• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Najo
    Najo skrev 2019-04-12 09:28:43 följande:

Har tyvärr fått missfall (MA) för första ggn i mitt liv. V 6+2 men inget foster. Måste kämpa på nu med mina 2 barn. Ska till IVF kliniken på måndag. Blir väl medicin för att få ut det antar jag. Lycka till till er med era graviditeter????

Lycka till med era graviditeter! Jag la in ett hjärta på slutet men det blev massa frågetecken i stället vilket det inte skulle vara
  • Minmakaron

Har tyvärr fått missfall (MA) för första ggn i mitt liv. V 6+2 men inget foster. Måste kämpa på nu med mina 2 barn. Ska till IVF kliniken på måndag. Blir väl medicin för att få ut det antar jag. Lycka till till er med era graviditeter????

Åh... nej...! Stor kram till dig...
  • Scilla85
    Najo skrev 2019-04-11 18:26:37 följande:

Var på VUl i går mina värsta 36h tror jag hittills fram till nu. Den ena läkaren säger att det är missfall och den andra att trots att maskinen sa 5+3 och inget foster syntes, kan det absolut vara felräkning då maskinen inte är den senaste och risken/osäkerheten att kolla så tidigt. jag mår piss kan jag lova. Har ett VUL inbokat i morgon bitti som ska utföras av en överläkare på en annan mottagning. Vet inte om jag ska förbereda mig på det värsta eller om det finns en chans. 6+2 i morgon. Så här såg det hinnblåsan ut igår (6.8 mm). Tycker ju inte att den är helt svart (svart är ju vatten). Mem som sagt enligt gyn inget foster iaf.

Åh stort lycka till. Var med om exakt samma sak i höstas och vet precis hur hemskt det är. Vi såg ett hjärta en vecka efter vårt första tidiga UL i 6+0 där ultraljudsteknikern bara sade att hon inte såg något alls och sedan inte kunde hjälpa till mer. Värsta 5 dagarna i mitt liv. Dessvärre slutade vår graviditet ett par veckor senare. Hoppas verkligen att det går bättre för dig idag! Annars har jag förstått att man kanske ska vänta ytterligare några dagar till någon vecka för att ge det en chans att växa lite. Kommer själv inte göra så tidigt ultraljud den här gången, det kostade väldigt mycket tårar och en extrem känslomässig karusell som jag fortfarande inte riktigt hämtat mig från. Styrkekram!
  • Bella0612

Åh nej så tråkigt att höra! Beklagar! :( sänder dig en styrkekram! <3
  • Bella0612
    Körsbärsdalen skrev 2019-04-12 09:23:28 följande:

Bokat privat Ska göra mitt i 8+1.

Okej så spännande! :) här finns det nog ingen möjlighet att boka privat då vi har en endaste privat mottagning och där är det fullt så de tar inte in fler har jag hört. Bara hoppas att veckorna går fort och att det fortsätter att gå bra och att allt är som det ska! Antar att de flesta går med den oron.
  • Anonym (Malena)

Hej!

Jag och sambon såg idag ett litet sträck på stickan, men vi är osäkra fortfarande..

Om det stämmer så är jag i så fall gravid i v. 4+1 och förväntad bf 18 december. Grattis till er andra! Så surrealistiskt att faktiskt skriva själv här på FL! :)

Kram

• Frekvens

Plussade idag, BIM -4! Och enligt min app så beräknas bebisen att dyka upp på JULAFTON! Galet. Har alltid sagt att jag helst inte vill ha barn runt jul men efter två missfall finns det verkligen inga ?önskemål? om när. Så glad och lycklig, hoppas att det lilla fröet vill stanna kvar denna gång. <3

• Enmsik

Hänger på här nu, då jag plussade idag på äl+11 (bim-3). BF 22 december! Sjukt! Nu hoppas vi bara att allt går bra och att det framförallt sitter där det ska då vi opererade bort ett x i januari som satt på äggstocken.

Heja decembergruppen! :D<3

• LBP91

Igår kväll när jag gick på toa kom det lätt bruna flytningar på pappret. Bara när jag torkar mig, inget i trosorna och likaså idag. Blev så klart orolig. Nån annan som har så, är i V 5 (4+5). Förstår ju att eftersom det är brunt är det gammalt blod som kommer ut men vill veta vad det kan beror på. Min temperatur är forfarande hög så jag tror inte jag behöver oroa mig jättemycket för missfall, jag har inte heller ont som man bör ha i så fall. Mår ju fortfarande illa på morgonen och har ömma bröstvårtor/bröst. Om det skulle vara blod från när ägget fäste så är det 17 dagar sedan, om man tittar på tempkurvan, tar det verkligen så lång tid för en nidblödning att komma ut? Eller kan det vara att man är lite extra ömtålig och att det kam blöda från när man har sex?

• Stellan11

Det kan absolut bloda vid sex, slemhinnorna är mycket känsligare när man är gravid :) dock har jag bara fått färskt blod då men kanske är något gammalt som legat o inte kommit ut tidigare :)

LBP91 skrev 2019-04-13 10:22:45 följande:

Igår kväll när jag gick på toa kom det lätt bruna flytningar på pappret. Bara när jag torkar mig, inget i trosorna och likaså idag. Blev så klart orolig. Nån annan som har så, är i V 5 (4+5). Förstår ju att eftersom det är brunt är det gammalt blod som kommer ut men vill veta vad det kan beror på. Min temperatur är forfarande hög så jag tror inte jag behöver oroa mig jättemycket för missfall, jag har inte heller ont som man bör ha i så fall. Mår ju fortfarande illa på morgonen och har ömma bröstvårtor/bröst. Om det skulle vara blod från när ägget fäste så är det 17 dagar sedan, om man tittar på tempkurvan, tar det verkligen så lång tid för en nidblödning att komma ut? Eller kan det vara att man är lite extra ömtålig och att det kam blöda från när man har sex?

Svar på tråden BF december 2019