Inlägg från: Anonym (D92) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D92)

BF december 2019

Hoppar in här i tråden!

Plussade igår med BF 13 december. Väldigt tidigt och första graviditeten så är inte på banan med alla +, siffror och förkortningar hehe.. 

Jag har konstant mensverk - eller om det heter molverk -  och har haft det i 5-6 dagar.. Man blir både orolig när man har det, men om det någon timme lättar blir man orolig även för det haha.. Kul att följa andras syntom och tankar. 

• Anonym (D92)

Hoppar in här i tråden!

Plussade igår med BF 13 december. Väldigt tidigt och första graviditeten så är inte på banan med alla +, siffror och förkortningar hehe.. 

Jag har konstant mensverk - eller om det heter molverk -  och har haft det i 5-6 dagar.. Man blir både orolig när man har det, men om det någon timme lättar blir man orolig även för det haha.. Kul att följa andras syntom och tankar. 

• Anonym (D92)

Jag med! Spelar ingen roll om jag ligger inbäddad i duntäcket på nätterna men fryser såå mycket. Läste att myten säger att man då väntar en pojke haha... Troligen är det nog bara för att kroppen använder upp mer energi än vanligt 

Lillies skrev 2019-04-14 20:02:59 följande:

Jag är i vecka 7 (6+5) idag. Har börjat frysa så sjukt mycket.. Nån mer som huttrar mer än vanligt nu?
    Såå svullen om magen också. Är smal i grund och botten men denna graviditet syns ju redan på magen, pga svullnaden. Det får gärna lägga sig lite, vill inte gå ut med det förrän det gått lite tid :) 

Nån mer som tycker att symptomen kommer och går? Ibland är det brösten som ömmar, ibland kan jag ana ett illamående. Hunger DELUXE Skrikandes

• Anonym (D92)

Hade såå mycket känningar för 1,5 v sen, ständig molverk, började må illa, jätteömma bröst. Nu går jag precis in i v7 och allt är typ borta, lite ömma bröst men inget mer än de, inte ens trött. Är det vanligt eller kan det betyda MA?

• Anonym (D92)
    Elenaa skrev 2019-04-20 07:05:35 följande:

Samma för mig! Mådde illa och var super trött för en vecka sedan men nu mår jag bra och har bara en massa värk i magen från och till men tror inte det betyder missfall. Har första besöket hos barnmorskan i början av nästa vecka så får hoppas att hon kan lyssna och se om de finns ett hjärta där inne!

Massa värk tänker jag är bra, visar ju att livmodern växer så jag gillade när jag kände de förrut fastän de inte är vidare skönt. Nu när de är helt borta blir man orolig, men ska försöka inte tänka på det heller. Hoppas det inte är några konstigheter för någon av oss :)

Hur har ni gjort som gjort tidigt UL? Jag har inskrivning på fredag men kan man få göra de samtidigt eller måste man be om se på förhand?
Svar på tråden BF december 2019