BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Nä, det där är en myt.
Jag vet en tjej som mådde jätteilla, men det visade sig att fostret ej utvecklats. Däremot var moderkakan kvar och fortsatte producera gravidhormoner. (Hon var tvungen att genomgå en skrapning och då försvann illamåendet med moderkakan).
Mao så behöver inte konstant illamående betyda bra graviditet! Det finns alla varianter!
Ang illamående så kan jag bara berätta att första sonen visste jag inte om att jag var gravid fören i v17. Mådde inte illa en gång eller hade några som helst symptom, han är idag 8år :) efter de fick jag två MA, ett i v9 o ett i v13. Spydde då varje morgon o hade alla symtom man kunde. Ma i v13 hade vi även sett ett fullt friskt foster i V8 med tickande hjärta men de gick inte vägen ändå:( sonen som är 1år idag kräktes jag varje dag i 9mån. Så de kan skilja sig väldigt mellan graviditeter även om de går vägen eller inte :) men måste hålla med om att man känner sig mer gravid om man mår illa, trots mina erfarenheter! :)
Hej, måste fråga dig en sak som tagit fler gravtest. Det här är inte likt mig men jag överväger att ta gravtest för att konfirmera tt jag ff har hcg i kroppen. Aldrig gjort så tidigare, men nu har jag börjat noja då jag tycker brösten ömmar mindre. Jag har dock molvärk i livmodern. Ser att det finns gravtest med veckoindikator. Har du kört det? Och i sånt fall funkar det/tillförlitligt?
Nä, det där är en myt.
Jag vet en tjej som mådde jätteilla, men det visade sig att fostret ej utvecklats. Däremot var moderkakan kvar och fortsatte producera gravidhormoner. (Hon var tvungen att genomgå en skrapning och då försvann illamåendet med moderkakan).
Mao så behöver inte konstant illamående betyda bra graviditet! Det finns alla varianter!
Ser nu att artikel-länken inte verkar funka, men googla ?Illamående hos gravida kopplas till färre missfall? + Sveriges radio.
Stegrat bra
Bim-2 idag eller -3
Snart kanske man kan våga hoppas
Studien visar att det är en indikation på att så är fallet ja. Urvalet 797 personer i en homogen grupp.
Men att illamående automatiskt skyddar en från missfall vidhåller jag är en myt
det kommer gå vägen!!
är i din ålder by the way!
Stegrat bra
Bim-2 idag eller -3
Snart kanske man kan våga hoppas