• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Najo
    osofin skrev 2019-04-10 17:17:47 följande:

Förra graviditeten var jag med om samma. Trodde jag va 5+6 men var 5+3. Så man såg graviditeten så att säga men inte fostret. Fick återtid efter en vecka. Då tickade hjärtat fint! Blev en flicka :)

Idag var jag på VUL privat. Vecka 6+1 idag och det stämde bra med mätningen. Såg hjärtat slå också. Överlycklig!

Detta blir som sagt vårt femte barn på nästan 8 år. Är 33 år gammal.

Ja fast skillnaden är att jag vet att jag är 6+0 då det är ivf. Så då låter det som att det ser mindre ljust ut för min del. Grattis till dig!
  • z19

Bim+1 idag

Hur mår alla som plussat? Testar ni fortfarande?

Fler som är rädda för kemisk grav?

Jag börjar iaf bli lugn... testen håller sig tydliga som tur är. Sist blev dem bara svagare o svagare.

• Ellie08
    z19 skrev 2019-04-10 17:32:31 följande:

Bim+1 idag

Hur mår alla som plussat? Testar ni fortfarande?

Fler som är rädda för kemisk grav?

Jag börjar iaf bli lugn... testen håller sig tydliga som tur är. Sist blev dem bara svagare o svagare.

Jag testade kanske ngn gång innan BIM och då var det fortfarande plus så jag har släppt testandet helt för jag har fortfarande molvärk, ömma bröst och trötthet. Enligt FLO så är jag i vecka 5 dag 3. Jag har bokat tid hos BM och första samtal är den 25 april. Min kollega tror att jag har tvillingar i magen iom att hon tycker att jag har fått mage hahah är ganska svullo denna vecka. Hur känns det för dig? Hur går det för er andra?
  • Ingentingviktigt
    Najo skrev 2019-04-10 13:46:39 följande:

Hej,

Var på tidigt VUL idag, vecka 6+0. Såg bara en hinnsäck på 6.8 mm. Enligt hennes maskin är jag i 5+3 men hon säger det kan diffa fel en vecka åt ena el andra hållet. Ångrar att jag gjorde detta då jag är ännu mer orolig nu. Ett tips till er andra att tänka på om ni funderar att det kan vara bättre att vänta. . Hon sa varken bu el bä och att det det kan vara för tidigt bara (att jag inte skulle oroa mig så mkt). Får bara stå ut nu en vecka till jag ska på vul på min ivf klinik. Just nu sitter jag på jobbet och vill bara gråta för att jag hade hoppats på mer idag. Först hinnsäck sedan gulsäck och foster. Hoppas mitt lilla där inne växer nu som jag hoppas på.

Men 4 dagar fel låter inte som så mycket. Jag ska till barnmorskan på måndag vecka 6+6, vet inte ens om det blir något ultaljud då, eller om jag får vänta till på torsdag då jag ska till min klinik vecka 7+2. Enligt kliniken var måndag den tidigaste dagen de ville boka in mig för ett ultaljud, men då det var fullbokat fick jag torsdagstiden istället. Håller tummarna för att det går bra för dig nästa vecka. Känner du några symtom?

Själv är jag rädd att kroppen spelar mig ett spratt eller om jag verkligen börjat må illa. Det känns som allt luktar så starkt. Min arbetsplats (sjukhus) känns inte som den bästa. Igår fick jag för mig att det luktade pizzasallad i hela korridoren (tror en patient åt pizza eller något med vinäger). Vet inte om jag tänker att jag borde må illa och kräkas och därför får konstiga reflexer, men senaste 3 dagarna har jag fått hulkningar, speciellt när jag varit hungrig, har stått ock spottat ut spott över toaletten och önskat att få kräkas, men det kommer inget kräk även om det kliar i halsen, harklingar eller rapningar kan döva känslan lite. Huvudvärk känner jag också, men vågar inte dricka så mycket kaffe. Kissar en hel del, är förstoppad och brösten ömmar av och till, speciellt på natten. Känner mig så ynklig, tycker så synd om min snälla sambo som får stå ut med mitt gnäll.
  • Najo
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-10 20:05:25 följande:

Men 4 dagar fel låter inte som så mycket. Jag ska till barnmorskan på måndag vecka 6+6, vet inte ens om det blir något ultaljud då, eller om jag får vänta till på torsdag då jag ska till min klinik vecka 7+2. Enligt kliniken var måndag den tidigaste dagen de ville boka in mig för ett ultaljud, men då det var fullbokat fick jag torsdagstiden istället. Håller tummarna för att det går bra för dig nästa vecka. Känner du några symtom?

Själv är jag rädd att kroppen spelar mig ett spratt eller om jag verkligen börjat må illa. Det känns som allt luktar så starkt. Min arbetsplats (sjukhus) känns inte som den bästa. Igår fick jag för mig att det luktade pizzasallad i hela korridoren (tror en patient åt pizza eller något med vinäger). Vet inte om jag tänker att jag borde må illa och kräkas och därför får konstiga reflexer, men senaste 3 dagarna har jag fått hulkningar, speciellt när jag varit hungrig, har stått ock spottat ut spott över toaletten och önskat att få kräkas, men det kommer inget kräk även om det kliar i halsen, harklingar eller rapningar kan döva känslan lite. Huvudvärk känner jag också, men vågar inte dricka så mycket kaffe. Kissar en hel del, är förstoppad och brösten ömmar av och till, speciellt på natten. Känner mig så ynklig, tycker så synd om min snälla sambo som får stå ut med mitt gnäll.

Der är just det som är problemet också. I lördags kändes det synptomfritt, sedan blev jag lugnare igen i måndags då jag kände mer igen. I går kväll samma sak som i lördags. Hade jag inte känt så lite hade jag nog hållit mig från dagens VUL. Har en dålig känsla kring detta just nu. Samtidigt kommer jag inte kunna släppa hoppet. Tycker brösten känns tydligt mindre nu. Har ngn lättare strålning mot ljumskarna och låret men inte mer än så. Hinnsäcken borde oavsett foster eller ej vara mer än 6.8 mm när jag är i 6+0. Samtidigt har jag precis kollat de första vul:en med mina två barn (också ivf) och det var först i v8+1. dvs 15 dagar senare än "idag" då jag är 6+0. Vad jag menar är att jag ju inte har ngn aning hur det såg ut däe inne med dem vid samma tidpunkt. Försöker finna ngn tröst i det, att det ff kan finnas en chans.
  • z19
    Ellie08 skrev 2019-04-10 18:56:10 följande:

Jag testade kanske ngn gång innan BIM och då var det fortfarande plus så jag har släppt testandet helt för jag har fortfarande molvärk, ömma bröst och trötthet. Enligt FLO så är jag i vecka 5 dag 3. Jag har bokat tid hos BM och första samtal är den 25 april. Min kollega tror att jag har tvillingar i magen iom att hon tycker att jag har fått mage hahah är ganska svullo denna vecka. Hur känns det för dig? Hur går det för er andra?

Jo man borde kanske släppa testandet.. men en liten oro finns där.

Hehe, jag är rätt svullen jag oxå.. men tror knappast de är tvillingar :P

Molvärk till o från, sjukt ömma bröst o ett humör som pendlar... annars mår jag ok :)
  • äntligenMedlem

Hej, plussade igår och är vecka 5 (4+0) idag, och ska enligt preglife ha bf 17 december. Är vår första graviditet och en efterlängtad sådan (har försökt sedan augusti). Är otroligt glad men vågar väl inte riktigt tro på det än. Vill bara att tiden ska gå nu så att den riskfyllda perioden kan passera och tydliga tecken dyker upp! Mina enda symptom nu är stramande och ilande känsla i magen.

• LillaPi78

Hej,

Plussade i söndags, har bf 8 dec om jag räknar efter senaste mensen. Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid, läste jag verkligen rätt på testet (ett digitalt!)? Var på dag 16 med synarela inför ivf. Blev alltså spontant gravid under nedregleringen!

Ska gå på tidigt vul sista april, ganska nervöst! Men jag och min man har sagt att vi ska glädjas åt denna graviditet så länge vi kan. Går det inte vägen så får vi sörja då, nu är vi gravida iallafall!

Jag har två barn sen tidigare 17 och 19 år, så det känns som om jag är gravid för första gången på nytt!

Kul att se att det är flera i tråden som är ´lite äldre´, själv är jag 41.

• Anonym (hemlisen)
    LillaPi78 skrev 2019-04-10 23:05:16 följande:

Hej,

Plussade i söndags, har bf 8 dec om jag räknar efter senaste mensen. Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid, läste jag verkligen rätt på testet (ett digitalt!)? Var på dag 16 med synarela inför ivf. Blev alltså spontant gravid under nedregleringen!

Ska gå på tidigt vul sista april, ganska nervöst! Men jag och min man har sagt att vi ska glädjas åt denna graviditet så länge vi kan. Går det inte vägen så får vi sörja då, nu är vi gravida iallafall!

Jag har två barn sen tidigare 17 och 19 år, så det känns som om jag är gravid för första gången på nytt!

Kul att se att det är flera i tråden som är ´lite äldre´, själv är jag 41.

Kul med sladdis!
  • Anonym (D92)

Hoppar in här i tråden!

Plussade igår med BF 13 december. Väldigt tidigt och första graviditeten så är inte på banan med alla +, siffror och förkortningar hehe.. 

Jag har konstant mensverk - eller om det heter molverk -  och har haft det i 5-6 dagar.. Man blir både orolig när man har det, men om det någon timme lättar blir man orolig även för det haha.. Kul att följa andras syntom och tankar. 

Svar på tråden BF december 2019