkra på riskerna ännu... Tänker att inget kommer hända, men OM något händer kommer jag ju förevigt förbanna mig själv för det.
  • cleoeme
    Körsbärsdalen skrev 2019-04-15 12:05:55 följande:

Jag gör inte det, tänker att jag hellre avstår eftersom vi inte är helt säkra på riskerna ännu... Tänker att inget kommer hända, men OM något händer kommer jag ju förevigt förbanna mig själv för det.

Ni vet väl att det finns kemikalier i schampo, balsam, deodoranter och parfymer också va? Smink med!! Dessa stör också hormonerna. Avstår ni från det med? :)
  • Körsbärsdalen
    cleoeme skrev 2019-04-15 12:08:40 följande:

Ni vet väl att det finns kemikalier i schampo, balsam, deodoranter och parfymer också va? Smink med!! Dessa stör också hormonerna. Avstår ni från det med? :)

Till viss del, ja. Har bytt schampo och balsam, sminkar mig knappt (och använder då bara ekologiskt). Inget nagellack. Kristallsstensdeo.... Så jag försöker så gott jag kan
  • Enmsik

Liten färsk blödning efter sex som gravid. Fick det igår kväll men nu ingenting.. Är det så vanligt som man läser om utan att det är någon fara?

• Värphönan
    cleoeme skrev 2019-04-15 12:08:40 följande:
    Använder schampo, tandkräm och deo. Balsam, parfymer och smink kan jag klara mig utan i några månader Glad
Svar på tråden BF december 2019